BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE PURPOSE?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a viajar!.
Advertisements

El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
El Verbo - Ir “To Go”.
Preguntas Questions.
Preguntas Questions.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Vocabulario Capítulo 1-2.
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
Preguntas de conversación
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor. El subjuntivo #3  Vocabulario:  Para que = so that  En caso de que = in case  En cuanto = as soon as 
English Lesson 5.
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor El imperfecto del subjuntivo  Past subjunctive  Heart verbs – en el pasado  Pretérito / Imperfecto – Past.
GOALS FOR THE DAY I CAN TELL.. HOW MANY ARE IN MY FAMILY AND WHAT ARE THEY LIKE I CAN UNDERSTAND WHEN I READ WHERE MY FAMILY GOES IN THE COMMUNITY AND.
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
How to make questions en español
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Saquen los apuntes Si clauses… (If I could, I would…) Past subjunctive – conditional.
Tarea 16.1 Vamos a repasar la ficha de trabajo sobre el futuro.
U2E3: El Subjuntivo con Conjunciones del Tiempo
Apuntes frecuencia y el tiempo. ¿Con qué frecuencia…? How often…. Casi nunca: almost never, hardly ever He hardly ever wants to go out. él casi nunca.
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Gustar / Querer / Ir a With activities. I like to play basketball. Me gusta jugar al básquetbol.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
EE1 U2E2 una torta un bocadillo. EE1 U2E2 una hamburguesa.
English Lesson 3.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
The following slides introduce the new verb IR.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
BUENOS DÍAS LUNES. LAS PREGUNTAS WHAT IS THE SOLUTION?
Saquen los apuntes, por favor El presente perfecto (I have gone.) +___, ___, ___. Haber + participio pasado hehemos has ha han Caminado, comido, llegado,
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. Bell Slides lunes /la fecha / el tema Object Pronouns Lápiz primero…………….luego, diferentes colores 30 segundos.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Preguntas y respuestas
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
Saquen los apuntes Si clauses… (If I could, I would…) Past subjunctive – conditional.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Buenos Días Saquen los apuntes Si clauses If present, then future.
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
FORMING QUESTIONS (SAQUEN LOS APUNTES, POR FAVOR) Bell Slides Day 1.
Saquen los apuntes, por favor.
¿Cuál? “which” What = selection
Buenos días lunes..
Repaso 1._______ 2._______ 3._______
Question Words.
Transcripción de la presentación:

BUENOS DÍAS LUNES.

LAS PREGUNTAS

WHAT IS THE PURPOSE?

HOW CAN WE HELP?

DO THEY UNDERSTAND IT?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE?

HOW MANY PROGRAMS DO THEY OFFER?

HOW IS* THE DATA PRESENTED? Are… >

WHY DO INDIVIDUALS DO VOLUNTEER WORK?

ARE THEY FRIENDS?

WHAT ARE THEY LIKE?

WHERE IS IT?

RESPUESTAS

WHAT IS THE PURPOSE? ¿Cuál es el propósito?

HOW CAN WE HELP? ¿Cómo podemos ayudar?

DO THEY UNDERSTAND IT? (EL CONTEXTO) ¿Lo entienden?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE? ¿A qué hora debemos llegar?

HOW MANY PROGRAMS DO THEY OFFER? ¿Cuántos programas ofrecen (ellos)?

HOW ARE THE DATA PRESENTED? ¿Cómo se presentan los datos?

WHY DO INDIVIDUALS DO VOLUNTEER WORK? ¿Por qué hacen trabajo voluntario los individuos? ¿Por qué los individuos hacen trabajo voluntario?

ARE THEY FRIENDS? ¿Son amigos (ellos)?

WHAT ARE THEY LIKE? ¿Cómo son?

WHERE IS IT? ¿Dónde está?

BUENOS DÍAS MARTES.

WHAT IS THE THEME?

HOW CAN I ACHIEVE IT? (LA META)

CAN I TRY IT? (LA ESTRATEGIA)

WHAT TIME DOES IT START?

