Repaso para examen del capitulo 7

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
La familia.
Review for Chapter 1 Test 50 pts.. Escuchemos 10 pts.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
R EVIEW FOR C HAPTER 6 TEST 50 points. S EGOVIA (P AGINAS ) 4 POINTS Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Calentamiento Write the answers to each question.
Nopales. Tamales Flan El chocolate Churros Taquitos.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Capítulo 6 Comida. Para empezar Choose the correct form of “ser” and “estar,” and translate the sentences below. 1. We are very happy. 2. I am from Peabody.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
30 points.  Luis doesn’t eat meat or foods cooked with a lot of fat. Listen carefully to each recipe and then choose a) if Luis would eat the food being.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Spanish I 1B Day 30.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
LISTENING COMPREHENSION TEST
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Preguntas ¿cómo estás? ¿cuál es la fecha de hoy? ¿cuál es el día?
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
LAS FORMAS EN ESPAÑOL EL ROJO EL CORAZÓN ROJO LA ESTRELLA ROJA.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Review for Chapter 2 Test
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
Review for Chapter 1 Test 45 pts.. Escuchemos 10 pts.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
Adverbs Preview Adverbs Adding -mente Accent marks.
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Adverbs Preview Adverbs Adding -mente Accent marks.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Transcripción de la presentación:

Repaso para examen del capitulo 7

Puerto rican culture pgs. 240-243 4pts. En Puerto Rico, todavia se cultiva y utiliza la yuca, de la que los tainos hacian: a. El guayo b) el casabe c) la roca En la comida puertorriquena, el ingrediente principal de los tostones y el mofongo es: a.El ajo b) el arroz c) el platano

PR Un dulce tipico puertorriqueno hecho de maiz tostado y azucar se llama: a.tres leches b) gofio c) flan Un plato puertorriqueno que se parece a un tamal son los a. pasteles b) pan de agua c) platanos amarillos

Un aji, las especias, el gazpacho, los ingredientes, una cebolla Vocab. 5 pts. Choose the word that best completes each sentence: Un aji, las especias, el gazpacho, los ingredientes, una cebolla Cuando yo era pequena, me gustaba ayudar a mi tia a preparar ________________, una sopa fria.

Gramatica 5 pts. Pg. 254 add - mente to the feminine form of an adjective. If the adj. ends in –e or –l , just add - mente Write the adverb form of the adjectives in parentheses to complete each of the following sentences: amable nervioso Solo rapido Facil

Imperfect –aba/iba & past participle –ado/ido 10 pts. Pgs. 262-266 Cuando yo tenia seis anos me ________(gustar) mucho desayunar con huevos _________(revolver) Imperfect: Past Participle: preparar tostar Comer freir Cocinar picar Vivir pintar Mis hermanos nunca________(comer) los huevos__________(freir).

Escuchemos 8pts. Look at the picture of a restaurant scene. Listen to each statement or conversation and decide which table it goes with: a, b, c, or d. You will hear four conversations. Decide if the people speaking are: ordering food Recommending food Commenting on food Talking about how food is prepared

Leamos 8 pts. You will read a public service announcement on the importance of drinking water and then you will choose the best answer to complete each sentence. You will read a recipe for the tortilla espanola and then you will choose a) for cierto or b for falso.