Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Los Verbos: llevar y ponerse
There are four words in Spanish that mean “the”.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
EP – 1.2 Use conjuguemos.com
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
El mujer es gorda. Le gusta cantar
La Ropa.
Definite Articles, el, la, los, las = The
Using Adjectives to Describe Number 1.Pantalones azules y negros 2.Ellas son pacientes y trabajadoras 3.Mario tiene los ojos verdes y pequeños. 4.Son unas.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Por Señorita Holmes.  You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
La Ropa. Los Colores Marrón/marrones - brown Negro/negra/negros/negras - black Blanco/a/os/as – white Azul/azules - blue Rojo/a/os/as.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Quasimodo: (son las doce)
Gustar What is pleasing to you?.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Repasar para el Examen.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
La Ropa.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Take out your vocab list and pick up a sheet of blank paper below. Sit down quietly for instructions.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Do Now.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
Anuncio Personal.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
La Ropa Lección 6 - Descubre 1
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Unidad #2 All Around the world Los Artículos Definidos and Indefinidos.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
El Espectáculo de Moda…. Requísitos: 1.You will work in groups of 3. Decide which one of you will be the “modelo/modela”. The other two will be the commentators.
Poster project.
Tapas Fill in the blank with the definite article (el, la, los, las)
Transcripción de la presentación:

Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? (Spanish name) b. ¿De dónde eres? ¿De dónde es? c. ¿Cómo eres? ¿Cómo es? using “ser” 2 físico y 2 personalidad using “tener” pelo (color & length) y ojos (color) d. ¿Qué llevas? ¿Qué lleva? Using the verb “llevar” You must use a total of at least five articles of clothing with colors, 2 physical & 2 personality adjectives from the vocabulary lists. You’ll be graded on content, pronunciation and comprehensibility, (Remember the rules you have learned about adjective agreement in gender and number and verb agreement in subject pronoun and verb form) Options: Power Point/Prezi presentation Catalog – you can draw or cut out and paste the models Puppets / Paper Dolls Barbie dolls Avatar

Yo me llamo María. Soy de Lima, Perú. Tengo los ojos verdes y el pelo castaño. Soy alta, delgada y muy trabajadora. Llevo unos jeans y una blusa de muchos colores muy bonita. También llevo una chaqueta blanca y café, unas botas marrón y una bolsa marrón grande. El chico se llama Fabio. Él es de La Paz, Bolivia. Tiene los ojos azules y el pelo rubio. No es gordo, es fuerte y muy serio. Lleva unos pantalones negros y una camisa blanca. También lleva un abrigo negro largo, una corbata gris y zapatos negros muy elegantes.

Día 1 Modelos¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? ¿De dónde eres? ¿De dónde es? Yo Mi amigo(a) Modelos¿Cómo eres? ¿Cómo es? Ser (2 Physical & 2 personality) ¿Cómo eres? ¿Cómo es? Tener (Hair and eyes, color and 1 adjective) Yo Mi amigo(a)

Modelos¿Qué llevas? ¿Qué lleva? Using the verb “llevar” (five articles of clothing with colors) Yo Mi amigo (a) Día 2

Yo _________________________________________________________ Amigo (a) _________________________________________________________

Required Elements Content ¡Excelente!¡Buen trabajo!¡Bien!Necesitas práctica Mi amigo (a) y yo Two models Yourself & a friend 10 Two models but not different 9 One model 8 Less than 1 model 2 1 Ojos y pelo 2 different eyes & 2 different hair colors All different eyes and hair colors 10 One color is repeated 9 Two colors are repeated 8 More than three colors repeated Ropa at least 10 items Used 10 items from vocabulary list 10 Eight to nine items used to 7 items used less than 5 items Followed instructions Perfect-all instructions followed 10 Minor omissions 9 8 Major omissions Didn’t read instructions Creativity/Neatness¡Muy bonito! ¡Chévere! 10 Pretty neat 9 8 Looks like you put some effort into it Effort but messy and thrown together La rúbrica