Fonts d’Informació: La Web 2.0 Clàudia Sañé, Ester Ribas, Meritxell Trinidad, Jordi Moreno-Grup 17 1r Periodisme-Universitat de Vic
Sumari 1.Introducció 2.Fonts d’informació primàries 1.Fonts personals 2.Fonts institucionals 3.Fonts documentals 3.Conclusions 2 Universitat de Vic
1 Introducció És un bon treball perquè és d’actualitat. La Web 2.0: ▫ Ha fet canviar el nostre dia a dia. ▫ Ha fet canviar l’estructura de les empreses. Objectius: ▫ Trobar aquelles fonts que ens siguin útils. ▫ Trobar les fonts més fiables. ▫ Eliminar les fonts que no ens hagin estat útils. 3 Universitat de Vic
2 Fonts d’informació primàries Segons la procedència i l’origen de la informació: 1.Fonts personals (Descr. i cont. i Anàlisi) 1.Individuals: Ismael Nafría (Bloc, Twitter, Facebook, Likedin) ( 2.Col·lectives: 1.Grup Sedic 2.0 (AEDI): Activitats de formació Web ( 2.Cibernàrium: Taller per l’ús d’eines tecnològiques ( ). 4 Universitat de Vic
2 Fonts institucionals ▫ Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (Cursos) ( Cursos COBDC: ‘Eines socials 2.0 i per a la nostra web’ (introducció a la Web 2.0 i a les xarxes socials) ( 5 Universitat de Vic
3 Fonts documentals 1.Monografies ▫ NAFRÍA, Ismael. ‘Web 2.0’. (2008). (Introducció i descripció). ▫ ROJAS ORDUÑA, Octavio Isaac. ‘Web 2.0. Manual (no oficial) de uso’. (2008). (Manual). 6 Universitat de Vic
3 Fonts documentals 1.Monografies MARÍN DE LA IGLESIA, José Luis. ‘Web 2.0. Una descripción muy sencilla de los cambios que estamos viviendo’. (2010). (Formació). 7 Universitat de Vic
2 Publicacions periòdiques 1.Revistes 1.Gabinet UAB. ‘La Web 2.0 i els blocs. De consumidors a productors d’informació’. Barcelona Activa Ciberànrium (2010). (Introducció a la Web 2.0). ( TALA). TALA 2.Domingo, Carlos. González, Jaime. “Web 2.0. Una revolución social i creativa’. (2008). Fundació Telefònica (Canvis amb la relació dels moviments socials amb la Web 2.0). ( 8 Universitat de Vic
1 Revistes 3.Dans, Enrique. ‘La empresa y la Web 2.0’. (2007). Harvard Deusto Marketing & Ventas. (Elements de la Web 2.0 amb l’empresa). ( 4.Paula Dobrecky, Leticia. ‘Hacia la library 2.0: blogs, rrs y wikis’. (2007). (Eines Web 2.0 en l’àmbit bibliotecari). ( 8.pdf). 8.pdf 5.Alexander, Bryan. Levine, Alan. ‘Web 2.0 Storytelling: Emergence of a new Genre’. (2008). (Avantatges de la Web 2.0). ( gazineVolume43/Web20StorytellingEmergenceofaN/163262). gazineVolume43/Web20StorytellingEmergenceofaN/ Universitat de Vic
3 Literatura grisa 1.Treballs ▫ Lerner, Alan. ‘Inteligencia colectiva’. (2011). (Anàlisi eines web). ( ▫ Ponce, Isabel. ‘Monográfico: Redes Sociales’. (2012). (Repercussió pas Web 1.0 a Web 2.0 i usos). ( t/content/article/1043-redes-sociales). t/content/article/1043-redes-sociales ▫ Carolina, Castejón. Lozano. Costa, Juan. Morales, Marc, Ramos, Samuel. ‘Web 2.0: Servicios’. (2009). (NO ADECUADA). ( 10 Universitat de Vic
1 Treballs Ortiz Fernández, Juan Alberto. ‘Análisis de la tendencia Web 2.0, y su aplicación a la relación cliente-empresa’. (NO ADECUADA). ( de-Grado-Web-2-0). de-Grado-Web Universitat de Vic
2 Actes de congressos O’Really Tim. ‘Qué es Web 2.0. Patrones del diseño y modelos del negocio para la siguiente generación del software‘. (2006). (Acta del congrès de Tim en el qual explica què és la Web 2.0). ( 8&idioma=es_ES&id= &activo=4.do?elem=2146). 8&idioma=es_ES&id= &activo=4.do?elem=2146 Kallas, Kein. ‘Web 2.0. De què parlem?. (2011). (Acta de la conferència en la qual explica la diferència entre Web 1.0 i Web 2.0). ( 12 Universitat de Vic
4 Obres de referència Enciclopèdies: ▫ Enciclopèdia.cat. ( Diccionaris: ▫ Wikipedia.com. ( 13 Universitat de Vic
3 Conclusió Totes les fonts cercades i trobades són primàries. Més facilitat de trobar fonts individuals que les col·lectives. Dificultat i incertesa en la cerca de fonts institucionals. Les monografies són les fonts més útils i fàcils de trobar. Articles especialitzats (Web 2.0 pas a Web 3.0). L’actualitat del tema ens ha fet gaudir d’un bon nombre de font. 14 Universitat de Vic