FIRST MEETING 11th DECEMBER- 18th DECEMBER 2011 CASAR DE CÁCERES, SPAIN FIRST MEETING 11th DECEMBER- 18th DECEMBER 2011 CASAR DE CÁCERES, SPAIN.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Advertisements

Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
YUST UROPE PROYECTO MULTILATERAL MULTILATERAL PROJECT Español English.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Luis Felipe Gaviria Course Director
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Second year high school projects 2013 Another approach to the Holocaust through the book “Number the Stars”, by Lois Lowry. Virtual Exchange Project.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
El enfoque AICLE: La planificación en EP
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
SONG : WONDERFUL LIFE LARA FABIAN.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
STANDS ¿Porque y Para Qué tener un stand de expositor? We are the only Mexican Congress in Mexico, and one of the few in the world that unites lecturers,
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
CONJUGATION.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
SCHOOLS We started our exchange programme two years ago Helene-Lange-Gymnasium (HLG) Fürth Santa Mª de la Capilla (Maristas) Jaén.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Excedente económico. Another handy statistic for summarizing the connection between parents’ and children’s income is the Intergenerational.
Celebraciones Invernales UEQ: How are the winter holidays celebrated in Spanish speaking countries? Standards: MLI.CU1B Identify commonly held cultural.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
California Migrant Education State Speech & Debate Tournament May 2016  Last weekend over 350 Migrant Education students traveled from across California.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Bart Verswijvel-2010 etwinning - una comunidad para escuelas en europa.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
MI PROFESIONAL PROJECT
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Transcripción de la presentación:

FIRST MEETING 11th DECEMBER- 18th DECEMBER 2011 CASAR DE CÁCERES, SPAIN FIRST MEETING 11th DECEMBER- 18th DECEMBER 2011 CASAR DE CÁCERES, SPAIN

H.E.A.R.T H.E.A.R.T. es el título-acrónimo de nuestro proyecto, que en inglés significa CORAZÓN. H.E.A.R.T es un proyecto que engloba la cultura y la educación, mediante el conocimiento y la comparación de las costumbres, artesanía, folclore de los países socios, buscando como metas del mismo: el desarrollo de la competencia comunicativa en inglés y el conocimiento intercultural en los participantes. H.E.A.R.T. is the title- acronym for our project, which in English means heart. HEART is a project that includes Culture and Education, through the knowledge and comparison of the customs, crafts, folk from partner countries, seeking as a final goal: the development of Communicative Competence in English and Intercultural Awareness in participants.

H.E.A.R.T Participar en este tipo de proyectos, nos brinda la opción de abrir una ventana a Europa, no sólo a nuestros alumnos, sino también a la comunidad educativa, la localidad. Una de las consecuencias principales es el cambio de mentalidad en los participantes en el mismo, ya que debemos de estar preparados, ser competentes y competitivos para desarrollarnos en estas nuevas relaciones europeas. Participating in these projects gives us the oportunity of opening a window on Europe, not only to our students but also to our classroom, to the Educative Community, the town we live in... One of the main consequences is the change on participants´mind and attitude, because we must be ready, competent and competitive to take these new European relations.

What´s H.E.A.R.T? Qué es H.E.A.R.T? It is a Grundtvig learning partnership, formed by 4 partners: Spain, Slovakia, Poland and Turkey. This will be developed over 2 years It deals with Handcrafts in Europe: Art, Roots, Treasures, including learning new techniques in the field of craftsmanship, knowledge of culture, customs, folk … of each partner country and using the development of a basic communicative competence in English as a common thread Thanks to 12 mobilities we will visit the different partner countries looking for differences and similarities between the issues outlined above. Es una asociación de aprendizaje dentro del entorno GRUNDTVIG, conformada por 4 socios: España, Eslovaquia, Polonia, Turquía que se desarrollará a lo largo de 2 años Versa sobre la artesanía en Europa: arte, rutas y tesoros, englobando el aprendizaje de nuevas técnicas en el ámbito de la artesanía, conocimiento de cultura, costumbres, folklore... de los distintos países socios usando como hilo conductor el desarrollo de una competencia básica en inglés en los participantes. Gracias a 12 movilidades que tenemos, visitaremos los distintos países socios buscando diferencias y similitudes entre los aspectos anteriormente expuestos.

