Raising Readers Cultivando niños que leen. Objectives/ Objectivos Understand the importance of reading and writing / Comprender la importancia de la lectura.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What if I don’t speak English? ¿Y si no hablo inglés?
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Reading and Writing at Home Frances Mackay Maria Christina Walker ELD Resource Teachers.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández.
Regular Present Tense Verbs
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Charlotte Cauvi y Claudia Santillán Colegio Villa María Miraflores
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Molding Mathematicians Matemáticas. Objectives/ Objetivos Learn how to read & use CST report / Aprender leer y usar el CST Learn the 10 ways to support.
301 Parent Night Kindergarten 6:00-6:30pm 6:30-7:00pm By: Caroline Ortiz 1.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ESPAÑOL 1, el 21 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Welcome to Back to School Night! Bienvenidos a la Noche de Regreso a la Escuela! Oakside.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
AR verb conjugations PRESENT TENSE. Objective 1.To be able to identify conjugations for verbs and apply them in order to write and speak complex sentences.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Transcripción de la presentación:

Raising Readers Cultivando niños que leen

Objectives/ Objectivos Understand the importance of reading and writing / Comprender la importancia de la lectura y la escritura Make a plan to support literacy at home / Crear un plan para apoyar el alfabetismo en casa Discuss solutions to common challenges / Hablar de las soluciones a los retos comunes

ON LITERACY Sobre el alfabetismo

Literacy is the Key / El Alfabetismo es la clave School / En la escuela Work / En el trabajo Success / En el èxito Health / En el salud Economy / En el economìa Community / En la comunidad

Break it down / Las 4 partes

Supporting Fluency / Promoviendo el fluidez Practice letters and sounds / Practique las letras y sus sonidos Enjoy rhyming songs and stories / Disfrute de las canciones y los cuentos en rima Make an attempt using beginning, ending, pictures / Intente de utilizar el comienzo, el fin, y los dibujos Practice high-frequency words (their, would, when) / Practique las palabras muy comunes (sus, eso, cuando) Reread with expression / Relea con expresión Tell stories / Cuente historias

Supporting Vocabulary / Promoviendo el vocabulario Talk with and near about newspaper, school, etc. / Hable con su hijo(a) acerca del periódico, de la escuela, etc. Watch the right TV with the captions on / Mire la televisión buena con los subtítulos prendidos Learn new words together / Aprendan palabras nuevas juntos Play word games in transit / Utilizen juegos de palabras en tránsito

Reading Comprehension Strategies / Estrategias para la comprehensiòn en la lectura

BRING IT HOME Traigalo a casa

Get on the Level / Llegar al nivel apropriado Ask the teacher for their reading level / Pregunte al maestro el nivel de lectura de su hijo(a) Pick a just right book / Escoja un libro a medida Ask a librarian / Pregunte a una bibliotecaria Read and reread as much as possible / Lea y relea tanto como sea posible Find their flavor / Descubre las preferencias de su hijo(a)

The Write Stuff / La escritura Try a journal or diary / Utilize un diario Make up stories / Invente historias Caption artwork / Escriba descripciones de arte Family scrapbooks / álbum de recortes de la familia Scribe for you / Un escriba para usted Thank you notes / Cartas de agradecimiento Pen pals / Amigos por correspondencia A writers work is never done! / ¡El trabajo del escritor no tiene fin!

The Write Stuff / La escritura

Make it fun / ¡Que divertido! Family game night / Noche de juegos en familia Family theater / Teatro en familia

WHEN ISSUES ARISE Cuando problemas se presentan

For Bilingual Families / Para familias bilingües Talk in a comfortable language / Hablen en un idioma que es cómodo Encourage consistency / Promueva la consistencia Bilingual books / Libros bilingües Encourage biliteracy / Promueva el alfabetismo bilingüe

If you can't read / Si usted no leer Have them read to you / Ellos leen para usted Wordless books / Libros sin palabras Follow along with audiobooks / Sígales con libros en audio Consider adult literacy courses / Considere cursos de alfabetismo para los adult os Be honest / Sea honesto(a)

RESOURCES RECURSOS

Websites / Pàginas web Word Girl TIME for Kids International Children’s Digital Library Science News for Kids SI Kids Genna’s World DogEared Book Blog -

Thank you / Graciàs