Por Señorita Holmes.  You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Advertisements

Introduction to Spanish
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
La Ropa.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
Calentamiento Write a sentence for each picture using either the verb ir o llevar : 1) 2) 3)4)
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Por Senorita Holmes. El conciertoLa boda La citaEl partido de …
ALC 117 Jueves el 17 de marzo. objetivo I can practice my past tense verb conjugations, read, understand and answer a story about a clothing store and.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Vocabulario de C. 3 Español 1. azul la talla/ el tamaño.
Por Señorita Holmes. HOLA!
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Los colores en español.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
La Ropa Lección 6 - Descubre 1
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Transcripción de la presentación:

Por Señorita Holmes

 You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the powerpoint.  Please take your time and complete all assignment.  You will use sieholmes.pbworks to complete other activities and all questions and some responses will be sent to sieholmes.pbworks.com  ADIOS, Señorita Holmes

HOLA!

 1. Necesito dos a cuatro voluntarios(omit)  2. Go to sieholmes.pbworks.com and select practice activities and practice with the section EL CUERPO.

¿QUÉ LLEVAS?

 YO  Tú  Él/Ella/Usted  Nosotros  Ellos/Ellas/ Ustedes  Llevo  Llevas  Lleva  Llevamos  Llevan

EL TRAJE

 los guantes  las botas  los pantalones  El cinturón  La camiseta

 La blusa  la corbata  las pantimedias  El Chaleco  Los pijamas

 La Ropa interior  Los audífonos  El yelmo (helmet)  El impermeable(raincoat)  Los sweats (sweatpants)

The activity is located under ACTIVITIES

Mira a tu ropa y responde- Look online for your best fit and describe the outfit in Español using powerpoint. Upload the picture and description and send it to The title page will be ¿Qu é LLEVAS? and your subject will be your name

Vocabulario flash cards actividad- print off the picture vocabulary words from sieholmes.pbworks.com Please cut them out and write the Spanish meaning on the back. Keep up with all cards this will be checked and graded if any cards are missing it will be a reflection in your grade

 Rojo  Amarillo  Negro  Anaranjado  Morado  Blanco  Rosado  Azul  Gris  Verde  Café/Marron

Los guantes rojos Las botas azules  Rojo  roja Rojos  rojas  Gris  grises  Azul  Azules

 Los colores activity sheet is located on sieholmes.pbworks.com under Activity

Write this in your notes

Complete the activity worksheet on pbworks “los trajes” located under ACTIVITIES

El conciertoLa boda

La citaEl partido de …

Ir a la escuelaLa fiesta

El concurso de traje de ba ño El baile elegante

El audición de…El cumpleaños

 GANAR o PERDER  Nervioso  Tranquilo  Entusiasmado  Enojado  Contento (for every event you have different feelings about each occasion )

Para…me visto en…Me llevo…Y me siento… OcasiónRopa elegante Ropa cómoda Cómo sientes