Diario #31 Put the vocabulary words below in their proper category.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me gusta llevar… No me gusta llevar… Yo llevo… Ella lleva… Él lleva……
Advertisements

Subject-adjective agreement Mi abuelo es (viejo/vieja). Tiene los ojos (verde/azules).
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Regular "ar" Verbs.
La ropa y los colores.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
¿Quién eres? Who are you?.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
La Ropa.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
Using Adjectives to Describe Number 1.Pantalones azules y negros 2.Ellas son pacientes y trabajadoras 3.Mario tiene los ojos verdes y pequeños. 4.Son unas.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
Definite and Indefinite articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La Ropa.
Español 1Profe Frantz Español 1BProfe Frantz
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
11 O CTOBER 2010 REJOICE for the projector!! Saquen su tarea por favor Ideas de los libros ¡En español! I, Español Santillana y Dime.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
And other verbs like gustar
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Hoy es martes el quince de septiembre de dos mil quince.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
SER – to be Yo soy Nosotros / Nosotras somos Tú eres Él es Ellos son Ella es Ellas son Usted es Ustedes son Used to communicate: Identity - What or.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
La Ropa Me gusta llevar… No me gusta llevar… Yo llevo… Ella lleva… Él lleva……
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Unit 7 practice Possessive adjectives Here are the possessive adjectives in Spanish Mi(s) Nuestro(s) Nuestra(s) Tu(s)Vuestro(s) Vuestra(s) Su(s)
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Transcripción de la presentación:

Diario #31 Put the vocabulary words below in their proper category. Vestido, pantalones, zapatos, falda, camiseta, calcetines, chancletas, jeans, pijamas, uniforme, botas, bufanda, chaleco, blusa, suéter, bolsa Chicos Chicas Los Dos (Both)

Diario #32 Write down the meaning of each of the questions… then answer them,in Spanish,in complete sentences… 1)¿Cómo te llamas? 2) ¿Cuántos años tienes tú? 3) ¿De dónde eres ? 4)¿Cuándo es tu cumpleaños? 5) ¿Dónde vives? 6) ¿Qué te gusta hacer? 7) ¿Quién es tu mejor (best) amigo? 8) ¿Cómo es tu mejor amigo? (3 adj) 9) ¿Cuál es tu número de teléfono? 10) ¿Qué llevas? (3 articles of clothing with color)

1) Ella _______ pantalones gris 2) Ellas _____ chicas alta. Diario #33 (Ser, Tener, Llevar) fill in the blanks with the correct CONJUGATED verb and correct any adjective/noun agreement errors. 1) Ella _______ pantalones gris 2) Ellas _____ chicas alta. 3) Yo ______ ojos verde. 4) ¿________ tú botas alto en el invierno? 5) Los chicos _________ jeans azul todos los días. 6) Mis hermanos _____ joven. 7) Mi mamá _______ pelo rubio. 8) Mis amigas y yo ________ faldas rosada. 9) La maestra no ______ pelo largo. 10) Yo _______ una blusa bonito.

Diario #34 Selena Quintanilla Lionel Messi Ricky Martin Jimena Navarrete Identifica las fotos y escribe ¿Cómo se llama? Luego traduce al inglés. 1. Lleva los pantalones blancos, la blusa blanca y las botas blancas. 2. Lleva un vestido elegante, zapatos rojos y tiene el pelo largo. 3. Lleva la camiseta con rayas azules y blancas, los cortos negros, los calcetines negros y los zapatos amarillos. 4. Lleva la camisa de manga larga negra, los pantalones negros y los zapatos negros.

Diario #35 Match the description to the picture. Es castaño. Tiene pelo corto. Lleva una camisa negra y un collar. Es castaña. Tiene pelo largo. Lleva un vestido rojo. Lleva pendientes. Es castaña. Lleva una falda negra y una chaqueta negra. Su chaqueta tiene un flor bonito. Lleva gafas. Es calvo y viejo. Lleva una chaqueta negra y una corbata.

Diario #36 ¿Qué llevas tú hoy? ¿Qué lleva Señora O hoy? ¿Qué tipo de zapatos llevas hoy? ¿De qué color son? Describe tu camisa.

