Hacer Ahora (Escribe la fecha)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
CapÍtulo tres – segundo paso
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
?Sabes Que? Lunes el 22 de septiembre
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Telling Time.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
T ÓPICO : ¿Q UÉ HORA ES ? Pregunta Esencial: How do I tell time in Spanish? Unidad 2 Lección 1.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Telling Time Capítulo 2 Español 1A. ¿Qué hora es? (What time is it?) 1: Es la una. (It is 1 o’clock.) 1: Es la una. (It is 1 o’clock.) 2-12: Son las ___.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
¿Qué hora es? How do we tell time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Para hacer ahora Identifiquen:
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Vocabulario 1.2 El 19 de septiembre.
Hoy es martes el veintinueve de octubre Ahora Translate the following into Spanish/English. 1.Son las tres menos cinco. 2.Es la una menos cuarto. 3.Son.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vocabulario C3P1. el almuerzo el arte las ciencias.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Unidad 2 Lección 1.
CapÍtulo tres – segundo paso
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Somos estudiantes.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Write in Spanish (See pag 96)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Dar la hora/telling the time
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Vocabulario en Contexto Unidad 2 Lección 1 Vocabulario en Contexto Objective: Understand activity vocabulary in context.

Hacer Ahora (Escribe la fecha) Numbers Write the correct number in Spanish (in your notebooks) 11 cuadernos 21 maestros 31 mochilas 71 estudiantes 57 clases Once cuadernos Ventiun maestros Treinta y una mochilas Setenta y un estudiantes Cincuenta y siete clases

Telehistoria escena 1 pg. 89 Goal: Listen to how Pablo and Claudia talk about what time they will study. Listen to find all the questions in this scene. Who asks most of the questions? Claudia asks most of the questions What does that person ask about? She asks the following questions: Is there an exam in science tomorrow? Do you like to study with your friends? Is there football at the school? Is seven o’clock okay to study?

Activity #4 pg. 90 Escribe a que hora son las clases de Marisol. Write the times of Marisol’s classes. Modelo: La clase de historia es a las siete de la mañana. (Name of class) (time) (time of day) La clase de matemáticas es a las ocho y cuarto de la mañana. (8:15) La clase de inglés es a las nueve y media de la mañana. (9:30) La clase de artes es a las once menos cuarto de la mañana. (10:45) La clase de ciencias es a la una y cinco de la tarde. (1:05) La clase de espanol es a las dos y diez de la tarde. (2:10)

Cuadernos pp. 50-52 Vocabulario A pg. 50-Complete activities 1, 2, and 3 Talk about daily schedules Vocabulario B pg. 51-Complete activities 1, 2, and 3 Vocabulario C pg. 52- Complete activities 1, 2, and 3 Modelo Actividad 1: En la clase de español tengo que tomar apuntes. Modelo Actividad 2: Si me gusta No, no me gusta

Para y Piensa (Stop and Think) Did you get it? Write the complete sentence and fill-in the blank. Then, translate them into English. El jueves Claudia tiene que llegar a la escuela ______. (10:15) Son __________. (8:20) A Pablo le gusta hacer la tarea __________ de la noche. (7:00)