Aprender a reconocer mis sentimientos y los de otros.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Advertisements

Soluciones positivas para las familias
La Tortuga Tucker se Toma el Tiempo para Retraerse
La Técnica de la Tortuga
2 El fomento de la competencia social y emocional
La Tortuga Tucker Toma Su Tiempo Para Pensar Y Actuar
Yes! so crazy right now Most incredibly It's your girl b It's your boy young History in the makin Part 2 I look and stare so deep in your eyes I touch.
By/Por: Adriana Kevins Skateboard Show Exposición de Patinaje de Kevin.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
La Enseñanza de Estrategias Socio-emocionales Módulo 2 Optimizar la Competencia Socio-emocional.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Soluciones Positivas para las Familias
English Lesson 5.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cuando Teodora la Tortuga está muy emocionada, se aparta un rato para retirarse y pensar! This shows an example of a social story, Tucker the Turtle Takes.
Srta. Forgue El 6 de mayo de  Elige la palabra que completa correctamente cada una de las oraciones. (Usa págs ) 1.__ representa al acusado.
How would you greet a friend at these times?
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Hoy es lunes el seis de abril Learning target: I can use the preterite of querer, saber, and estar to talk about feeling a certain way for a given period.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
PRINT DIRECTIONS FOR FULL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Select “slides” Step 4: Type # of copies Step 1: Click on File.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Digital Photography: Selfie Slides
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Do Now Directions: Copy the following sentences and conjugate the given verbs in the PRESENT TENSE. Use the charts above to help. 1. Yo (bailar) con mis.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
LA TORTUGA TUCKER TOMA SU TIEMPO PARA PENSAR Y ACTUAR
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
I Can Use My Words Scripted Story Tips For tips and guidelines about “Scripted Stories”, please begin by reading “Scripted Stories for Social Situations.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Tucker Turtle Takes Time to Tuck and Think Scripted Story Tips
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/26 – 8/30.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 8/31 – 9/4. 1.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Habilidades Conversacionales. Mantener Conversaciones  Hablar durante un tiempo con otras personas y hacerlo de tal manera que resulte agradable par.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
First Grade Dual High Frequency Words
La Tortuga Tucker Toma su Tiempo para Pensar y Actuar
La Técnica de la Tortuga
Transcripción de la presentación:

Aprender a reconocer mis sentimientos y los de otros. Presentora: Myrna Pineda Beit-Ayvaz

Comparta como se sintió al recibir la bolsa. Bienvenidos Todos tienen una bolsa? Comparta como se sintió al recibir la bolsa.

How do I feel today? Como me siento hoy? Contento Orgulloso Nervioso Triste How do I feel today? Como me siento hoy? Amado Temeroso Avergonzado Solitario Enojado Frustado

Desarrollando el vocabulario emocional en los niños pequeños: Cariñoso Agradable Molestar Aburrido Valiente Calmado Bravo Cuidadoso Alegre Torpe Cruel Creativo Confundido Confortable Cooperativo Curioso Deprimido Disgustado Avergonzado Contento

Emocionado Fantástico Temeroso Libre Amigable Frustrado Suave Generoso Culpable Confundido Ignorado Impacienté Importante Interesado Celoso Alegre Solitario Perdido Amoroso Abrumado Orgulloso Tranquilo Relajado Sensible Estresado Serio Necio Fuerte Tenso Tímido Pensativo Preocupado Incómodo

Actividad Acerca de los Sentimientos Por favor mire la hoja la “rueda de sentimientos.” Por favor dele vuelta a la flecha. Ahora, nombre el sentimiento de la foto y comparta cuando usted sintió este sentimiento. The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Conocimiento Emocional Que es el conocimiento emocional? Conocimiento emocional es tener la habilidad de identificar, entender y expresar las emociones de una manera saludable. The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL) 8

Reconocer los sentimientos en uno mismo y en otros Aprender palabras que nombren sentimientos Compasión Aprender a reconocer los sentimientos de otros por medio de: Expresiones faciales Lenguaje corporal Tono de voz Señales en diferentes situaciones Aprender a controlar el coraje, relajarse, y mantener la calma. The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Los niños que tienen una Fundación Solida en el Conocimiento Emocional pueden: toleran las frustraciones aun mejor Participan en menos peleas Participan menos comportamiento destructivo Son mas saludables Se sienten menos aislados Son menos impulsivos Ponen mas atención Tienen mejores logros académicos The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Un Vocabulario Acerca de los Sentimientos The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Conceptos acerca de los sentimientos Los sentimientos cambian Puedes tener mas de un sentimiento acerca de algo Puedes sentirte diferente que otra persona sobre la misma cosa. Todos los sentimientos son validos, lo que importa es que haces con tus sentimientos The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Controlando el enojo y los impulsos Reconocer que el enojo puede interferir con resolver los problemas Aprender a reconocer el enojo en si mismo y en otros Aprender como calmarse Entender maneras apropiadas para expresar el enojo The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL) 13

La Técnica de la Tortuga Reconocer que te sientes enojado. “Piensa” Alto Escóndete en la concha. Toma 3 respiraciones profundas. Piensa pensamientos y estrategias que te relajen. Sal de la concha cuando te sientas calmado y puedas pensar en una solución. The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Tucker Turtle Takes Time to Tuck and Think La Tortuga “Tucker” toma tiempo para esconderse y pensar A scripted story to assist with teaching the “Turtle Technique” By Rochelle Lentini March 2005 Created using pictures from Microsoft Clipart® and Webster-Stratton, C. (1991). The teachers and children videotape series: Dina dinosaur school. Seattle, WA: The Incredible Years.