Diario #37 Normalmente, ¿Qué llevas en el verano? Normalmente, ¿Qué llevas en el otoño? Normalmente, ¿Qué llevas en el invierno? Normalmente, ¿Qué llevas en la primavera? ¿Qué llevas hoy? *Name 4 articles of clothing for each question and include an adjective with at least 2 articles of clothing for each question

Diario #38 Write the following in Spanish using the two ways to show possession Paco’s Taco María’s shoes Hermoine’s pants Frank and Lola’s scarves My best friend’s shirt My friend’s car El taco de Paco/su taco

Diario #39 Match the noun with the correct adjective and write a complete sentence with each. Los ojos Las chicas El pelo Mi papá Sandra Bullock a) Bonitos b) Castañas c) Guapo d) Castaño e) Bonita

Diario #40 Sort the following clothing items by season Diario #40 Sort the following clothing items by season. Some items may be worn in several seasons. La bufanda; el traje de baño; las chancletas; las gafas de sol; el abrigo; los cortos; los pantalones; las botas; el suéter; los guantes; el paraguas; las sandalias; el gorro; el impermeable el invierno la primavera el otoño el verano

Diario #41 Match the adjectives to the vocabulary word they must describe. Bonita, rojo, grande, pequeños, corta, negros, rojas, feos, verde, interesantes, amarillas, largos, blanco, nuevos, grises, bellas *Write 3 complete sentences using the chart: For example: Las pijamas son rojas. Un suéter pantalones Una camisa pijamas

Diario #42 Describe the following people using SER: Give at least 3 adjectives per person (no clothes!) Juanes David Shakira

Diario # 43 what are 5 adjectives that describe the way you look… Yo soy… What are 5 adjectives that describe your personality… What are 5 adjectives that don’t describe the way you look, Yo no soy…. Use 3 examples of the verb tener to describe what you look like. how old you are…do you have pets… Yo tengo…

Diario #44 ¡Oh no! Problemas con la gramática… Marisol es esposa de Bill. Andrés tienes un hermana. Rosa’s hija es Sofía. Marisol es cinco hijos. Billy Bob tengo ex-esposas. Shiloh es Brad’s el hija. Vivenne y Shiloh tienes dos hermanos. Angelina mamá es Lola. ¿Cuántos los hijos tiene tú? Mis familia es raro.

Diario #45: Fill in the table below with the following words (give an example of how you would use eah one.: tu tengo le gusta soy me gusta baila te gusta eres tienes vive mi vives su estoy tiene vivo está estás es

Diario #46 Leer: Read the following descriptions and answer the questions that follow. La mujer se llama Verónica Estrellez. Ella es de Lima. Su cumpleaños es el cuatro de septiembre. Ella tiene veinte años y vive en un apartamento. Ella es camarera. Le gusta hablar y bailar. No le gusta beber té. Where is she from? Does she like to dance? What does she not like to do? Is she a teacher? Does she live in a house? When is her birthday? How old is she?

Diario #47 1) ¿Cómo se llaman tus padres? 2) ¿Cuántos hermanos tienes? 3) ¿Dónde viven sus abuelos? 4) ¿Tienes muchos tíos o tías? 5) ¿Quién es tu pariente favorito? 6) ¿Cómo es tu familia? (grande o pequeña) (interesante o aburrida) ( seria o cómica)

Diario #48 Change the sentences to the form given in parenthesis. Hablo mucho en la clase. (ella) Escuchamos a la maestra. (ellos) Mi mamá limpia la casa. (yo) 4)¿Estudias en la biblioteca?(ustedes) 5) Ellos gritan durante la película. (él) 6) ¿Compráis mucho para vuestras amigas? (tú) 7. Mis padres desayunan en “Waffle Casa” (nosotros)

Diario #49 Ella es pelirroja. Ellos son morenos. Jessica Alba es castaña. El hombre es gordo. Los perros son feos. Mis amigas y yo somos rubias. El hombre es muy alto. La mujer es baja. El perro es delgado. El atleta es fuerte.

Diario #50 My mom and my sister work a lot. I sing and dance in the class. A girl listens to music. We scream at a boy in our house. Their aunt does not speak Spanish. Do you cook in your house? You all (Spain) clean the apartment. Our friends study a lot. Do you (formal) watch television? My parents don’t buy things for me.

Present yourself Me presento a Ustedes. Me llamo Señora O. Soy una mujer y maestra de Frances y Español. Soy de Chicago, Illinois en los Estados Unidos. Vivo en una casa amarilla en Acworth, Georgia. Mi cumpleaños es el 11 de febrero. Tengo cincuenta y cuatro años. Soy atletica, delgada, y de altura mediana. Soy simpática, inteligente, y creativa. Tengo ojos café y pelo corto y castaño. Me gusta viajar y tomar fotos No me gusta ir de compras ni correr. En la foto, llevo jeans azules, una chaqueta de cuadros, botas negras y una bufanda verde. Present yourself

Collages Check the rubric: Requirements Points Possible Points Earned Content/all items present 25 Creativity/Neatness (no torn edges/papers curled up) Verb/subject agreement Adj/noun agreement

Diario # Put the following verbs in the correct spot on the table: tengo hablamos gritan pintas miráis estudio practican alquilas llegan escucha limpiamos cocino compran cenáis gano

Diario #30 Match the noun with the correct adjective and write a complete sentence with each.