What brings people together?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo se fundaron estas colonias?
Advertisements

Vocabulario de Sociales Tercer grado Gente, eventos e ideas a través del tiempo.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
LA QUIEBRA DEL ABSOLUTISMO
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Lección 2: La Historia Americana A: Los Colonos y La Independencia
Constructions with “se”. Impersonal Constructions with “se” You can use the pronoun “se” to avoid specifying the person who is doing the action. Using.
Para hablar del pasado. Para referir a las acciones, las situaciones y los eventos del pasado.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Emancipation Day (Puerto Rico)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Building a Government Vocab For each word: Write the definition and draw a picture to help you understand it!
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Amendment – Change to the constitution Civil war – A war between opposing groups within a country Confederacy – The government of the Confederate States.
My visit to Honeybee Market Jodi M.. This is a gelatin block of guava with seeds in it. Encontré este interesante porque a veces se ve guayabas reales.
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
El origen de los EE.UU..
Jamestown and Plymouth Vocabulary
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Power Point Directions: For each word you need: – The word/term or event – A definition (You may summarize this in your own words) – Spanish definition.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 7.2–1 The past perfect The past perfect tense (el pluscuamperfecto) is formed with the imperfect.
Imagina Lección 7 pga Los usos de «se». La voz pasiva In Spanish, the pronoun se is often used to express the passive voice when the agent performing.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Digital Photography: Selfie Slides
Jacquelyn Fernández EDU 6339 March 22, 2012 Content Vocabulary Professor: Dr. Robles-Goodwin Southern Methodist University.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Hornero: El Mejor Arquitecto Uruguayo:.
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Líderes, personas que mejoran la comunidad.
Watercolors by Marcel Reynaert  To grow old is the only way to live for a long time.
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
Posessive adjectives A Song to practice with
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Imagina Lección 6.2.  El imperfecto del subjuntivo of all verbs is formed by dropping the –ron ending from the ustedes/ellos/ellas form of the preterite.
Things to do before we start.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Diversificación ¿Cómo se establecieron Connecticut y Rhode Island?
Digital Photography: Selfie Slides Ana Hernandez 10/23/14 5th.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Las Trece Colonias Estudiantes: Sadie Klein Tomas Segonne Hugo Semo
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
“Wherever the Roman conquers, there he dwells.” --Lucius Annaeus Seneca in 42 A.D. What do you think the author meant by that? ¿Qué crees que el autor.
STONEHENGE. Characteristics It is located in Wiltshire, England. It is a monument built in the Neolithic and Bronze Age.Neolithic Bronze Age. Stonehenge.
Geografía Política de Estados Unidos
Latitude and Longitude How do we find places on maps?
EUROPEAN RENAISSANCE RENACIMIENTO EUROPEO A Rebirth.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
Abolitionists- abolicionistas A person who wants to abolish slavery Una persona que quiere terminar esclavitud.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
Colonial Uniters Vocabulary These are the things that brought the colonies together!
“ cultural forms like the novel … were immensely important in the formation of imperial attitudes, references, and experiences … [S]tories are at the heart.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
The Great Depression and New Deal La gran depresión y el New Deal.
 The Pilgrims developed the Mayflower Compact, which was an agreement to make laws for the benefit of the whole settlement.  Los peregrinos desarrollaron.
UNIT 1: ROME’S LEGACY UNIDAD 1: LA HERENCIA DE ROMA Notes Notas.
First Grade Dual High Frequency Words
ESCLAVITUD.
13 Colonias Vida Antes de America Objetivos:
What brings people together?
Jamestown and Plymouth Vocabulary
Transcripción de la presentación:

What brings people together? 13 Colonies Vocabulary What brings people together?

New England Colonies The English colonies in the North started by the Puritans. Massachusetts, New Hampshire, Connecticut, and Rhode Island. Las colonias de Inglés en el norte iniciadas por los puritanos.

Puritans Protestants from England that wanted reform (fix for the better) the Church of England. Started Massachusetts and all of the New England colonies. Los protestantes de Inglaterra, que querían una reforma (revisión para el mejor) de la iglesia de Inglaterra. Pasos de Massachusetts y de todas las colonias de Nueva Inglaterra.

General Court The Massachusetts representative legislature. Started by the Puritans to make laws for Massachusetts. El legislador representante de Massachusetts. Iniciado por los puritanos de hacer las leyes de Massachusetts.

Constitution Laws that limit the power of the government and protect the people’s rights. Las leyes que limitan el poder del gobierno y proteger los derechos de la gente.

Fundamental Orders of Connecticut The Constitution written by the people of Connecticut. The goal was to limit the government’s power. La Constitución escrita por el pueblo de Connecticut. El objetivo era limitar el poder del gobierno.