HOW MANY DIAGRAMS ARE THERE?

HOW IS THE TEXT ORGANIZED?

WHY DO COMMUNITIES SHARE RESOURCES?

ARE THEY HERE?

WHAT IS IT LIKE?

WHERE DO WE GO?

RESPUESTAS

WHAT IS THE THEME? ¿Cuál es el tema?

HOW CAN I ACHIEVE IT? (LA META) ¿Cómo puedo lograrla? ¿Cómo la puedo lograr?

CAN I TRY IT? (LA ESTRATEGIA) ¿Puedo intentarla? ¿La puedo intentar?

WHAT TIME DOES IT START? ¿A qué hora empieza?

HOW MANY DIAGRAMS ARE THERE? ¿Cuántos diagramas hay?

HOW IS THE TEXT ORGANIZED? ¿Cómo se organiza el texto?

WHY DO COMMUNITIES SHARE RESOURCES? ¿Por qué comparten recursos las comunidades? ¿Por qué las comunidades comparten los recursos?

ARE THEY HERE? ¿Están aquí?

WHAT IS IT LIKE? ¿Cómo es?

WHERE DO WE GO? ¿Adónde vamos?

BUENOS DÍAS MIÁUCOLES.

WHAT ARE THE CHALLENGES?

HOW CAN I CONVINCE YOU?

CAN YOU SUMMARIZE IT? (EL INFORME)

WHAT TIME SHOULD WE LEAVE?

HOW MANY WAYS ARE THERE?

HOW ARE THE CONCEPTS PRESENTED?

WHY IS CULTURE IMPORTANT?

ARE THEY WITH YOU?

WHAT IS SHE LIKE?

WHERE DO YOU WANT TO GO?

RESPUESTAS

WHAT ARE THE CHALLENGES? ¿Cuáles son los desafíos/retos?

HOW CAN I CONVINCE YOU? ¿Cómo puedo convencerte? ¿Cómo te puedo convencer?

CAN YOU SUMMARIZE IT? (EL INFORME) ¿Puedes resumirlo? ¿Lo puedes resumir?

WHAT TIME SHOULD WE LEAVE? ¿A qué hora debemos salir?

HOW MANY WAYS ARE THERE? ¿Cuántas maneras hay? (cuántos modos)

HOW ARE THE CONCEPTS PRESENTED? ¿Cómo se presentan los conceptos?

WHY IS CULTURE IMPORTANT? ¿Por qué es importante la cultura? ¿Por qué la cultura es importante?

ARE THEY WITH YOU? ¿Están contigo?

WHAT IS SHE LIKE? ¿Cómo es ella?

WHERE DO YOU WANT TO GO? ¿Adónde quieres ir?

BUENOS DÍAS JUEVES.

WHAT IS THE CONTEXT?

HOW CAN WE CONFRONT THE CHALLENGES?

CAN YOU ELABORATE?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE?

WHAT DOES THE GRAPH REVEAL?

HOW IS THE DATA PRESENTED ?

HOW IS CULTURE DEFINED?

WHERE ARE THEY?

WHAT ARE THEY LIKE?

WHERE DO YOU NEED TO GO?

RESPUESTAS

WHAT IS THE CONTEXT? ¿Cuál es el contexto?

HOW CAN WE CONFRONT THE CHALLENGES? ¿Cómo podemos enfrentar los retos/desafíos?

CAN YOU ELABORATE? ¿Puedes elaborar?

WHAT TIME SHOULD WE ARRIVE? ¿A qué hora debemos llegar?

WHAT DOES THE GRAPH REVEAL? ¿Qué revela la gráfica? (la tabla, el gráfico)

HOW IS THE DATA PRESENTED ? ¿Cómo se presentan los datos?

HOW IS CULTURE DEFINED? ¿Cómo se define la cultura?

WHERE ARE THEY? ¿Dónde están?

WHAT ARE THEY LIKE? ¿Cómo son?

WHERE DO YOU NEED TO GO? ¿Adónde necesitas ir?