DÍA 9: LOS VERBOS LOS ADJETIVOS A CONJUGAR LOS VERBOS REGULARES LAS INTERROGATIVAS Español 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente To conjugate regular verbs in the present tense, drop the ending (-ar, -er, -ir) and add the correct ending for each subject. yo tú él/ella/Ud.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Verbos el presente.
Las Palabras Interrogativas
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Las Palabras Interrogativas
VERBOS ER.
Capítulo 3 ¿Qué clases vas a tomar?.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
1 Voces 1 Cap. 4 Los verbos regulares: -ar verbs.
conjugation of –ar Verbs
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Hoy es lunes el 19 de mayo de  ¡Usa una palabra de cada cuadro para escribir una oración perfeco!  Escribe 5 oraciónes en total.  Cambia los.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Unidad 2.2 You use interrogative words (who, what, where, and so on) to ask questions.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
What is a subject pronoun? A word that shows who is doing the action of the verb.
Verbs that end in AR: (hablar, cocinar, viajar, nadar, dibujar, bailar, cantar, mirar, practicar, escuchar, trabajar) These are all regular verbs & follow.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Entrada: Actividades de ocio (Entrance: Leisure activities) Copy the date and title in your notebook. Then copy the leisure activities below and write.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
La clase de español I ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Adónde vas después de la escuela? ¿Qué vas a hacer después la escuela hoy? A repasar:
-AR VERBS Español.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Avancemos 1 Unidad 2 lección 1
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Ir & Gustar To Go & To be pleased by Mrs. Ness Español 1, Unidad III Mrs. Ness Español 1, Unidad III.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
La tarea Write one question in Spanish for each of the following question words: ¿Cómo?¿Qué? ¿Cuándo?¿Quién? ¿Dónde?¿Cuántos? ¿Por qué?¿Adónde?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
 Comer  Beber  Leer  Correr.  Comer –  Beber –  Leer –  Correr to eat to drink to read to run.
Instrucciones: Think of an infinitive en español. Go up to the whiteboard and carefully use a marker to write the infinitive you have in mind. I’ll start:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
Transcripción de la presentación:

DÍA 9: LOS VERBOS LOS ADJETIVOS A CONJUGAR LOS VERBOS REGULARES LAS INTERROGATIVAS Español 2

Los pronombres de sujeto ¿Cuáles son los pronombres de sujeto? yo tú élella usted nosotros/as vosotros/as ellasellos ustedes

Gramática: Formation of present indicative (–ar verbs) 1.Take the infinitive: bailar 2.Remove the –ar ending: bail- 3. Add the appropriate ending: Remember: subject pronouns are not always needed in Spanish. Use them to clarify, add emphasis, or contrast. To talk about what you don’t do, use no before the verb: No trabajo los domingos.

Ser Abran los paquetes a la página 9. dibujar - Yo Nosotros Tú Vosotros Él / Ella usted Ellos / Ellas Uds. dibujo dibujas dibuja dibujamos dibujáis dibujan to draw

Ser Abran los paquetes a la página 9. leer - Yo Nosotros Tú Vosotros Él / Ella usted Ellos / Ellas Uds. leo lees lee leemos leéis leen to read

Ser Abran los paquetes a la página 9. vivir - Yo Nosotros Tú Vosotros Él / Ella usted Ellos / Ellas Uds. vivo vives vive vivimos vivís viven to live

En grupos de 2, hagan la actividad 14, página 9

Las respuestas 1. vivimos 2. corro 3. monto 4. montan 5. esquian 6. leo

¡Cuatro minutos locos!

Oraciones A mis amigos y yo tú ustedes la profesora yo Carlos y Elena B usar viajar comer tocar correr leer vivir montar en monopatín C a Centroamérica una computadora una pasta deliciosa unos libros el piano en West Linn por la mañana todos los días Use elements from each column to form logical sentences. ¡Ojo! Don’t forget to appropriately conjugate the verbs.

Use any regular verbs from your list to describe what you do during the times listed on the left Ceno con Kim y Max. Enseño en WL. Miro el fútbol. Salgo con amigos. Me preparo para la semana. Juego con Max. Toco la guitarra.

To have small conversations you will need to ask: “¿Qué haces…los viernes por la noche?” Ceno con Kim y Max. Enseño en WL. Miro el fútbol. Salgo con amigos. Me preparo para la semana. Juego con Max. Toco la guitarra.

You will respond by saying: “Yo _______ los viernes por la noche.” You simply need to write down their name and the conjugated form of the verb. You will report back to the class later. Ceno con Kim y Max. Enseño en WL. Miro el fútbol. Salgo con amigos. Me preparo para la semana. Juego con Max. Toco la guitarra. Jaime come con los padres llama a amigos

Las interrogativas

Gramática: Asking questions: Interrogative words All interrogative words are preceded by an inverted question mark. The question is closed with a regular question mark. ¿? All interrogative words have a written accent. ¿Quién? and ¿cuál? change to reflect number. ¿Cuánto? changes to reflect both number and gender.

La tarea  Do packet p. 10 act. 15  Write the answers in the packet off to the side. The main goal is to start using the question words in context.

Las interrogativas  ¿Qué…? ¿Qué estudias?  ¿Cuál…? ¿Cuál es tu clase favorita?  ¿Cuáles…? ¿Cuáles son tus clases este semestre?  ¿Dónde…? ¿Dónde estudias?  ¿Quién…? ¿Quién es tu maestro(a) favorito(a)?  ¿Quiénes…? ¿Quiénes son tus amigos?  ¿Cómo…? ¿Cómo llegas a la universidad?  ¿Cuándo…? ¿Cuándo son los examenes?  ¿Cuánto…? ¿Cuánto cuesta el almuerzo (lunch)?  ¿Cuántas…? ¿Cuántas horas trabajas por semana?

Gramática: ¿Qué? versus ¿cuál? ¿Qué? is…¿Cuál? is…

Gramática: Tag questions You can form simple yes/no questions by adding a tag question (such as ¿verdad? and ¿no?) to a statement. Note that only ¿verdad? can be added to negative statements: Usted trabaja en la cafetería, ¿no? Usted no trabaja los viernes, ¿verdad?

Conversación Complete this conversation with the appropriate interrogative words or tag questions. —Hola, Daniela. —¿Qué tal, Silvia? —Bastante bien. Oye, ¿______ vas? —Al gimnasio. —¿______? —Porque tengo la clase de zumba ahora. —¿Zumba? ¿______ es zumba? —Es una clase de ejercicio aeróbico que usa música hispana y bailes latinos. Es muy divertido. —¿Ah, sí? Y, ¿______ es la instructora? —La Srta. Lerma. —La Srta. Lerma… hmmm… Ella es de Puerto Rico, ¿______? —Sí, de Ponce. adónde Por qué Qué Quién verdad

p. 10 Act. 15p. 10 Act. 15 Fill in the blanks with the appropriate question word quién Cuándo Dónde Qué Cuál Cuándo Cuántas

On a blank sheet of paperOn a blank sheet of paper Write the answers to the questions in activity 15. Use complete sentences. Conjugate your verbs. Ask me about words you do not know. “Marcos, ¿qué significa __________?

La tarea Study verb conjugation and interrogatives. Know the pattern for the regular –ar, -er, -ir verbs.