Religious Tolerance To allow all religions. Rhode Island and Pennsylvania had religious tolerance. Para permitir que todas las religiones. Rhode Island y Pennsylvania había tolerancia religiosa.

Town Meeting Meetings where the people vote on and make the laws. New England towns held town meetings to make laws. Reuniones en las que la gente votar y hacer las leyes. Ciudades de Nueva Inglaterra se reunió la ciudad para hacer leyes.

Sabbath Holy day of rest. Puritans did not work on Sundays because it was the sabbath. Santo día de descanso. puritanos no trabajar los domingos porque era el día de reposo.

Middle Colonies The colonies in the middle of the English colonies. New York, New Jersey, Delaware, and Pennsylvania. Las colonias en medio de las colonias de Inglés. Nueva York, Nueva Jersey, Delaware y Pennsylvania.

New Netherlands The Dutch colony that later became New York When the English took it over, they renamed New Netherlands New York! La colonia holandesa que más tarde se convirtió en Nueva York cuando el Inglés se hizo cargo, dieron el nombre de Nueva Holanda Nueva York!

patroons Rich Dutch land owners in New Netherlands. The patroons had great power and were not liked by other settlers. Ricos terratenientes holandeses en los Países Bajos Nueva. Patroons El tenía gran poder y no del agrado de otros colonos.

Royal Colony A colony controlled by the king All English colonies became royal colonies. Una colonia controlada por el rey de todas las colonias se convirtieron en colonias Inglés real.

Equality To treat people the same way. The Quakers believed in equality. Para tratar a las personas de la misma manera. Los cuáqueros creían en la igualdad.

Quakers Protestants who wanted to reform (fix for the better) the English church and people. They believed in fairness and equality. Protestantes que deseaban la reforma (revisión para el mejor) de la iglesia Inglés y las personas. Ellos creían en la justicia y la igualdad.

Diverse Many different types of people from many different places. The middle colonies were very diverse because of the Quaker’s beliefs. Muchos tipos diferentes de personas de muchos lugares diferentes. Las colonias medias eran muy distintos debido a las creencias de los cuáqueros.

Pennsylvania Dutch German speaking Protestant immigrants that came to Pennsylvania because of the Quaker’s policy of equality and fairness. Inmigrantes de habla alemana protestantes que llegaron a New York a causa de la política de la Quaker de la igualdad y la equidad. German

Cash crops Crops sold for money at market Farmers in the Middle and Southern Colonies grew cash crops Los cultivos se vendió por dinero a los agricultores de mercado en el Medio y de las Colonias del Sur crecieron los cultivos comerciales

Backcountry Area of land along the eastern slopes of the Appalachian Mountains in the Middle and Southern Colonies Área de tierra a lo largo de las laderas orientales de las Montañas Apalaches en el Medio y de las Colonias del Sur

Southern Colonies The colonies in the south started to make money. Maryland, Virginia, North Carolina, South Carolina, and Georgia Las colonias en el sur comenzó a ganar dinero. Maryland, Virginia, Carolina del Norte, Carolina del Sur y Georgia

Slaves Africans who were captured and brought to America and forced to work. They were not free. Los africanos que fueron capturados y traídos a América y obligados a trabajar. Ellos no eran libres.

Plantations Very large farms where most slaves worked. The environment in the South was great for plantations. Muy grandes granjas donde la mayoría de los esclavos trabajaban. El ambiente en el Sur fue muy bueno para las plantaciones.

Racism The belief that one race or group of people is better than another. Slavery was based on racism. La creencia de que una raza o grupo de personas es mejor que otro. La creencia de que una raza o grupo de personas es mejor que otro.

Slave codes Laws passed by the Southern Colonies to control the slaves and make sure they would never be free. Las leyes aprobadas por las colonias del sur para controlar a los esclavos y asegurarse de que nunca sería libre.

Indigo A plant grown on plantations in the South Indigo was used to make a blue dye. Una planta que crece en las plantaciones en el Indigo Sur fue utilizado para hacer un tinte azul.

Mason Dixon Line Line that separated the North and the South (between Pennsylvania and Maryland) Línea que separa el Norte y el Sur (entre Pensilvania y Maryland)

Act of Toleration A law passed in Maryland that made sure people could practice any religion. Una ley aprobada en Maryland que hizo que la gente que podía practicar cualquier religión.

Debtors People who owed money. In 1600’s England debtors were put in jail. Georgia was started to help debtors. La gente que debía dinero. En 1600 los deudores Inglaterra se pusieron en la cárcel. Georgia se inició para ayudar a los deudores.