SLa acoVcneais ne ñasEpa Las Vacaciones en España.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pan.
Advertisements

______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
MORE CONVERSATION TOOLS
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
La familia.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Mi dormitorio My bedroom
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
The Preterite of –ar verbs
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Objetivos:  Repasar vocabulario para comida  Considerar ingredientes típicos para bocadillos en Inglaterra y España.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Español Estudiantes van a: Pronunciar los vocales y los consonantes con 90% de las letras correctas. Leer y escribir para obtener información.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Empareja el español y el inglés.
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
-AR VERBS Español.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Indirect Object Pronouns Everything you need to know.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vacaciones de Verano Semana 3 Las palabras que describen lo que pasa/ha pasado/va a pasar - acción Los verbos.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 3 de marzo de 2017.
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Teach me how to conjugate
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

sLa acoVcneais ne ñasEpa Las Vacaciones en España

Tipo de turistasCiudadesAtraccionesPersonas Completa la tabla

¿Quién soy? 1.Soy el país preferido de turistas. 2.Soy el tipo de turista que mas visitó España el año pasado. 3.Soy abierto, cálido y amable con los visitantes extranjeros. 4.Soy el tipo de turista que disfruta del ambiente relajado de las vacaciones. 5.Soy el idioma más estudiado en el colegio. 6.Soy un museo en Madrid. 7.Soy un museo en Bilbao. 8.Soy director de películas. 9.Soy actriz famosa. 10.Soy cantante de música pop español.

1.No solo se toma el sol 2.Los británicos visitan España más que nunca 3.Las atracciones Españolas ¿Cuál es el subtítulo de cada párrafo?

1.Los turistas franceses fueron los que más visitaron España el año pasado 2.La cantidad de británicos que está comprando casas en España ha aumentado. 3.Los turistas están traídos por la comida, las playas y la vida social que existe. 4.Los británicos prefieren ir a la cama temprano. 5.En los colegios se estudia más el francés. 6.Ahora los extranjeros conocen a personas famosas como Julio Iglesias y Marta Sánchez. ¿Verdadero o falso? verdadero falso

¿Cómo se dice en español? 1.according to 2.as much as.....as with respect to 4.exceeded 5.are making an impression on 6.as 7.they realise 8.to the detriment of 9.its fit to mention 10.tries to make himself understood 11.so many years 12.olive trees 13.they bear in mind 14.pilgrimage 15.they take advantage of 16.they are very successful 17.musically speaking 1.según 2.tanto...como... 3.respeto a 4.sobrepasó 5.están calando 6.a medida que 7.se dan cuenta 8.en detrimento de 9.es digna de mencionar 10.intenta hacerse entender 11.tantos años 12.olivares 13.tienen en cuenta 14.peregrinación 15.aprovechan 16.tienen un gran éxito 17.musicalmente hablando

Trabajas en una agencia de viajes: Diseña unas vacaciones ideales ¿Dónde se puede ir? ¿Cómo se puede viajar? ¿Con quién se puede ir? ¿Por qué ir a esta zona? - ¿Cuáles son las ventajas y desventajas? ¿Hay ventajas para la economía de la zona?

Escribe un resumen del texto De sólo 100 palabras ¿Cómo? 1.Decide on the main information in each paragraph and highlight it or underline it. 2.Do you need to use everything you have highlighted? You don´t need to use many facts or figures in summary. 3.Can you replace words from the text with any of your own words (synonyms)? It is better, where possible to use your own words. 4.You should write about 30 words for each paragraph – about three sentences in Spanish. 5.Read your work through at the end and see if you have included your most important information. 6.Check your spelling, grammar and punctuation.