Bienvenidos a la clase de español La Señora Webb El 26 de febrero, 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de español
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español La Señora Webb El 1 de febrero, 2013.
Bienvenidos a la clase de español La Señora Webb El 15 de febrero, 2013.
Bienvenidos a la clase de español
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Bienvenidos a la clase de español
Bienvenidos a la clase de español
Bienvenidos a la clase de español
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Bienvenidos a la clase de español La Señora Webb El 25 de marzo, 2013.
English Lesson 5.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Bienvenidos a la clase de español
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Preguntas con el verbo “hacer”
El cuerpo humano.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Presentaciones… Introductions….
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Thank you for taking my classes
Survival Spanish – SPA II y III
First Grade Spanish High Frequency Words.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
The following slides introduce the new verb IR.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Put your body projects/papers on the table in the back.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Role Play 1 – En la playa. Starter…. The following words are related to the topic of health. Can you say what they mean in English? Farmacia Primeros.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos a la clase de español La Señora Webb El 26 de febrero, 2013

El calentamiento para el 24 de enero Describe esta foto en 3 frases: = Hielo

Is Spanish or English more confusing? 1.The bandage was wound around the wound 2.The farm was used to produce produce 3.The dump was so full that it had to refuse refuse 4.We must polish the Polish furniture 5.He could lead if he would get the lead out 6.The soldier decided to desert his dessert in the desert 7.Since there is no time like the present, he thought it was time to present the present

Is Spanish or English more confusing? 1.When shot at, the dove dove into the bushes 2.I did not object to the object 3.The insurance was invalid for the invalid 4.They were too close to the door to close it 5.The buck does strange things when does are present 6.A bass was painted on the head of the bass drum

Bitácora de Lectura #1 El periódico: AHORA SÍ

El Cuerpo Humano Place your Spanish label where it belongs!

Cabeza, Hombro, Rodilla y Pie Versión 2

Bitácora Auditiva #1 Fernando Beatriz

El Cuerpo Humano Copia el vocabulario de: tml tml

Create a complaint for the doctor using 6 body parts: “Doctor, necesito ayuda. Me duele (it hurts) ______________. Me duele también ______________. Estoy enfermo (I’m sick) de la _____________. Tengo dolor de ___________(-ache). Tengo __________ roto/a (broken) y __________ hinchado/a (swollen). Ayúdame por favor.”

El médico dice… Yo recomiendo… – Una medicina especial – Una silla de ruedas (wheelchair) – Mucho hielo (ice) – Mucha agua – Una venda (bandage) – Un yeso (cast) – Puntos (stitches) – ??

LA TAREA 174 W (Duolingo: Conjunctions) Due on Edmodo 1/27

Proyecto Enfermedades CON TU COMPAÑERO you will be creating a brochure for information on a disease Research your particular disease - find the following information: 1.Affects of the disease 2.Symptoms 3.Areas of the world where this disease is most common/and find where least common. 4.Factors in the environment or economy that contribute to the prevalence of the disease 5.Factors in the community or culture (diet, tradition, activity levels…) that contribute to the prevalence of the disease 6.Methods of Prevention 7.Methods of Treatment 8.Links to helpful websites where they can get help or find more information

Las enfermedades Filas 1 y 2: La obesidad Fila 3 y 4: El diabetes Fila 5 & 6: La malaria

Go to srawebb.weebly.com 1.Español 1 Agenda: Hoy 2.Clic la segunda y la tercera “paperclips” Compañero A: research information + dictates Compañero B: types into the brochure; Save as you & your partner’s first and last names [megan longoria and fouad salem]

Go to Compañero B uploads file onto Dropbox username: password: Spanish12

Busqueda en la clase [Made in Mexico] __ (#)[Which do you want?]___ [Holy] ____[Eternal love] ___ [Grand Way] ____[WARNING] ___ [Beautiful Land] ____[White Corn] ___ [Green Slope] ____[Weather & Traffic] ___ [View of Pamplona] ___[DANGER] ___ [Tall lookout] ___

Busqueda en la clase 1.Cuidado___8. ELÉCTRICA Y GAS___ 2.Dos taquerías___9. [Save a Life]___ 3.[Classes begin…]__10. [No standing]___ 4.Hacemos…__11. Supermercado en España 5.[Sisterhood]__12. Aceite Vegetal___ 6.[Deliciousness]___ 7.[Popular Books]__

Busqueda en la clase 1.Prohibido___8. [St. Sebastian Street]___ 2.[Three Friends]___9. Pare___ 3.Permiso___10. [To work / To function]__ 4.[The toilet]____11. Árbol ___ 5.[The creek] ____12. Control de armas ___ 6.[Please throw away here] ___ 7.Piso limpio ____

¿Party Accessories or Venue?

¿Quieres el “Sun coast” o “King”?

Necesito …

¿Cómo se dice “groceries”?

Busqueda de fotos 1.Cuidado en el carro 2.Ropa de moda 9. La gallina produce pollo y… 3.[The Royal (High)way] 10. [The creek, the ditch] 4.No beber 11. La Banda “La tormenta” 5.EEUU y Mexico son amigos 12. Una persona está sola 6.Está limpiando el baño13. [Tasty chicken] 7.Mantenga limpio el baño 14. Plomo es venenoso 8.Los carritos no son para niños 15. El próximo autobús

Busqueda de fotos 16. Inhalación de químicas 17.Cuidado por el piso 24. Operar una máquina peligrosa 18.[rough-cut “lids”] 25. Licencia para llevar una pistola 19.[“lids”] 26. ¿Adónde voy para votar? 20.Un periódico 27. Cambiar el pañal del bebé 21.“The assasin” 28. Una escuela ejemplaria 22. No se permiten mascotas 29. ¡Levántate! 23. “To toss out” 30. Es un crimen muy serio

Busqueda de fotos 31. La Iglesia 32. Eventos 39. Botón “ Necesito ayuda” 33. Entrar por la oficina 40. Control de armas 34. [My little town]41. El alcohol y los bebés 35. [Meat market]42. Permiso para el carro 36. No entrar43. [For pacemakers] 37. [Listen to us Live!] 44. Ayuda financiera 38. La ayuda de abogados45. [The best!]

Busqueda de fotos 46. Pobrecita, no puede cantar 47. Arboles cortados 54. Viva Austin 48. Peatones cruzando 55. Tú dices papa, yo digo patata 49. Se habla inglés también 50. Letrero Religioso 51. La gallina reina 52. La aerolínea tiene precios bajos 53. Fuegos malos

La Tarea YouTube “Cuentos Clasicos” and watch a ~10 minute fairytale. Answer: – 1) ¿Quién es el personaje principal? – 2) ¿Qué es el problema principal?