Week 4-5 Spanish 1A. Vámonos Write the capital of the following countries: 1.Honduras 2.El Salvador 3.Argentina 4.Colombia 5.Cuba 6.Costa Rica 7.Venezuela.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es martes el treinta de octubre
Advertisements

El cuerpo humano.
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
¡El cuerpo!.
1. VOCABULARIO La cabeza Los ojos El pelo La nariz La oreja La boca
Hazlo ahorael 30 de mayo Objetivo: SWBAT recognize & use weather and geography vocabulary. Objetivo: SWBAT recognize & use weather and geography vocabulary.
How to say ‘the’ in Spanish
el la los las conejos casa tortuga chicas hermanos animal
WARM UP 1 What do the following mean in English? –1. el estómago –2. contento.
LAS PARTES DEL CUERPO 6TO GRADO.
Hoy es lunes, el 11 de marzo 1.Peru is a well-known country. 2. Peru is in South America (América del Sur) 3. The independence of Peru is in El Perú.
ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
PARTS OF THE BODY Las partes del cuerpo.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Aaaahhhh!!!! I’ve created a monster!!! Objective: to draw a picture of a monster based on the Spanish description. El es un monstruo y es muy, muy feo!!
Los Partes del Cuerpo.
Hoy es lunes, el tres de junio Match the picture with the sentence, then fill in the correct body part. 1. Me lavo _____________ antes de maquillarme.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
28 de agosto de Forma parejas  1. el ojo  2. la boca  3. la cabeza  4. la oreja  5. el pie  6. el hombro  7. el estómago  8. la nariz 
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
¿Cuál foto es de la cabeza?. ¡¡¡Correcto!!! ¿Cuál foto es de la oreja?
Hoy es el __________de ________ El Propósito: ¿Qué te duele? Hagan Ahora : 1.to have a cold 2. to have a fever 3. to have a cough 4.How do you feel? 5.the.
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
El cuerpo – the body.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
PRESENTACIÓN DE VOCABULARIO PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO WE TALK ABOUT HEALTH AND PARTS OF THE BODY IN SPANISH? Unidad 6 lección 2 (6.2): LA SALUD.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Take out your homework and put it on your desk. If you have your progress report, take that out, as well. Take out your homework and put it on your desk.
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
Block II- Try to fill in the worksheet with as many body vocab words as you can. Then turn to page 327 of Avancemos 1 (under your desk or on the shelf)
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
La Cara.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Capitales hispanohablantes
La cara – the face.
Practicamos con el cuerpo 1. La cabeza o la nariz 2.
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Objetivo: to create a dialog in Spanish and prepare for our test. Hagan Ahora: 1)Activity 23 in the workbook packet. 2)Look at your notes, handouts, quizzes.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
Spanish I- Señora Holmes.  Objectives  Students will be able to:  Correctly pronounce, spell, and write in both a sentence and single word form, the.
Preparación/ Review Hoy es martes, el 20 de enero de 2015 Today is Tuesday, January 20, 2015  Write the Spanish speaking country from Sur America that.
Las Partes del Cuerpo THE PARTS OF THE BODY.
Preparacion : Hoy es lunes 20 de Octubre. ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es ______Today is ______ ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? Ayer.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
 Take out your answer sheet from the movie on The Dominican Republic.  You will finish watching the movie and answer the questions.  Period 1- 8:45-9:19.
DO NOW Que significa el cuerpo en ingles ???.
Habla de la salud y enfermedad
Para hacer ahora Identifiquen:
Body El cuerpo.
Monster Draw Activity Read the sentences on the following slide and draw your monster based on the descriptions.
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Week 4-5 Spanish 1A

Vámonos Write the capital of the following countries: 1.Honduras 2.El Salvador 3.Argentina 4.Colombia 5.Cuba 6.Costa Rica 7.Venezuela 8.Chile 9.Ecuador 10.Panamá

Review- Cómo estás? Estoy mal Estoy bien Así así Más o menos

Apuntes- Cómo estás? Estoy…… FelizContento NerviosoEnojado EnfermoOcupado TristeTranquilo Cansado Emocionado DeprimidoPreocupado

Momento Cultural Write down 3 facts you get from the video Write down any questions you may have

Actividad: Bingo Vamos a jugar Bingo! We are going to play Bingo!

Presentaciones Vamos a presenter los “skits” We are going to present the skits

Tarea Emotions Worksheet

Vámonos Grab an “Exprésate” book from under your desk or the back of the room. Turn to page 7 and take out a sheet of paper. SILENTLY work on activities 2, 3, and 6. If finished, move on to activity 9.

El Cuerpo La rodillaEl pelo El estómagoLa boca Los dientes/las muelasLos labios El brazoLos dedos Los pies Los hombros La pierna La mano La oreja El ojo La garganta La cabeza La espalda El nariz

Momento Cultural Hispanic Heritage Month- September 15- October 15 September 15- Independence Day for Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, and Nicaragua October 12- Columbus Day Started in 1968.

Una Canción

Actividad: Simón Dice Toca la parte del cuerpo según su maestro.

Actividad: Monstruo Crea su propio monstruo! Create your own monster Tienes que usar 10 de las palabras de hoy. You have to use 10 of the words from today.

Tarea Termina su monstruo Finish your monster

Vámonos Translate the following words: 1.La rodilla 2.La cabeza 3.El brazo 4.El ojo 5.La boca 6.El pelo 7.El estómago 8.La pierna 9.La mano 10.La espalda

Estaciones de Repaso Tienes 10 minutos a cada estación.

El Examen Know: 1.Classroom commands 2.Momento Cultural 3.Parts of the body 4.Weather 5.Greetings & Farewells 6.Capitals of Countries 7.Emotions