Las vacaciones.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MIS VACACIONES.
Advertisements

GCSE Spanish Conversation
Some irregular preterits Some irregular preterits Mosaicos, pp. 259, 260.
¿Adónde fuiste? El objetivo: To talk about what you did during the holidays.
¿Te toca lavar los platos?
Las vacaciones.
To consolidate free time activities for writing assessment.
Las vacaciones.
Las vacaciones.
Las vacaciones.
Hoy vamos a… repasar los deberes
Las vacaciones.
viernes, el 25 de enero Objetivos: To describe where you stayed. Be able to use imperfect tense.
Negación.
Gustar- To like (to please)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Vocabulario 1 Vodcast 5.1 Español IV
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Las vacaciones Me gustan los viajes con todo incluido- I like to travel all inclusive (package holidays) Me encanta visitar las zonas costeras- ( i like.
Presente / Pasado Hoy vamos a: comparar el pasado con el presente
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people and things.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Nunca, Tampoco, Nadie, Nada
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
¿Cuándo fuiste? el año pasado el mes pasado el agosto pasado hace dos años en 2008 hace cinco meses el verano pasado el invierno pasado el otoño pasado.
Match the English to the Spanish
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Tener que…  Since we already know that the Spanish word “to have” is………..
Hoy es lunes el 5 de mayo, 2014 Aim: Today I will be able to identify 13 vocabulary words from a Spanish text. CC Standard 1.2: Interpretive communication.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Hoy es lunes, el 13 de abril 13/4/15. Para comenzar: ¡Sacar la tarea! Flashcards 1.¿Te gusta cuando llueve? ¿Por qué? 2.¿Te gusta cuando hace viento?
Describing in the past 3. Cada día trabajaba con un equipo de enfermeros. Trabajaba lunes a viernes pero no trabajaba los fines de semana. El hospital.
Capítulo 3 Repaso.
Cuento 2 Vocab Practica. ¿Tienes calor ahora? ¿Tienes frío? ¿Qu é puedes llevar a la escuela? – A la iglesia? – A la playa? ¿Qu é NO puedes llevar a la.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Los Hoteles.
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
Empareja el español y el inglés.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Para hacer ahora 1) Nosotros (nadar) __________________ en la piscina. 2) Ella (practicar) _______________ el tenis. 3) Yo (caminar) ________________ en.
Jueves el veinte de marzo De vacaciones – El futuro Objetivo: Tener confianza con los tres tiempos del futuro.
Uses of the Imperfect & Preterite  We use the imperfect to describe habitual or repeated events in the past.  We use the preterite to describe a particular.
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
Transcripción de la presentación:

Las vacaciones

vocabulario 6 (para el 11 de junio 2012) Mi vocabulario – versión inglesa Mi vocabulario - español last year last summer two years ago I had an amazing time I visited we visited I went we went I did we did I swam la ciudad

vocabulario 6 (para el 11 de junio 2012) Mi vocabulario – versión inglesa Mi vocabulario - español last year el año pasado last summer el verano pasado two years ago hace dos años I had an amazing time lo pasé fenomenal I visited visité we visited visitamos I went fui we went fuimos I did hice we did hicimos I swam nadé la ciudad the city / town

simpática sucia asquerosa incómoda lista 1. The people were not nice. La gente no era ____________________. 2. The room was dirty. La habitación estaba ______________. 3. The food was disgusting. La comida estaba ______________. 4. The bed was uncomfortable. La cama era ___________________. 5. The room was not ready. La habitación no estaba ________________. simpática sucia asquerosa incómoda lista I realise that this is not the full story of SER and ESTAR. This is a class that will have done the ‘rules’ in earlier years but have not acquired how/when to use the 2 verbs in their own production. listo incómodo sucio simpático asqueroso was/were = era(n) OR estaba(n) (???????????!!!!!!!!!!!!!!!!) 1. estaba(n) = verb ESTAR and means ‘to be in that state (temporarily)’ 2. era(n) = verb SER and means ‘to be essentially that way (permanently)’ Sometimes you can decide yourself which meaning you want and choose SER or ESTAR.

