Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
_____________________ Antes y ahora
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Quién eres? Who are you?.
Exámen Preliminar.
Powerpoint Jeopardy Los estudiosUna Vida SanaEn la ciudadLos Mandatos Formales de “Usted” El Pretérito/ El Imperfecto
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Preguntas con el verbo “hacer”
El imperfecto y el pretérito
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
REPASEMOS LA TAREA La Hormiga y el Saltamontes
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
MORE CONVERSATION TOOLS
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
CITA RAPIDA (Speed dating): Práctica oral
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Thank you for taking my classes
Repaso de escribir Español 1A.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
The Imperfect Tense Knowing When to Use the Imperfect.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Preterit Regular Questions and answers AR/ER/IR verbs.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
A la clase de español 3R Profesora: Sra. Gardella.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON TU AMIGA.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Irregular imperfect verbs. 2 past tenses In Spanish, there are two past tenses: Preterite - used for actions that began and ended at a definite point.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Transcripción de la presentación:

Español III

1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela secundaria 10.Esperanzas y sueños

Describe yourself: Yo soy… Yo tengo… Yo vivo… Me gusta mucho… No me gusta nada… Describe your family: Yo tengo… Mi familia es… Yo vivo con…

Describe the city in which you live: Vivo en… Austin es… Mi ciudad es… Describe your school, some teachers, and some classes: Tengo clases de… Mis profesores son… Mi clase de…

Describe the following scene.

What were you like as a child? Yo era… Me gustaba… Yo siempre quería… What did you do as a child? Siempre … Me gustaba… Todos los días,yo… A veces nosotros…

How was your childhood? Era… Me gustaba… Yo tenía… Describe the life of your grandparents or people who lived 100 years ago. Su vida era… No tenían…

Talk about an event from your childhood. Una vez… Cuando yo tenía… Era una noche oscura… Talk about a specific, recent experience Recientemente… La semana pasado, yo estaba…

Talk about a specific experience from last year. El año pasado… En noviembre… Talk about something that happened to you last summer. En agosto… El julio pasado…

What plans do you have for the future?  Pienso…  Tendré… Me casaré con… Viviré en… What do you want to do after graduation?  Quiero…  Espero… Talk about your hopes and dreams for the future.  Espero…  Me gustaría…

Do you have any questions for me? Now brainstorm what some good questions might be for you and your group to ask each other for the oral final.