2:38 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Viernes 2.00-3.00 pm. 1141 JFSB 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Advertisements

PREPARACIÓN para el examen AP
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Welcome back to School Ms. Martinez
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
BY, MARTIN LOPEZ, KARLY SHELGREN, & ANGELO CARRASCO Saying Hello and Goodbye in Spanish.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
CALENTAMIENTO 1.Have your syllabus contract and homework out and ready to be collected before the bell. 2.According to the time of day, greet the person.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Español 2: Hoy es el 30/4/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Calentamiento breve: ¿Qué hizo tu este fin de semana? -Repaso de la.
9:52 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Jueves y viernes pm JFSB 9:52 AM2.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Metas: I can identify my current proficiency level
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Que hora es? What time is it?.
Basic 3 Course Orientation / Induction Week 1. AGENDA Course Information Aim of the Sessions Using zoom Assessment.
Transcripción de la presentación:

2:38 AM1

 Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Viernes pm JFSB  p p 2:38 AM2

 Attendance : Each class are 5 points.  Todas las clases, excused or inexcused, se pueden recuperar con Span 102, antes de 6 días  7 clases se pueden recuperar. Llegar tarde o salir temprano es una ausencia  El profesor no esta obligado a firmar la hoja de participación. 2:38 AM3

 The texts will measure your proficiency in six areas of Spanish: speaking, listening comprehension, reading comprehension, writing, grammar knowledge and cultural knowlege. Debes venir a clase con la tarea hecha y las lecturas y repasos leídos.  9 Lesson tests ( points each), 2 multi- lesson tests (250 points each), and the Final exam (500 points). 2:38 AM4

 80% Pass requirement.  Second multi-lesson test on a specific make- up date to be announced later. You can make-up your worst test or the first or second multi-lesson test.  Exams are in HTRSC (B153JFSB) 2:38 AM5

 Lesson test not taken on the assigned date may, in some cases and with permission of the instructor, be made up by obtaining a signed Late Test Form from your instructor and by paying a $5 lab fee.  Missed appointment for the final Oral Proficiency Interview will result a 25% penalty 2:38 AM6

 Any complaints to my supervisor. Dr. Rob Martinsen  Conversation lab. You should attend once per lesson. You can substitute two hours with a classmate or friend.  Free tutors in the Spanish Department 2:38 AM7

 You can take a test to see your level of spanish webcape.byu.edu using the password cougars1.  Testing labs. The test sign up in advance for a specific testing and date. Final test should be sign up in advance. 2:38 AM8

9