I use technology in almost every class every day. Most commonly, I use a laptop which is connected to an ENO board in the different classrooms in which.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Juego de Verbos El Pretérito Regular e Irregular.
Advertisements

A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Iba y era El Imperfecto Irregular. ¿Recuerdas? ¿Qué hora era cuando vinieron los amigos a visitarnos? Eran a eso de las tres y media.
El Imperfecto. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they.
Los Verbos Irregulares en el Presente
Respuestas al study guide
Ir - To go yo nosotros vamos voy vosotros vais tú vas Ud. él ella Uds.
The Verb Ir. Conjugation The simple conjugation rule of remove what makes it an IR, ER, or AR verb doesnt work here. – First of all, that would leave.
Después de la escuela Los lugares
El imperfecto The Imperfect Tense.
EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
Haz Ahora – miercoles el 5 de marzo 2014
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
In this lesson, students were learning how to talk about habitual actions in the past in Spanish. I presented to them using the ENO board. We discussed.
¿Generalmente, cómo eras de niño(a)?
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
The other past tense Señora Haldenwang.  The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly. Ejemplo: Yo caminaba cada.
REGULAR PRESENT TENSE. TAREA DEL TIMBRE ¿Qué días están en el fin de semana? ¿Qué tiempo hace durante el verano? ¿Cómo es tu mejor amigo/a? ¿A tu mejor.
1:50 PM 1. Tarea online 1:50 PM 2 W L 2.9 Redaccion: cuento.
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places; where we’re going to go & what we’re going to do express.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
4A Los pasatiempos PAST TIMES. Ir de compras Ver una película.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
6:24 PM 1.  248 pg.  1. Si necesitas conseguir un empleo, debes:  2. Es fácil tenerle confianza a:  3. El sistema del personalismo es un sistema:
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Español II, lunes, el 31 de marzo
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
“C ONOCER ” Y LA “ A PERSONAL ” “Conocer”and the “personal a”
Español 2-2 Sra. Carpinella El imperfecto. In Spanish, there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect. The preterite is used to state.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Gramática 6.1 The Imperfect
Mi Comunidad y Mi Pueblo
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
¿Adónde te gustaba ir cuando eras niño?. ¿Adónde te gustaba ir cuando eras niño (a)? Me gustaba ir al cine. Yo comía palomitas de maíz siempre.
Español 4 PRETÉRITO E IMPERFECTO. Calentamiento13 de septiembre  Conjuguen los verbos en el pretérito (pasado). Copien el párrafo entero.  El verano.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Complete the following sentences with a place. 1.Yo hago ejercicio en… 2.Yo nado en… 3.Yo veo películas en… 4.Yo leo libros y estudio en… 5.Yo voy de compras.
La clase de español III Srta. Forgue El 3 de noviembre de 2010.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
Copyright © 2014 Vista Higher Learning. All rights reserved. 3.2–1 The imperfect tense in Spanish is used to narrate past events without focusing on their.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
¿Cómo se dice? Estudiante A: ¿Cómo se dice ______? Estudiante B: Se dice ________. Estudiante B: ¿Cómo se dice ______? Estudiante A: Se dice ________.
Irregular imperfect verbs. 2 past tenses In Spanish, there are two past tenses: Preterite - used for actions that began and ended at a definite point.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
Transcripción de la presentación:

I use technology in almost every class every day. Most commonly, I use a laptop which is connected to an ENO board in the different classrooms in which I teach. Because of space constraints, I teach five classes in four rooms in three different subjects. Because of all the moving, I carry my laptop with me and connect it to each board, each period. Then, I turn on the ENO board if it isn’t already on. I use a remote control clicker to manipulate my presentations so it makes it easier to move around the classroom to manage student behavior as well as check all students’ work for understanding. Connecting clicker Hooking up ENO board cable Accessing my where I send myself powerpoints to access in the many rooms in which I teach. Hooking up my laptop to speakers Turning on ENO board Ta-da! Final product.

HAZLO: jueves, 7 de marzo del 2013 Hay un verbo IRREGULAR en el imperfecto. Usa las descripciones para adivinar (to guess) cuál es el verbo irregular. 1. De niño, Justin Timberlake siempre iba a California con el Club de Mickey el Ratoncito. 2. De niña, Alicia Keys y su mamá iban a Manhattan todas las semanas para audiciones. 3. Cuando yo tenía 8 años, yo siempre iba al cine con mi mejor amiga durante el verano. 4. Mi mejor amiga y yo no íbamos al cine solas – mi mamá iba con nosotras también. 5. ¿A dónde ibas tú para las vacaciones cuando tú eras niño/a?

TAREA:

REPASO: Siempre Casi siempre Muchas veces Todos los… (veranos/días/fines de semana) A veces / de vez en cuando Pocas veces Casi nunca Nunca La guardaría infantil El patio de recreo La casa de los abuelos El parque El campo El centro comercial La playa La piscina El consultorio del médico /dentista El zoológico La biblioteca El trabajo de tu madre/padre

NOTICIAS ¿A dónde ibas tú durante los veranos cuando eras joven? ¿Con qué frecuencia?

1a. ¡Hola Usher! ¿De niño, ibas a la playa? Sí, de niño, yo iba a la playa. 1b. ¿Con qué frecuencia? Yo iba a la playa todos los veranos. 1c. ¿Qué hacías allí? Yo… nadaba/jugaba/tomaba el sol…

2a. ¡Hola Srta. Mirchin! ¿De niña, ibas tú al zoológico? Sí, de niña, yo iba al zoológico. 2b. ¿Con qué frecuencia? Yo iba al zoológico de vez en cuando. 2c. ¿Qué hacías allí? Yo miraba los animales…

3a. ¡Hola, Sabor Sabor! ¿De niño, ibas tú al parque? No, de niño, yo no iba al parque. Yo iba al centro comercial. 3b. ¿Con qué frecuencia ibas al centro comercial? Yo iba al centro comercial casi siempre. 3c. ¿Qué hacías allí? Yo compraba mucha ropa y zapatos.

4a. ¿De niño, ibas tú a…? 4b. ¿Con qué frecuencia? 4c. ¿Qué hacías allí? Modelo: La piscina a._________________________________ b._________________________________ c._________________________________

BOLETO DE SALIDA 1. ¿Quién iba a la casa de sus abuelos? ¿Con qué frecuencia? ¿Qué hacía allí? 2. ¿Quién iba al zoológico? ¿Con qué frecuencia? ¿Qué hacía allí? 3. ¿Quién iba a la guardaría infantil? ¿Con qué frecuencia? ¿Qué hacía allí? 4. ¿Quién iba a la piscina? ¿Con qué frecuencia? ¿Qué hacía allí? 5. ¿Quién iba al parque? ¿Con qué frecuencia? ¿Qué hacía allí?