Spanish 1 Chapter 8 Oir and Leer Test Review. Haga Ahora 17/18 de abril Get out your purple books – 1.Turn to page 280 2.Read the conversation 3.Answer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ___________ Clase 8 IM La fecha es el 4 de enero del 2013 Proposito # 24: ¿Cómo repasamos para Quiz 3/4/5: Capitulo 8 del MARTES? Actividad Inicial:
Advertisements

Me llamo ______________ Clase 9IM La fecha es el primero de marzo del 2013 Propósito # 30: ¿Cómo terminamos la practica para el EXAMEN: UNIDAD 8 del próximo.
Me llamo ______________ Clase 8IM La fecha es el 24 de enero del 2013 Propósito # 32: ¿Cómo terminamos la practica para el EXAMEN: UNIDAD 8 de mañana?
el 7/8 de noviembre Rewrite these sentences in the negative
The things you need to know for the chapter 2B test
Me llamo ___________ Clase 9 IM La fecha es el 16 de enero del 2013 Proposito # 20: ¿Cómo repasamos para Quiz 3/4/5: Capitulo 8 del VIERNES? Actividad.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 1)Yo ___________ (ir) al cine. 2)¿Quién __________(leer) el boleto? 3)Ana y yo _________ (oír) un concierto.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Tarjetas postales 4a projecto.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
VOCAB 8A PRETERITE ER/IR VERBS Spanish 1 Chapter 8 Tiempo Libre.
Español 1 Hoy es martes el 21 de abril de La Campana Contesta las preguntas en español. 1.¿Cuál es mejor, el desfile de Macy’s o el desfile de.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Present Tense of the verb Querer (to want) with Infinitives
PRACTICE WITH VOCAB 8A: TRANSLATION CHALLENGE PRETERITE ER/IR VERBS: VERBS OIR & LEER OPEN NOTE QUIZ/JUEGO DE CORDITOS? SPANISH 1 CHAPTER 8 Tiempo Libre.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
April 13 th - May 13 th.  Complete in the present tense.  1. Yo mir____un video en casa.  2. Mis amigos y yo (nosotros) escuch___casetes.  3. Tú siempre.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Jeopardy Ser -Ar, -Er, y -Ir Verbs LugaresTener y Ir Vocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Calentamiento Write the answers to each question.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Calentamiento ¿Con qué frecuencia haces cada pasatiempo? (how often do you do each pastime?) 1)2) 3) 4) 5)
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Preguntas del Cuento #1 No es necesario escribir todo. Escribe en oraciones completas. ¿Cómo se llama la chica? ¿A ella qué le gusta hacer? ¿Puede ir.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
EstoyEstamos Estás EstáEstán -El hotel = the hotel -El hostal = the hostel/inn.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Me llamo_________ Clase 801 La fecha es el 2 de mayo del 2016 Propósito # 73: ¿Salieron ellos anoche? L.O: to review for tomorrow’s grammar quiz Actividad.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Transcripción de la presentación:

Spanish 1 Chapter 8 Oir and Leer Test Review

Haga Ahora 17/18 de abril Get out your purple books – 1.Turn to page Read the conversation 3.Answer the questions in Activity A in English on your Haga Ahora.

You went to a birthday party last weekend for your friend Javier. Your other friend couldn’t go because he was grounded. Explain to him all about the festivities. Be sure to include what you ate, what you gave as a present, some other presents he received, and the activities they had planned.

a. de la artistaf.el film b. recibe aplausosg.dan regalos c. el maníh.la taquilla d. una exposición de artei.de bronce e. una fiestaj.toca bien ____1.el cuadro ____2.los invitados ____3.la estatua ____4.la película ____5.el cantante ____6.la banda ____7.el cumpleaños ____8.los cacahuetes ____9.las entradas ____10.el museo Pizzara Practice

IRREGULARS PRESENT oír – to hear oigooímos oyesoís oyeoyen PRETERIT oír – to hear oíoímos oísteoísteis oyóoyeron

IRREGULARS PRESENT leer– to read leoleemos leesleeís leeleen PRETERIT leer– to read leíleímos leísteleísteis leyóleyeron

conjugate the following verbs into the preterite form on pizzaras. Nosotros _________ la información sobre el escultor. (leer)

Mis abuelos me ______ un regalo terrible. (dar)

¿Quiénes________ la oración? (escribir)

Yo _________ el concierto anoche. (ver)

Nosotros no _____ con Julia y Edgardo el fin de semana pasado. (salir)

Nosotros ________ algo nuevo. (aprender)

Ellas no ________ el músico. (oír)

¿Con quién _______ tú anoche? (salir)

¿Yo ___ el libro; no vi la película. (leer)

PIZZARA REVIEW Affirmative and Negative Words

Complete with the correct affirmative or negative word. El alumno no entendió _______________ del film en español. No lo pasamos bien porque a ___________ le gustó el concierto. Hay ____________________ en la cafetería. A Laura le gusta mucho practicar la plancha de vela. __________ está en la playa. No veo a ____________________ en la sala de clase. Yo casi _________ voy a las montañas porque no me gusta el frío. El alumno tiene ____________________ en la mano.

SEMANA SANTA – HOLY WEEK IN SPAIN

¡Cinco de Mayo! Project supplies needed: - colored tissue paper - pipe cleaners Don’t forget to sign up for food if you want extra credit! Authentic Food – 100 quiz grade Non Authentic Food – 15 points on a quiz grade ALSO – Don’t forget about the Piñata for extra Major Grade!

Vocab Quiz on all words: Thurs/Friday (24 th &25 th ) Chapter 8 Test – May 13 th and 14th