PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Mission Statement  “Hispanic leaders of today working mutually for a more promising tomorrow.”  Quote:  “Los sueños sólo mueren si muere el soñador.”
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Bedford Row Family Project Limerick Ireland (Eurochips member since Autumn 2007) (Miembro Eurochips desde Otoño 2007) Larry de Cléir Project Leader (Working.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Why Market to Alabama’s Hispanic Consumer Market?.
Padre Nuestro En el nombre del Padre, del Hijo y del Espiritú Santo.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
What is GEAR UP? G AINING E ARLY A WARENESS and R EADINESS for U NDERGRADUATE P ROGRAMS.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Unidad 1, Etapa 3 Los Ángeles La Familia “México-Tenochitlán—The Wall That Talks,” is located at Avenue 61 and Figueroa, across from La Estrella Restaurant.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Inclusión Educativa Profesor Miguel A. Varela Pérez
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
The negative behavior of parents when their children suffer a terminal illness Silka R. Sanabria Barea Eng Essay Prof. Cynthia García.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
El Futuro The Future Tense. The future tense is used to talk about something happening in the future The future tense is used to talk about something.
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
CANYONS DISTRICT FAMILY LITERACY CENTERS CANYONS DISTRICT FAMILY LITERACY CENTERS Our goal is to prepare parents with the necessary tools that their children.
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Irregular verbs. Personal “a” Recuerdas: We use the personal “a” when the direct object in a sentence is a person or a pet. Ejemplos: I take care of my.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Access ASU Arizona State University ASU is committed to serving schools, students and families of Arizona by helping prepare students for the university.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento proveerá información, educación, y apoyo en Español. Además, beneficiará a las personas y/o profesionales que trabajan en el área relacionada con necesidades especiales. WHAT IS THIS CONFERENCE FOR ? This Conference will provide information, education, and support to Hispanic Families with special needs children. In additional, It will help professionals working on the field, and people working with special needs children. El dia Noviembre 12 se realizará la V Conferencia Hispana 2011 para padres con hijos con necesidades especiales. On November 12 will be the Fifth Hispanic Conference 2011 for parents with special need children. Información & Registración Information and Registration (520) Charo Boggian En esta conferencia podrá responder muchas preguntas y aprender sobre: Técnicas y estrategias para manejar el comportamiento de los niños con necesidades especiales en la casa y la escuela. Como solicitar un Plan de Comportamiento para la casa y la escuela Como hacer las Adaptaciones y modificaciones al currículo general en el salón regular. Como preparar a su adolescente o joven con necesidades especiales para que tenga una vida plena e independiente. Carreras para jóvenes y adultos con necesidades especiales en la Universidad de Arizona. Los ultimo resultados de las investigaciones sobre Sindrome de Down Descubiertas por el grupo de investigadores de la Universdiad de Arizona. Inclusion Total de niños con necesidades especiales en programas del Pima College. Inclusion en las escuelas de los ninos con necesidades especiales Como preparar su joven con necesidades especiales para que tenga una vida independiente. Socialización con otros jovenes. Feria de información sobre los recursos de la comunidad.

Grupo latino de apoyo para padres que tienen hijos con Sindrome de Down y demas necesidades especiales. Latin support group of parents with children with Down Syndrome and others special needs. QUIENES SOMOS? “Crecer con amor” es un grupo de apoyo, Latino, voluntario, y sin fines de lucro de Tucson. Este grupo busca la aceptacion y beneficio de las familias latinas con niños con necesidades especiales. De igual manera ofrece apoyo moral, emocional, e informacion sobre los recursos de la comunidad para beneficio de las familias. WHO WE ARE? “Crecer con Amor” (Growing up with Love) is an all-volunteer, Latin support group from Tucson. This group looks for the benefit and inclusion of the families with children diagnosed with Down Syndrome. It provides moral and emotional support and the sharing of resources of benefit to families. NUESTROS ESFUERZOS  Crecer con Amor trae a Tucson la primera Conferencia para familias hispanas.  Libros a colores donde todas las 27 familias cuentan sus experiencias como padres con hijos especiales. Este es entregado gratis en hospitales de Tucson.  Folleto informativo mensual para todas las familias del grupo.  Reuniones mensuales para comunicar nuestras inquietudes.  Festividades como: Halloween, Navidad, Dia de San Valentin, etc. SPONSORED BY: OUR EFFORTS  Crecer con Amor brings to Tucson the First Conference for Hispanic Families.  Colorful books, that express our families feelings and experiences as parents with children whit Down Syndrome. All these are delivered free on the Hospitals of Tucson.  Informative monthly news letter  Meetings every month to talk about our concerns as a parents  Children parties: Halloween, Christmas, Valentine Days, etc. Donations : Charo Boggian Tel. (520) ,