Tucker Turtle is a terrific turtle Tucker Turtle is a terrific turtle. He likes to play with his friends at Wet Lake School. Tucker tortuga es una tortuga fabulosa. Le gusta jugar con sus amigos en la Escuela del Lago.

But sometimes things happen that can make Tucker really mad But sometimes things happen that can make Tucker really mad. Pero a veces ocurren cosas que puede hacer Tucker realmente enojado.

When Tucker got mad, he used to hit, kick, or yell at his friends When Tucker got mad, he used to hit, kick, or yell at his friends. His friends would get mad or upset when he hit, kicked, or yelled at them. Cuando Tucker se enoja, el golpea, patea, o les grita a sus amigos. Sus amigos se enojan o se molestan cuando Tucker golpea, tira patadas o les grita.

Tucker now knows a new way to “think like a turtle” when he gets mad Tucker now knows a new way to “think like a turtle” when he gets mad. Tucker aprendido una nueva forma de “pensar como una tortuga” cuando se enoja.

He can stop and keep his hands, body, and yelling to himself He can stop and keep his hands, body, and yelling to himself! El puede detenerse y mantener las manos, cuerpo, y gritos a sí mismo! STOP

He can tuck inside his shell and take 3 deep breaths to calm down He can tuck inside his shell and take 3 deep breaths to calm down. El se esconde en su concha y toma tres respiraciones profundas para calmarse.

Tucker can then think of a solution or a way to make it better Tucker can then think of a solution or a way to make it better. Tucker puede pensar en una solución o de que manera lo puede hacer mejor.

Tucker’s friends are happy when he plays nicely and keeps his body to himself. Friends also like it when Tucker uses nice words or has a teacher help him when he is upset. Los amigos de Tucker son felices cuando el juega bien y mantiene su cuerpo a sí mismo. Los amigos también les gusta cuando Tucker usa palabras bonitas o la ayuda de su profesor cuando el esta molesto.

El Fin!

Como Resolver el Problema Aprender pasos para resolver problemas Pensar en soluciones alternativas Saber que las soluciones tienen consecuencias Aprender a evaluar las soluciones – ¿Es seguro? ¿Es justo? Los buenos sentimientos? ¿Qué hacer cuando una solución no funciona The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

¿Será seguro? ¿Sería justo? ¿Cómo se sentirán los demás? Problem Solving Steps ¿Será seguro? ¿Sería justo? ¿Cómo se sentirán los demás? Step 2 26

Enseñándoles a los niños que hacer: Habilidades para formar amistades Darle nombre a las emociones Como reconocer los sentimientos en uno mismo en los otros Como “calmarse” Como controlar el coraje y los impulsos Como resolver el problema The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Use of Songs and Games / Usar canciones y juegos Sample Song If you are happy and you know it…add new verses to teach feelings If you’re sad and you know it, cry a tear.”boo hoo” If you’re mad and you know it, use your words “I’m mad” If you’re scared and you know it ask for help, “help me” If you’re happy and you know it, hug a friend If you’re tired and you know it, give a yawn. The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL) 28

Hands Are Not for Hitting Book Nooks http://www.csefel.uiuc.edu/practical-ideas.html On Monday When it Rained Glad Monster Sad Monster Hands Are Not for Hitting The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL)

Books /Libros http://csefel.vanderbilt.edu/documents/booklist.pdf The Way I feel ISBN # 1-884734-72-3 By Janan Cain The Land of Many Colors ISBN # 0-590-49248-9 BY Klamath County YMCA Family Preschool My Many Colored Days ISBN # None By Dr. Seuss Today I Feel Silly & Other Moods That Make My Day ISBN # 0-06-024560-3 By Jamie Lee Curtis http://csefel.vanderbilt.edu/documents/booklist.pdf

On Monday When It Rained Book Nook Activity Example “I feel excited when I get to go to my friend Coby’s house to play.” “I feel upset when my mommy didn’t get me anything.”

Resources / Recursos kidshealth.org pbskids.org/parents/talkingwithkids/ zerotothree.org go to behavior and development. Great list of books for children regarding feelings csefel.vanderbilt.edu The Center on the Social and Emotional Foundations for Early Learning (CSEFEL) is focused on promoting the social emotional development and school readiness of young children birth to age 5. CSEFEL is a national resource center funded by the Office of Head Start and Child Care Bureau for disseminating research and evidence-based practices to early childhood programs across the country.

Por favor entregue su evaluación Muchas Gracias Sugerencias: 1._______________________________________________ 2._______________________________________________ 3._______________________________________________ 4._______________________________________________ 5._______________________________________________ Que trabajo: