ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Advertisements

Los Lugares en la Ciudad
La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Martes, el 21 de octubre.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 27 de … ¿Cuántos países hablan el español como idioma nacional? ¿Cuál país tiene la mayoría.
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
ALC 27 jueves el 10 de noviembre Bienvenida Please have your vacation vocabulary flash cards on your desk.
ESPAÑOL 2 SPEAKING EXAM TOPICS Hamilton fall speaking final.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Sr. Villanueva December   1. Hola, me llamo/yo soy _____________. Yo estoy en el grado nueve y asisto la escuela Da Vinci Design. Hoy voy a presentar.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
You will make a presentation about your family
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Práctica para el examen oral 2.1
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Saquen la hoja de práctica
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO

ESPAÑOL EN USO There will be 6 teams of three people and 1 of four people. Every team will choose one topic (tema). You will teach the class the vocabulary of the topic, and give oral and real examples of Spanish in use. In your presentation you will need to use PowerPoint or Flashcards to present your vocabulary. You will need to choose one of the topics in the next slide, or present one of your choice. If you choose your own, you need to consider one that is useful, real and meaningful for a non native speaker of Spanish, when travelling to a Spanish speaking country.

TEMAS: Choose one of the following or present your own: En el hotel En el aeropuerto En el restaurante En la discoteca / en el club En el supermercado En el colegio En una situación de emergencia En la tienda de comestibles

Instrucciones para las presentaciones: Describe la situación y el tema en español con una introducción corta, puedes incluir una breve explicación en inglés Da de 25 a 30 ejemplos de palabras de vocabulario en ese contexto. (Use a dictionary not a web translator). Illustra tus ejemplos con una presentación en Powerpoint o Flashcards. Escribe y representa un diálogo en español en una situación real dentro del contexto de tu tema. El diálogo debe tener por lo menos 4 líneas para cada persona. También debes mostrar tu diálogo a la clase.

Rubric: The presentation and vocabulary chosen is related to topic and include real life pictures, preferably on a Spanish speaking setting. Vocabulary appropriateness to topic and level. Meaningful dialogue sentences, grammatically correct and appropriate to Spanish 7-8 level. Real life dialogue situations. Language articulation and pronunciation. Presentation delivered professionally, evidence of presentation having been rehearsed. Evidence of team work. Individually assigned tasks. Extra points will be given for topic originality previously approved by teacher.