La picota: Juego de revisión. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To know: A range of topics which need to be revised for the GCSE listening and reading.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
Stem-changing verbs.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Para Empezar Hoy es viernes el doce de octubre Write the numerical forms below. Nueve millones doscientos mil ciento dos. Cincuenta mil cuarenta y siete.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Para empezar  ¡romped el código! crack the code  ¡tenéis 5 minutos!
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ESPAÑOL 2, el 2 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
If you won the lottery, what would you do?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to.
Agenda: 30/11/2015 *Repaso: Me gusta/No me gusta Pronombres Ser *Vocabulario nuevo Content Objective: Students review past vocabulary and concepts. They.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
This powerpoint can be found in our shared area:
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
This powerpoint can be found in our shared area:
First Grade Dual High Frequency Words
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Quasimodo: Get ready for your quiz!
Transcripción de la presentación:

La picota: Juego de revisión

Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To know: A range of topics which need to be revised for the GCSE listening and reading exam on the 17th May. To understand: New and old vocabulary to be covered througout the course of the lesson. To be able to: Work independently from your teacher, in groups. Literacy objective: select suitable strategies to extract key vocabulary from a range of texts and sources. ?

Mapa para pensar… Which would be the best thinking map to define the range of topics which could appear in your listening and reading exam? Define those topics…

Objectivo To know: A range of topics which need to be revised for the GCSE exam on the 17th May. Success criteria? How do you know you have achieved this objective? How do you feel? RAG? Literacy objective: select suitable strategies to extract key vocabulary from a range of texts and sources.

Trabajamos en grupos… Team co-ordinator/leader Resource manager Walker CmuchosB4ME

Preparación para ‘la picota’… Equipo que necesitamos… – Pizarritas blancas – Rotuladores negros pequeños – Una hoja de papel muy grande, una hoja para cada equipo. – Un rotulador negro y grande para el escritor/la escritura en tu grupo.

Preparación para el juego… TemaKieranJakeRyan 3 miembros de su familia y sus nombres 3 Platos preferidos (comida) 3 Asignaturas preferidas Le encanta…El boxeoLos videojuegos Ser perezoso Odia/Detesta 3 Animales favoritos Dos cosas qué hace para ayudar al medio ambiente? 3 países favoritos 3 Pasatiempos favoritos 3 reclamaciónes que oye en el hotel.

Objectivo To understand: New vocabulary to be covered througout the course of the lesson. Success criteria? How do you know you have achieved this objective? How do you feel? RAG? Literacy objective: select suitable strategies to extract key vocabulary from a range of texts and sources.

Juego de la picota

Para Terminar… Have you worked independently this lesson? How? Think of one way in which you feel you could have been more independent. Was there anyone else in the room more independent than you? What were they doing differently?