BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

La estación de autobuses
¿Te toca lavar los platos?
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
MUST be able to recognise directions SHOULD be able to direct people to places COULD use a dictionary to find more vocabulary ¿Por dondé se va a…? Objetivo;
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Capítulo 3-2 Vocabulario
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Sube la avenida y cruza la plaza W.A.L.T: Describe the exact location of places in a town.Describe the exact location of places in a town. Give more detailed.
Diario # 45 1)¿Adónde vas en la ciudad para beber té? 2) ¿Adónde vas en la ciudad para comprar zapatos nuevos? 3) ¿Adónde vas en la ciudad para dormir.
Quasimodo: (son las doce)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
AVENTURA El SALVADOR Situación 3: Tell location in as much detail as possible, including how far a place is located, what street it is on, and where it.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
Giving directions Visiting Córdoba. Un turista nos pregunta… Nosotros nos encontramos en el boulevard del Gran Capitán, mirando hacia c/Gondomar. Después.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
 Escribe en una hoja de papel 3 preguntas que puedes usar en una conversacíon después de los saludos (after the greetings) Quasimodo:
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
CALENTAMIENTO Hoy es jueves, 5 de septiembre del 2013 Imagine you took a trip to a certain place. Write 4 sentences in SPANISH about it. Start by saying.
En la ciudad el aeropuerto la biblioteca el almacén el café
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Exam format Unidad 4 etapa 1
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions.
Discussion Voice Activity 1.05
¿Qué hay? Objetivos Resultados
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Para ir a la piscina por favor? ¿Para ir al cine por favor? ¿Para ir a la oficina de turismo por favor? ¿Para ir al estadio por favor? ¿Para ir al mercado.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Unit 5: El viaje (travel)
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Transcripción de la presentación:

BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO BONITO FEO SIMPATICO VOY ANTIGUO FIND THE ODD ONE OUT! EN RUTA WILF: to identify instructions to give directions (level 1-2) To ask for information related to travelling(Level 1-4) USING The FUTURE TENSE to say where you are going to do (Level 5+)/ or PAST TENSE to say what you did WILF: to identify instructions to give directions (level 1-2) To ask for information related to travelling(Level 1-4) USING The FUTURE TENSE to say where you are going to do (Level 5+)/ or PAST TENSE to say what you did WALT: REVISING DIRECTIONS AND PLACES IN TOWN MATCH UP THE ORDINAL NUMBERS 1 STEL TERCERO 2 NDel primero 3 RDel cuarto 4 THel segundo 5 THel sexto 6 THel quinto WHAT IS AN ORDINAL NUMBER?

MATCH UP THE SYMBOLS WITH THE DIRECTIONS (TO COPY IN YOUR BOOK!) KEY VERBS! SIGA = CONTINUE TUERZA = TURN TOME=TAKE CRUZE=CROSS PASE=PASS KEY VERBS! SIGA = CONTINUE TUERZA = TURN TOME=TAKE CRUZE=CROSS PASE=PASS

LOOK AT THE MAP AND GIVE AT LEAST DIRECTIONS TO 3 OF THE PLACES COPY IN YOUR BOOK ! EG: SIGA TODO RECTO(THE HOSPITAL)

Like in English, there is more than one way of asking where a place is. ¿Dónde está el mercado? ¿Por dónde se va al mercado? ¿El mecado por favor? Me puede decir dónde está el mercado? Like in English, there is more than one way of asking where a place is. ¿Dónde está el mercado? ¿Por dónde se va al mercado? ¿El mecado por favor? Me puede decir dónde está el mercado? Where is the maket? To go to the maket? The maket please? Can you tell where the maket is? BE CAREFUL! EL MERCADO = THE MARKET Where is the market = ¿Dónde está el mercado? LA ESTACION DE TRENES = THE TRAIN STATION Where is the train station = ¿Dónde está la estacion de trenes?

LOOK AT THE PALN. ARE THE DIRECTION GIVEN RIGHT OR WRONG? ANSWERS ANSWERS LISTEN CAREFULLY!

EL CENTRO COMERCIAL LA OFFICINA DE TURISMO EL MERCADO EL TEATRO EL CORREOS EL HOSPITAL LA ESTACIÓN DE TRENES EL CINE EL CAMPNG LA PISCINA LA ESTACIÓN DE AUTOBUSES EL COLEGIO SAN FERNANDO EL CENTRO COMERCIAL LA OFFICINA DE TURISMO EL MERCADO EL TEATRO EL CORREOS EL HOSPITAL LA ESTACIÓN DE TRENES EL CINE EL CAMPNG LA PISCINA LA ESTACIÓN DE AUTOBUSES EL COLEGIO SAN FERNANDO ESTÁ ENFRENTE DE.. AL LADO DE… CERCA DE… ENTRE EL CAMPING Y LA PISCINA PASE POR LOS SEMÁFOROS ESTÁ ENFRENTE DE.. AL LADO DE… CERCA DE… ENTRE EL CAMPING Y LA PISCINA PASE POR LOS SEMÁFOROS IT IS (FOR A LOCATION / POSITION) IN FRONT OF … NEXT TO … NEAR … BETWEEN THE CAMPING AND THE SWIMMING POOL PASS THE TRAFFIC LIGHTS … ESTÁ AQUĺ IT IS HERE

LOOK AT THE TOWN PLAN. YOU ARE HERE (X). What is the destination in each case? TOP TIP! ALWAYS LOOK AT THE VOCABULARY YOU HAVE SEEN IN THE PREVIOUS LESSONS / SLIDES. LOOK BACK AT YOUR NOTES IN YOUR BOOK!

LOOK AT THE MAP (PREVIOUS SLIDE). ASK YOUR PARTNER QUESTIONS

DEBERES GIVE DIRECTIONS TO A TOURIST THAT IS LOST IN MAIDSTONE AND WANTS TO GET FROM MAIDSTONE EAST STATION (LA ESTACIÓN DE TREN) TO THE BUS STATION (LA ESTACIÓN DE AUTOBÚS)

Extension Go to jimmy p website and click on Mira 2 Do activities related to the topic of “Las vacaciones” (holidays)- Click on “ ¿Qué hiciste?” ZIMFLEX- GAMES- PRACTICE TRANSPORT AND FOOD