CONGRATULATIONS PARENTS FOR YOUR HARD WORK!!!! ¡¡¡¡FELICIDADES PADRES POR TODO SU TRABAJO!!!!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Las Palabras Interrogativas
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Authorization Form for the 11 th Annual Latino Youth Conference Student Information: Student Name: __________________________________________________________________________.
1 El Calendario Escolar de Nuestro Condado. 2 The School Calendar of Our County.
Las Palabras Interrogativas
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Telling Time.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Empezemos Fecha El miércoles, el 14 de agosto Siéntese en su asiento designado. Leer el siguiente y dar respuesta a la pregunta: Actividades Acuáticas.
We are already almost done with the first quarter. Everyone has been doing great! We have settled in nicely and are fully into the curriculum and daily.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
We are already almost done with the first quarter. Everyone has been doing great! We have settled in nicely and are fully into the curriculum and daily.
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Escriban y respondan las preguntas.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Parent Academy/ Academia Para Padres September 26, 2015/ El 26 de septiembre del 2015.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
+ Town Hall Meeting Reunión en el Ayuntamiento Jueves/Thursday, 3/6/14.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Transcripción de la presentación:

CONGRATULATIONS PARENTS FOR YOUR HARD WORK!!!! ¡¡¡¡FELICIDADES PADRES POR TODO SU TRABAJO!!!!

Parents as Partners Award of Excellence Our school has WON again for the second year in a row!!!! THANK YOU PARENTS!!!! WE COULDN’T DO IT WITHOUT YOU

Parents as Partners Award of Excellence/ Padres como Socios Premio de Excelencia ¡¡ Nuestra escuela ha vuelto a ganar por segunda vez!! ¡ ¡ GRACIAS PADRES!! NO LO PODRIAMOS HACER SIN TI

PARENT HOUR REQUIREMENT/REQUISITO DE HORAS DE PADRES 40 hours per family EVERY year (10 hours per additional child) Sibling/relative may complete hours if 21 and older Complete the pink form 40 horas por familia CADA año (10 horas adicionales por hijo/a) Pariente si puede completar sus horas si es mayor de 21 a ñ os Por favor de completar la hoja rosa

Common Q and A’s 1. How do I complete my hours? Attending parent conferences/parent university/ parent association Completing parent coupon booklet (available in the main office) Donating bottled water, copy paper, pens, pencils, bandages, feminine products to the school (Receipt is Required) 2. How will I know about volunteer opportunities? Teleparent ****make sure we have a working phone number**** Parent Newsletters 3. How will I know how many hours I have? You can call the main office at (323) and ask to speak to Ms. Contreras. 4. Who can complete the service hours? Parents, legal guardians, and family members who are at least 21 years of age. 5. What if I am unable to complete my hours? It is our sincere desire to have every family meet the required hours. Volunteering benefits your child as well as your family and the school. There are vast opportunities available for each family to complete the required hours. It is each family’s responsibility to take advantage of the opportunities provided. If you have any further questions feel free to call Ms. Contreras at (323) If I have concerns or questions to whom should I speak? You can call Ms. Contreras at (323)

Preguntas más Frecuentes 1. ¿Como completo mis horas? Asistir a conferencias con los maestros/Universidad de Padres/Asociación de Padres Completando el libro de cupones para padres (disponible en la oficina) La donación de agua embotellada, papel de copia, bolígrafos, lápices y productos femeninos a la escuela (Se Requiere el Recibo). 2. ¿Cómo voy a saber sobre las oportunidades de ser voluntario? Nos comunicaremos con usted a través de Teleparent ****Por favor de aseguar que tengamos el numero corecto**** Boletin de Padres 3. ¿Como puedo saber cuantas horas he completado? Puede llamar a la oficina al numero (323) y preguntar por Ms. Contreras. 4. ¿Quien puede completar las horas? Los padres, guardianes y miembros de la familia que tengan al menos 21 años de edad. 5. ¿Que pasa si no puedo completar mis horas? Es nuestro deseo sincero que cada familia cumpla con las horas requeridas. Ser voluntario beneficia a su hijo, su familia y la escuela. Hay muchas oportunidades disponibles para cada familia para completar las horas requeridas. Es responsabilidad de cada familia para aprovechar las oportunidades que se ofrecen. Si usted tiene alguna pregunta no dude en llamar a Ms. Contreras al numero (323) ¿Si tengo preguntas o dudas con quien me debo comunicar? Puede hablar con Ms. Contreras al numero (323)

A- G College Requirements/ A-G Requisitos para la Universidad Social 2 Science English 4 Mathematics 3 Laboratory 2 Sciences Visual/Performing 1 Arts College Prep. 1 Foreign Language 2 Arts

What college look for/ Que buscan las universidades Grades Calificaciones College Exams Examenes para la universidad Activities Actividades

Examples from the top schools our seniors picked/ Ejemplos de las escuelas que nuestros estudiantes del grado 12 escogieron mas frecuente

What is the ACT?/¿Que es el ACT? The ACT is a widely used college entrance exam. It has four (possibly five) areas: English Reading Mathematics Science Writing (optional – may be required) El ACT es un examen que se requiere para entrar a la universidad Tiene Cuatro (o Cinco) diferentes áreas: Ingles Lectura Matemáticas Ciencia Escritura-Opcional

What will my student take this year? ACT EXPLORE – 9th grade Help students explore a broad range of options for their future Prepares students for high school coursework Prepares students for after graduation ACT PLAN – 10th grade Measures students current academic development Helps students explore career/training options Make plans for the remaining years of high school Make plans for after graduation ACT – 11 th and 12th grade It’s the only college admission test based on the number of correct answers—you are not penalized for guessing. The test questions on the ACT are directly related to what students learn in their high school courses in English, mathematics, reading, and science.

¿Que va a tomar mi hijo/a este año? ACT EXPLORE--Grado 9 Ayuda a estudiantes explorar una variedad de opciones para sus futuros Prepara estudiantes para el plan de estudios en la high school Prepara estudiantes después de la high school ACT PLAN--Grado 10 Mide el progreso académico del estudiante Ayuda a estudiantes explorar diferentes careras Hacer planes para el resto de los años en la high school Hacer planes después de graduación ACT--Grado 11 y 12 Es la unica prueba de admisión a la universidad que basa el número de respuestas correctas, no se penaliza por adivinar. Las preguntas en el ACT están directamente relacionados con lo que los estudiantes aprenden en sus clases de secundaria en Inglés, matemáticas, lectura y ciencias.

How can I prepare my student for the ACT? ¿Como yo puedo preparar a mi hijo/a para el ACT? Encourage your child to study for all classes. This will build knowledge for the test. Attend tutoring, even if they are doing well. Eat well and get a good night’s rest the night before the test. TEST DAY: Wednesday, October 17, 2012 Anime a su hijo/a que estudie lo que esta aprendiendo en la escuela. Anime a su hijo/a que atienda tutoría aunque tenga buenas calificaciones. Asegúrese que su hijo/a desayune y se acueste temprano. DIA DEL EXAMEN: Miercoles 17 de Octubre

TUTORING/ASESORIA