Hoy es lunes, ¡el 2 de Febrero! 2/2/15. Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo _____________ inteligentes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
SOY EL HOMBRE DE HIERRO Soy El Hombre de Hierro. En general, soy gracioso, bueno, estudioso, ordenado, e impaciente. No soy ni serio ni artístico. ¡Yo.
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
Adjetivos.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
Hoy es miércoles, el 4 de febrero
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
c#71 martes, el 19 de febrero del 2013 El tiempo:___ Puntos:___
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
Using Adjectives to describe number.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Repasar para el Examen.
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
20/1/15 HOY ES MIÉRCOLES, EL 20 DE ENERO. OBJETIVO: I can write complete sentences to describe someone.
Actividad de Escritura
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
Hoy es lunes, ¡el 2 de febrero! 2/2/15. Para comenzar: fix the following sentences. 1.El lunes pasado, Jorge fui al supermercado. 2.En el supermercado,
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Describing People: Personality Traits Lunes, el 12 de enero.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Spanish I 1B Day 30.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Do Now.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Anuncio Personal.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Adjective Agreement and Comparisons Chapter 2. Adjective Agreement  Adjectives that end is -ista can be either feminine or masculine.  Un dibujo realista.
Review for 1.2 Quiz 35 Points Study 1.2 Vocab (Pagina 37) Hay que limpiar la sala, por favor_____. a. Corta el cesped b. limpia el ba ñ o c. pasa la aspiradora.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Writing portion of test 1B
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, ¡el 2 de Febrero! 2/2/15

Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo _____________ inteligentes. 2.Ellas _________ muy artísticas, les gustan pintar murales. 3.Fernanda y Susana __________ simpáticas, hablan con todos. 4.Oscar y Neymar no __________ estudiosos, _________ peresozos. 5. Carmelina y yo ____________ altas.

Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo somos inteligentes. 2.Ellas _________ muy artísticas, les gustan pintar murales. 3.Fernanda y Susana __________ simpáticas, hablan con todos. 4.Oscar y Neymar no __________ estudiosos, _________ peresozos. 5. Carmelina y yo ____________ altas.

Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo somos inteligentes. 2.Ellas son muy artísticas, les gustan pintar murales. 3.Fernanda y Susana __________ simpáticas, hablan con todos. 4.Oscar y Neymar no __________ estudiosos, _________ peresozos. 5. Carmelina y yo ____________ altas.

Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo somos inteligentes. 2.Ellas son muy artísticas, les gustan pintar murales. 3.Fernanda y Susana son simpáticas, hablan con todos. 4.Oscar y Neymar no __________ estudiosos, _________ peresozos. 5. Carmelina y yo ____________ altas.

Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo somos inteligentes. 2.Ellas son muy artísticas, les gustan pintar murales. 3.Fernanda y Susana son simpáticas, hablan con todos. 4.Oscar y Neymar no somos estudiosos, somos peresozos. 5. Carmelina y yo ____________ altas.

Para comenzar: fill in the blanks with the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo somos inteligentes. 2.Ellas son muy artísticas, les gustan pintar murales. 3.Fernanda y Susana son simpáticas, hablan con todos. 4.Oscar y Neymar no somos estudiosos, somos peresozos. 5. Carmelina y yo somos altas.

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos ________ 2.(rojo) Carmen tiene uñas ____________ 3.(trabajador) Beto y Angelica son __________ 4.(inteligente) Lalo y Memo son ____________ 5.(sociable) Ellas son _____________ 6.(trabajador) Wilma es ___________ 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas ____________ 3.(trabajador) Beto y Angelica son __________ 4.(inteligente) Lalo y Memo son ____________ 5.(sociable) Ellas son _____________ 6.(trabajador) Wilma es ___________ 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas rojas. 3.(trabajador) Beto y Angelica son __________ 4.(inteligente) Lalo y Memo son ____________ 5.(sociable) Ellas son _____________ 6.(trabajador) Wilma es ___________ 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas rojas. 3.(trabajador) Beto y Angelica son trabajadores 4.(inteligente) Lalo y Memo son ____________ 5.(sociable) Ellas son _____________ 6.(trabajador) Wilma es ___________ 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas rojas. 3.(trabajador) Beto y Angelica son trabajadores 4.(inteligente) Lalo y Memo son inteligentes. 5.(sociable) Ellas son _____________ 6.(trabajador) Wilma es ___________ 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas rojas. 3.(trabajador) Beto y Angelica son trabajadores 4.(inteligente) Lalo y Memo son inteligentes. 5.(sociable) Ellas son sociables. 6.(trabajador) Wilma es ___________ 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas rojas. 3.(trabajador) Beto y Angelica son trabajadores 4.(inteligente) Lalo y Memo son inteligentes. 5.(sociable) Ellas son sociables. 6.(trabajador) Wilma es trabajadora. 7.(inteligente) Mariana y Pilar son __________

Now match the adjective to match the noun in gender and plurality. 1.(verde) Luz y Lucha tienen ojos verdes. 2.(rojo) Carmen tiene uñas rojas. 3.(trabajador) Beto y Angelica son trabajadores 4.(inteligente) Lalo y Memo son inteligentes. 5.(sociable) Ellas son sociables. 6.(trabajador) Wilma es trabajadora. 7.(inteligente) Mariana y Pilar son inteligentes.

¡Presentaciones! Describing People Project: Please have your final draft or a computer that you can pull up your final draft on to share with the class.

Describing People Project Rubric You will need to write a 6-8 sentence paragraph describing the person of your choice using the adjectives we have learned in class. There should be 4 adjectives describing their physical traits and 4 describing their personality traits.

Describing People Project: para entregar 1.Describing People Project Rubric 2.Rough Draft of sentences 3.Final draft of sentences with picture If you did your project digitally, please share the final draft and picture with me and turn in the rubric with a note reminding me to check my for your project.

Examencito Viernes: Worth 54 points Matching vocab with definitions Correct the mistakes in sentences Sorting nouns and adjectives Writing sentences with the vocab given. Writing sentences to describe people.

Go to: