Primeros Pasos-7 mins Take out a piece of paper. Put your name at the top. Write “Apuntes-TPR” beneath that. Answer the following questions in complete.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unit 5 La Clase y Los Mandatos de La Clase The Class And Classroom Commands.
Advertisements

Lección Preliminar.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Survival Spanish – SPA II y III
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Expresiones útiles para la clase de español
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Expresiones para la clase de español
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Mandatos de la clase (Class commands). Mandatos de la clase Abran los libros (en la página)… Open your books (to page)… Abran los libros (en la página)…
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 69 hoy es jueves el 29 de marzo. Escribe 10 formas de transportación.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Greetings, Introductions
Lección Preliminar Vocabulario
Classroom Commands Señora Atkinson.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Transcripción de la presentación:

Primeros Pasos-7 mins Take out a piece of paper. Put your name at the top. Write “Apuntes-TPR” beneath that. Answer the following questions in complete sentences 1)How do you think infants learn a language? 2)As adults, what do you think is the best way for us to learn a language? !Buenas tardes sabios! Buenas tardes Srta Cottongim. ?Están listos a aprender? !Sí Sí Sí!

Objetivos-2 mins SWBAT identify and respond to oral classroom commands PBIS: SWBAT exhibit proper behavior in hallways and stairwells.

Total Physical Response-5 mins Total Physical Response (TPR) is based on the theory that learning new things is made easier by connecting it with a movement

Total Physical Response It is also closely associated with theories on how very young children learn languages, where they respond physically to parental commands, such as "Pick it up" and "Put it down".

Total Physical Response They learn by hearing the word, associating it with an action and then internalizing (learning it deeply) it.

TPR-Copy colored paper 3 mins Levante la mano- Raise your hand Baje la mano- Lower your hand (Put your hand down) Siéntense-Sit down Levántense-Stand up Hable-Talk No hable-Don’t talk Camina-Walk Por favor- please Gracias-thank you

Total Physical Response Activity 1. I will give a model and a vocabulary word 2.You will repeat the model and vocabulary word Thumbs up for understanding

TPR- All class-5 mins Levante la mano Baje la mano Siéntense Levántense Hable No hable Camina

TPR- Partners 10 mins Levante la mano Baje la mano Siéntense Levántense Hable No hable Camina

TPR- All class 1 estrella 5 mins Levante la mano Baje la mano Siéntense Levántense Hable No hable Camina

“Simon dice por favor… 15 mins Levante la mano Baje la mano Siéntense Levántense Hable No hable Camina

Último paso-5 mins EYES CLOSED! Levante la mano Baje la mano Siéntense Levántense Hable No hable Camina

PBIS Hallway behavior Project! Make a poster about appropriate hallway behavior Brainstorm ideas-What does it mean to be positive, respectful, responsible, and safe in the hallways-3 mins Decide on a design-Pick one theme, must be in Spanish-3 mins Design-10 mins Present design-other person presents to class (why did you choose this design) 10 mins Vote on the winner! 5 mins

Sea positivo – Be positive Salude a los maestros y estudiantes de una manera amistosa. Sonría y sea agradable. – Greet teachers and students in a friendly manner. Smile and be pleasant. Sea Respetuoso- Be Respectful Mantenga las manos quietas. Manténgase a una distancia apropiada lejos de los demás y Sonría-Keep your hands to yourself. Stay an appropriate distance away from others and smile. Sea responsable- Be responsible Ayude a otras personas con necesidades especiales. sostener la puerta para que la gente detrás de usted. No tire basura. Siga las normas de tráfico.- help others with special needs. hold the door for people behind you. Don't throw trash. Follow traffic rules. Sea seguro-Be safe No empuje gente en frente de usted. Tenga cuidado al caminar en las escaleras mojadas. Use barandas. No toque la alarma de incendios. Ande mientras que este dentro de los edificios. -Don't shove people in front of you. Use caution when walking on wet stairs. Use bannisters. Don't touch the fire alarm. Walk while indoor.