1. Primero, cuando llegamos al hotel, nuestra habitación no (a)________lista: las sábanas (b) ________ sucias y el grifo (c) _______ roto. La recepcionista (d) _______ muy amable y nos cambió a otra habitación con una vista maravillosa. Por la noche no pudimos dormir porque había mucho ruido de la discoteca. 2. Buscábamos alojamiento barato, y encontramos un hotel no muy caro e hicimos la reserva. El hotel (e)______ barato, sí, pero no había toallas en el cuarto de baño. Tampoco había papel higiénico y las camas (f)_________ sucias. La recepcionista (g) _____ muy desagradable y la comida (h) _______ asquerosa. 3. Toda la isla es un paraíso porque las playas son maravillosas. Pero los hoteles (i)_______ muy básicos, y también muy caros. La gente (j)________muy acogedora, y la comida (k)_______ riquísima.  

La habitación estaba limpia. 1. The people were nice. __________________________________________. 2. The room was clean. 3. The food was delicious. 4. The bed was comfortable. 5. The room was ready. La gente era simpática La habitación estaba limpia. La comida estaba / era riquísima La cama era cómoda. La habitación estaba lista. listo incómodo sucio simpático asqueroso was/were = era(n) OR estaba(n) (???????????!!!!!!!!!!!!!!!!) 1. estaba(n) = verb ESTAR and means ‘to be in that state (temporarily)’ 2. era(n) = verb SER and means ‘to be essentially that way (permanently)’ Sometimes you can decide yourself which meaning you want and choose SER or ESTAR.

1 In the summer usually I go to France with my family. 2 I like France because I like the sun, the beaches and the people. 3 I want to go with my friends but I have to go with my family. 4 We go to a campsite. 5 I prefer hotels because they are more comfortable. 6 But the campsite has lots of facilities. 7 For example, it has a pool and a shop. 8 In France in the summer it’s hot and sunny. En el verano normalmente voy a Francia con mi familia. Me gusta Francia porque me gustan el sol, las playas y la gente. Quiero ir con mis amigos pero tengo que ir con mi familia. Vamos a un camping. Prefiero los hoteles porque son más cómodos. Pero el camping tiene muchas instalaciones. Por ejemplo, tiene una piscina y una tienda. En Francia en el verano hace calor y hace sol.

9 It doesn’t rain there often. 10 We go by car and by boat because it’s practical. 11 I prefer to go by plan because it’s faster and more comfortable. 12 Last year I had a great time. 13 We went to New York. 14 The hotel was amazing. 15 My room had broadband, a tv like a cinema and a jacuzzi. No llueve allí a menudo. Vamos en coche y en barco porque es práctico. Prefiero ir en avión porque es más rápido y más cómodo. El año pasado me lo pasé bomba. Fuimos a Nueva York. El hotel era fenomenal. Mi habitación tenía Internet de alta velocidad, una televisión como un cine y un jacuzzi.

Los deberes This week = Vocabulary set 7 http://quizlet.com/12624403/gcse-spanish-vacaciones-7-flash-cards/ And practise the sentences you found difficult from the 1-15 list.

1. Primero, cuando llegamos al hotel, nuestra habitación no estaba lista: las sábanas estaban sucias y el grifo estaba roto. La recepcionista fue muy amable y nos cambió a otra habitación con una vista maravillosa. Por la noche no pudimos dormir porque había mucho ruido de la discoteca. (Total = 6) Score: Positive ____ Negative ___ 2. Buscábamos alojamiento barato, y encontramos un hotel no muy caro e hicimos la reserva. El hotel era barato, sí, pero no había toallas en el cuarto de baño. Tampoco había papel higiénico y las camas estaban sucias. La recepcionista era muy desagradable y la comida estaba asquerosa. (Total = 6) Score: Positive ____ Negative ___ 3. Toda la isla es un paraíso porque las playas son maravillosas. Pero los hoteles son muy básicos, y también muy caros. La gente es muy acogedora, y la comida es riquísima. (Total = 5) Score: Positive ____ Negative ___  

Score: Positive ____ Negative ___ listo (ready) roto (broken) 4. Pasé las vacaciones en el Caribe. Cuando llegué al hotel el recepcionista era simpático y el hotel me gustó porque tenía una piscina grande. la habitación estaba limpia, aunque las camas eran incómodas. Durante nuestra estancia hicimos surf y nos relajamos en las playas preciosas. Desafortunadamente no me gustó nada la comida. (Total = 6) Score: Positive ____ Negative ___ listo (ready) roto (broken) el grifo (the tap) una vista (a view) el ruido (noise) la toalla (the towel) acogedor (welcoming) asqueroso (disgusting) riquísimo (delicious) simpático (nice) 1. The people were not nice. 2. The room was dirty. 3. The food was disgusting. 4. The bed was uncomfortable. 5. The room was not ready. Remember: You have to change the ending on the adjective to match the noun! Translate into your books. Then make all these opinions positive.