WHO ARE THE MEMBERS OF THE TEAM? PARTNERS ¿Quiénes son los miembros del equipo? SOCIOS AULA DE EDUCACIÓN PARA ADULTOS DEL CASAR DE CÁCERES (ES) – Coordinator Občianske združenie MOHYLA (SK) – Partner IINSTYTUT DLA ZJEDNOCZONEJ EUROPY (PL) – Partner KADIKÖY HALK EĞITIMI MERKEZI (TR) – Partner

What needs do we want to give an answer? Purposes and Objectives ¿A qué necesidades queremos dar respuestas? Propósitos y Objetivos - To allow the participants to acquire a basic communicative competence in English - To endorse intercultural learning by promoting awareness of cultural diversity, in particular in the field of handcrafts - To allow the participants to acquire further skills/techniques in handcrafts - To share good practices at European level stimulating the development of new strategies/methodologies in the field of handcrafts - To create effective didactic materials developed and based on the experience gathered in the project. Permitir a los participantes adquirir una competencia comunicativa básica en Inglés. - Apoyar el aprendizaje intercultural, fomentando la conciencia de la diversidad cultural, en particular en el campo de la artesanía. - Permitir a los participantes adquirir habilidades más /técnicas de la artesanía. - Compartir buenas prácticas a nivel europeo para estimular el desarrollo de nuevas estrategias / metodologías en el campo de la artesanía. - La creación de materiales didácticos eficaces desarrollados e n base a la experiencia adquirida en el proyecto.

SUBJECTS: MATERIAS: Improvement of English language skills Development of new skills and techniques in handcrafts Comparison of their skills and techniques with those of other European countries Knowledge about a series of European cities, cultures, habits and traditions Mejora de la competencia idiomática en Inglés Desarrollo de nuevas habilidades y técnicas de la artesanía Comparación de las habilidades y técnicas con las de otros países europeos El conocimiento de una serie de ciudades europeas, culturas, costumbres y tradiciones

KEY COMPETENCES AND HORIZONTAL ISSUES COMPETENCIAS BÁSICAS Y TEMAS TRASVERSALES Communication in foreign languages Learning to learn Cultural awareness and expression Promoting an awareness of the importance of cultural and linguistic diversity within Europe, as well as of the need to combat racism, prejudice and xenophobia Cultural and linguistic diversity Equal opportunities men and women Comunicación en lenguas extranjeras Aprender a aprender Conciencia y expresión culturales Promocionar la importancia de una conciencia real sobre la diversidad cultural y lingüística en Europa, así como de la necesidad de luchar contra el racismo, los prejuicios y la xenofobia Diversidad cultural y lingüística Igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres

WHAT DO WE GET PARTICIPATING ON THIS KIND OF PROJECTS? ¿QUÉ CONSEGUIMOS PARTICIPANDO EN ESTE TIPO DE PROYECTOS? Motivation, self-esteem and develop confidence in students Knowledge of other realities and cultures different from our Growth in Europe promoting lifelong learning Cause a change of mentality in our society and our youth (open mind) Be competent and competitive part of Europe and be prepared to compete in the European labor market. Motivación, Autoestima y desarrollo de la confianza en los alumnos Conocimientos de otras realidades y culturas diferentes a las nuestras Potenciar el crecimiento de Europa potenciando el aprendizaje permanente Provocar un cambio de mentalidad en nuestra sociedad y nuestros jóvenes (apertura de mente) Ser competentes y competitivos para formar parte de Europa y estar preparados para competir en el mercado laboral europeo.

WHAT OTHER ASPECTS CAN WE DEVELOP? ¿QUÉ OTROS ASPECTOS PODEMOS DESARROLLAR ? Develop all basic skills especially language skills, learning to learn Equity The fight early school leaving Promote high school diploma, access to intermediate level, and insertion into the labor market. Desarrollaremos todas las competencias básicas especialmente, la competencia Lingüística, Aprender a aprender Equidad La lucha del abandono escolar temprano Promoverá el título de bachillerato, el acceso al grado medio, y la inserción al mercado laboral.

Thanks, Gracias To all my students To Popular University and the program of increased activity for their cooperation, The House of Culture and the City for the transfer of facilities and participation in organizing this event All organizations, institutions, companies and craftsmen who workon this project, with your cooperation, time, technology and products. To all who have made ​​ this meeting possible A mis alumnos-as A la Universidad Popular y al programa de Mayores activos por su colaboración, A la Casa de Cultura y al Ayuntamiento por la cesión de instalaciones y participación en la organización de este evento A todas las organizaciones, instituciones, empresas y artesanos que colaboran en este proyecto, prestando su colaboración, tiempo, técnica y productos. A todos los que habéis hecho posible este encuentro