Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta: ¿Adónde vas durante la semana? ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam – June 12 and 13 (SMS) - June 20 (PHS)
La meta: Students will be introduced to vocabulary associated with leisure activities El plan de hoy El plan al fin del año El vocabulario en fotos La videohistoria La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam – June 12 and 13 (SMS) - June 20 (PHS)
La tarea de anoche: libro de ejercicio p. 67
EL CAFÉ
EL CAMPO
LA CASA
CON MIS AMIGOS
LA PLAYA
EL RESTAURANTE
EL CINE
LA BIBLIOTECA
EL CENTRO COMERCIAL
LA IGLESIA
LOS FINES DE SEMANA
LA LECCIÓN DE PIANO
LAS MONTAÑAS
TIEMPO LIBRE
VER UNA PELICULA
EL TRABAJO
SOLO (–A)
IR DE COMPRAS
LA PISCINA
LA MEZQUITA
EL PARQUE
LA SINAGOGA
EL GIMNASIO
EL TEMPLO
El plan al fin del año Fechas importantes: May 16 – June 3 (Chapter 4A) *4A Test – June 3 June 3 – June 11 (Chapter 4B) *Final Exam (PE – 4B) June 12 and June 13 SMS
El plan al fin del año Fechas importantes: May 16 – June 3 (Chapter 4A) *4A Test – June 3 June 3 – June 17 (Chapter 4B) *Final Exam (PE – 4B) June 20 PHS
Antes de ver el video Think of activities you do at different time during the week. Make a list of four activities you do during the week and then four activities you do during the weekend. ¡ESCRIBE EN ESPAÑOL! Durante la semana: __________________ Communication workbook p. 70 Durante el fin de semana: __________________
LIBRO DE TEXTO – p LEAN Y TRADUZCAN Escriban cinco oraciones para resumir la videohistoria. (en inglés) La videohistoria Un chico reservado La introducción Estrategia: Scanning!
LIBRO DE TEXTO – p UN RESUMEN: There is a new student, Javier, and he is very shy. Elena and Ignacio talk with him and learn he is from Salamanca and after school he goes home. Elena, Ignacio and Ana explain what they typically do each day after class. They discuss what they do on the weekends as well, again, Javier stays home. Ana invites Javier to play soccer with them on the weekend so he doesn’t have to be alone. La videohistoria Un chico reservado
LIBRO DE TEXTO – p Miramos la videohistoria La videohistoria Un chico reservado
Según la información que aprendieron en la videohistoria, completen la hoja de ejercicio. ACTIVIDAD 2 - ¿Comprendes? ACTIVIDAD 3 – Fill in the blanks to complete the sentence – “Va… = He/she goes…” ACTIVIDAD 4 – Write a short paragraph (*Reference the conjugation chart for the verb “IR” in you text or on your chapter 4A overview paper) Communication workbook p.70 and 71 La videohistoria Un chico reservado
LIBRO DE TEXTO – p. 175 ¿Comprendes? 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) 6.) Completa las frases. La videohistoria Un chico reservado
La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam – June 12 and 13 (SMS) June 20 (PHS)