Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Verbos Irregulares en el Presente
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
¿Qué hora es?.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
PART 5 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Gramática 2 Español 2-2 Sra. Carpinella. Ir Ir – to go YoNosotros Nosotras TúVosotros Vosotras Él Ella Usted (Ud.) Ellos Ellas Ustedes (Uds.) voy vas.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
LOS VERBOS IRREGULARES ‘YO’ – 5.2 Pregunta esencial: How do I talk about planning a party using irregular ‘yo’ verbs in the present tense?
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
CONJUGATION.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Capítulo 3.  The verb ir is an irregular verb.  It follows the same pattern as an –ar verb conjugation except in the yo form even though it is an –ir.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Answer the following questions using complete sentences.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
-AR VERBS Español.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Me llamo ______________ Clase 802 La fecha es el 8 de octubre del 2015 Proposito # 12: ¿Cómo son tus compañeros de clase? L.O: To continue the review for.
Transcripción de la presentación:

Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice

Tarea del timbre – Answer the following questions in complete sentences in Spanish. 1. ¿Dónde ponen ustedes los exámenes? 2. ¿Cuándo vienes a la escuela? 3. ¿Adónde van los estudiantes después de la escuela? 4. ¿Cuántas personas ves en esta clase? 5. ¿Cuál(es) de tus profesores te da(n) mucha tarea? Saquen la tarea

Yo-go’s: Decir  Decir is also an e-i stem changer. yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Oír  Oír is a tricky verb. It is a yo- go, it has an extra “y” in the tú, él, and ellos forms, and the “i” in the nosotros form has an accent. yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Hacer  How do you answer ¿Qué haces? yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Verbos irregulares: Ir, Dar, y Ver yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Práctica de conjugación  With your partner, decide on one person to be “persona A” and the other to be “persona B.”  When it’s your turn, you will have 10 seconds to write the conjugation of the verb that appears on the screen on your white board.  You will earn a popsicle stick for each one you get right. The number of popsicle sticks you have at the end determines your grade. 

Entrevista con una celebridad  Using the questions we have come up with, work with your partner to write a 10-question interview with a celebrity who is attending CHHS for the week.  Use at least 5 different question words and at least 5 yo- go’s.  You and your partner will present your interview to the class for a grade.

Un día en la escuela con un personaje de ficción 1. ¿Adónde van uds. en segundo periodo? 2. ¿Adónde vas en séptimo periodo? 3. ¿Qué dice él/ella durante el almuerzo? 4. ¿Qué trae él/ella a la clase de historia? 5. ¿Qué traes a la clase de matemáticas? 6. ¿Quién es el/la professor/a de inglés? 7. ¿Qué ve él/ella en la escuela? 8. ¿Quién ves en la clase de ciencias? 9. ¿Qué das a él/ella después de la escuela? 10. ¿Adónde sale él/ella después de la escuela?

Vocabulario Las reglas y responsabilidades y Los verbos

Carteles de las reglas  Con tu compañero/a, hagan dos carteles de las reglas de una clase.  En el primer cartel, pongan cinco cosas que se permite. En el segundo, pongan cinco cosas que se prohíbe.

Tarea  In your notes, make a list (in Spanish) of the 8 classes you are taking this year, in order. At the bottom of your list, write lunch (almuerzo).  Next to the name of each class, make a list (in Spanish) of the materials you need for that class. Include words from Spanish 1 and words from our vocab. list.