Agenda Para la semana de lunes 4 de marzo a viernes 8 de marzo de 2013 El Coyote/Pastor Review and Unit Testing.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Spanish I Sra. Tansey Agenda Para la semana de
Agenda Para la semana de Lunes 14a viernes 18 de enero de 2013
Agenda Para la semana de Martes22 a viernes 25 de enero de 2013.
Spanish I Sra. Tansey Agenda Para la semana de lunes 18 (no school) de febrero a viernes 22 de febrero de 2013 El Coyote MCC & D.
lunes 4 de febrero a viernes 8 de febrero de 2013
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
La familia.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español de octubre.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Page 80 Realidades 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Put your body projects/papers on the table in the back.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

Agenda Para la semana de lunes 4 de marzo a viernes 8 de marzo de 2013 El Coyote/Pastor Review and Unit Testing

 Para Empezar: New sheets; Pesos due; translate vocab from Las cosas pequenas  Sing Las cosas pequenas and take quiz  Verbo del día: various  Have 10 conversations using circle in a circle  Go to FLL and record all conversations yourself - (you are both parts)  Como eres review activity (using PPT) & quiz  Write a sentence for each Pastor/Coyote picture and with a partner say 2 sentences from each side (total 4); your partner must guess which picture you are talking about.  Looking at Write/Right from last week circle all subjects and underline all verbs  3 rd block act out Write/Right  Choose new song: El poeta or Ver un ano sin llover  Boleto de salida: Responde: ¿Cual es la fecha de hoy?

 Phones seen in class = 2 days of ISS  Some of you have excessive tardies to my class (you know who you are). More than 3 tardies will = Lunch Detention for each additional tardy  My day for help-makeups is Wed. Please make an appt with me to be sure I have no meetings.  Tutoring by Sra Gallego is on Thurs p.  Be sure to check my blog for updates on classroom happenings and vocab practice

 Song quiz ¨Las cosas pequenas¨ TODAY Monday 3/4  End Unit Tests:  Speaking Tues 3/5 100pts & Writing 100 pts  Wed 3/6 Reading 100 pts & Listening 100 pts

Traduce el vocabulario de Las cosas pequenas. 1. Tu forma de ser precio no tiene 2. Yo lo se 3. Y son las cosas pequenas 4. Un te quiero 5. Un abrazo 6. Un te extrano 7. Y la forma de tu expresar 8. Es lo que supera lo material 9.Un beso en la frente 10.Nada podra igualar tu sencillez

 Emareja: 1.haya. I eat 2.Esta tristeb. you come 3.comoc. he is sad 4.Llorane. there is/are 5.Vivimosf. they cry 6.Vienesg. we live

 Picture activity: Write a sentence for each picture. Tell your sentences to a partner and have him guess which picture you wrote about.  You can use words like:  Tiene el pelo…(liso/rizado/ondulado, negro/castaño/rubio/pelirojo, corto/largo)  Tiene los ojos…(azules/verdes/marrones/negros)  Es … (choose from bajo(a)/alto(a), gordo/flaco/delgado(a), bonita/guapo/feo(a)

 PARA EMPEZAR Look at Mca-D Illustrations and orally provide a sentence for each picture.  DIALOG PRACTICE: With a partner have all 10 dialogs.  Review Pastor/Coyote vocab using PASSWORD  Take Writing/Speaking Tests  When you are done with both tests you will complete the translation of verbs/sentences worksheet  SONG: Selena Gomez Un ano sin llover  If time permits Mexico lesson  BOLETO DE SALIDA: Traduce “El muchacho se esconde detras de la roca.”

PARA EMPEZAR: 1. ORAL

 Membership $5 for the year.  Meetings twice per month on Tuesdays 340-4pm in Sra Gallego’s room. Parties, community service, outings!

 Testing today

 PARA EMPEZAR: Listen to sentences and act out.  VERBO DEL DÍA: Rvw verbs using verb ppt  Take Coyote Pastor End Unit Listening Test  Complete Speaking Tests if necessary  Mexico lesson and students take notes.  SONG: “Un ano sin llover” por Selena Gomez  BOLETO DE SALIDA: QUE SIGNIFICA “Donde esconde el chocolate Sra Tansey?”

 Grammar:  Verb ppt

 1. Ana tiene problemas en la escuela con los profesores.  2. Ana deja su libro en el suelo de su casa.  3. Ana esta feliz cuando su mama levanta el libro.  4. La mama no le ofrece chocolate a Ana.  5. Su mama le grita a Ana dos veces.  6. Toda la familia come fruta porque la fruta es buena.  7. El Ipod de Ana esta detras del sofa.  8. Don se rie de Ana cuando ella no ve el Ipod.  9. Segun Ana su hermano no es inteligente.  10. Ana esta triste cuando sale de la casa.

 PARA EMPEZAR: Password Review  Verbo del dia: conjugate verbs oralmente  Take End Unit Reading Test  If not taking test write your own mini-cuento and illustrate for a grade.  Pre-reading activity and begin Pobre Ana  Quiz: Como es?  SONG: Un ano sin llover por Selena Gomez  BOLETO DE SALIDA: responde : ¿Quien es mas tonto el lobo o el coyote?

 1. Para Empezar jueves 7 de marzo de 2013

 Grammar: complete oralmente  TRANSLATE CONJUGATE  1. we grab__________ __________  2. you offer__________ __________  3. I see__________ __________  4. theywant__________ __________  5. they hide__________ __________  6. she has__________ __________

Thank you for taking care of my students. 3 rd & 4 th blocks: Spanish I Please take attendance and send Dalton Kessler (3 rd and Jerry Purvis 4th to the Attendance office with it. Students will watch VHS video Sweet 15 in English. VCR is set to video and movie is inside. Use remote and press play. The must complete a viewing guide as they watch. You may have to separate them if they become disruptive or will not listen. Thank you. Lorraine Tansey Students: Be sure you have completed the 3 worksheets: Plurals, Translation, & drawing. Staple together and place ALL in box for a grade. Watch Movie: Sweet 15 and responde a las preguntas

 Mexico: Diego & Frida  Pobre ana

 family  feelings  Time  School  Calendar/weather/seasons  question words  cognates  survival list  estar  Nouns masculine/feminine  Articles el la un una  Adj/noun agreement & placement  subject pronouns  Numeros 1-100