Women’s Suffrage in the United States of America Sufragio Femenino en los Estados Unidos de Norteamérica By: Kayla Guthrie De: Kayla Guthrie.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Calendario Español.
Advertisements

El símbolo principal de un país Su bandera.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Gente, eventos e ideas a través del tiempo.
1836, 1845, 1861, 1866, 1875, 1876, Constitutional government began in Texas under Mexican rule. During the Texas Revolution, delegates to the.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Vocabulario de Sociales Buenos ciudadanos Tercer grado.
LA TAREA COMPLETE - EJERCICIO A en la página 105 FOR EACH DRAWING, WRITE ONE SENTENCE IN THE IMPERFECT AND ONE SENTENCE IN THE PRETERIT Utilicen los apuntes.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Cognados Español 1.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
The Imperfect Tense El Imperfecto. ¿Qué es el imperfecto? To talk about what you used to do What you were like in the past To tell how old you were What.
Presentaciones… Introductions….
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
Jamestown and Plymouth Vocabulary
MORE CONVERSATION TOOLS
Power Point Directions: For each word you need: – The word/term or event – A definition (You may summarize this in your own words) – Spanish definition.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
Deberes hoy : Continue with prep from before if unfinished, and then do: Por and Para sheet p36-37 ex 2a, 2b, 3b, 3c. Due Friday Para la proxima clase:
Digital Photography: Selfie Slides
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Accomplishment 1: Enrique es muy exitoso. Él tienes 142 premios de musica. He has been nominated for 335 awards. In 1997 he went on his Vivir Tour.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Unidad 1, Etapa 3 Los Ángeles La Familia “México-Tenochitlán—The Wall That Talks,” is located at Avenue 61 and Figueroa, across from La Estrella Restaurant.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Preterite vs. Imperfect (Part II)
Digital Photography: Selfie Slides Ana Hernandez 10/23/14 5th.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow day week The weekend.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
El Imperfecto. *The imperfect tense is used to describe something that was not perfected or not completed in the past.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Nuevos amigos, nuevas oportunidades Unidad 5.2. In this lesson you will learn:  Say what would or would not happen  Report what someone said  Talk.
Preterite: Beginning and Ending of an Action When talking about the beginning or ending of an action in the past, use the preterite The following verbs.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Transcripción de la presentación:

Women’s Suffrage in the United States of America Sufragio Femenino en los Estados Unidos de Norteamérica By: Kayla Guthrie De: Kayla Guthrie

The women’s right movement started on July 13, 1848 at a tea party hosted by Mrs. Jane Hunt. El movimiento del sufragio femenino comenzó el 13 de Julio de 1848 en una reunión para tomar el té en la casa de la señora Jane Hunt.

Elizabeth Cady Stanton, Lucretia Mott, Martha C. Coffin Wright, and Mary Ann McClintock were at the tea party. Elizabeth Cady Stanton, Lucretia Mott, Martha C. Coffin Wright, y Mary Ann McClintock estuvieron en la reunión para tomar el té.

The five women talked about the American Revolution and how it did not secure freedom for all. Las cinco mujeres hablaron sobre la revolución americana y como finalmente no aseguró la libertad para todos.

Finally, they decided to hold a Women’s Rights Convention for men and women to discuss and put into action women’s equality. Finalmente, las mujeres decidieron efectuar una convención del sufragio femenino para hombres y mujeres donde podrían discutir y trabajar en la igualdad de las mujeres.

Mrs. Stanton and the others wrote a “Declaration of Sentiments,” revising King George III’s eighteen grievances to fit women’s rights. La señora Stanton y las otras escribieron una “Declaración de Sentimientos,” que era una revisión de los dieciocho motivos de queja del Rey Jorge III que adapta al sufragio femenino.

At the convention, the declaration was signed by 32 men and 68 women agreeing to resolve all 16 sentiments except the right to vote. En la convención, 32 hombres y 68 mujeres firmaron la declaración para resolver 16 de los sentimientos o quejas a excepción del derecho de votar para las mujeres.

Ridicule followed the next day. Many people who signed the declaration immediately took their name off. Las burlas surgieron al día siguiente. Algunas personas quienes habían firmado la declaración retiraron su nombre inmediatemente.

Due to the hostility, there was a lot of discussion and newspaper articles about women’s right to vote. The idea spread fast. Debido a la hostilidad, hubo mucha discusión y artículos en el periódico sobre el derecho a votar para las mujeres. La idea creció rápidamente.

Women’s Rights Conventions were everywhere from 1850 to the beginning of the Civil War. The main discussion was women’s right to vote. Las convenciones para el sufragio femenino se daban en todas partes, desde 1850 hasta el principio de la guerra civil. La principal discusión fue el derecho a votar para las mujeres.

Women had to pass the suffrage act in each state to gain the right to vote. In 1910 Washington was the first to pass the act. Las mujeres debían ganar la ley sufragio en todos los estados para ganar el derecho a votar. En 1910, Washington fue el primer estado en aprobarlo.

By 1914, eight states had passed the suffrage act. Now the women persuaded political parties to carry the suffrage act to Congress for complete support. Para 1914, ocho estados habían aprobado el ley sufragio. Ahora, las mujeres persuadieron a los partidos políticos a llevar la iniciativa de ley al congreso para apoyo completo.

Women began protesting in states that did not accept the suffrage act; they were arrested. Las mujeres se manifestaron en los estados donde no se aprobó el sufragio y hubo muchos arrestos.

President Wilson visited some who were arrested in Boston in February 1919, and on his way back knew he had to pass the suffrage act. El presidente Wilson visitó a algunas de las mujeres detenidas en Boston en Febrero de 1919, y cuando regresaba, él reconoció que debía aprobar la ley sufragio.

The next presidential election in 1920, women were allowed to vote. Finalmente, en la siguiente elección presidencial de 1920, las mujeres fueron autorizadas a votar.

Though only one-third of women actually voted in the election, many became activists for equal rights for women; now in the workplace. Aunque solamente una tercera parte de las mujeres votaron, muchas de ellas se convirtieron en activistas por la igualdad de derechos; ahora en el ambiente laboral.

What if you didn’t have the right to vote because of your gender or ethnicity? ¿Qué pensarían si ustedes no tuvieron el derecho de votar debido a su género o raza?

Would you have fought for women’s suffrage? ¿Habrían luchado por el sufragio femenino?

What is equality? What does it mean to you? ¿Qué es igualdad? ¿Qué significa para ustedes?

Sources 1.Eisenberg, Bonnie and Ruthsdotter, Mary. “History of the Movement.” Living the Legacy: The Women’s Rights Movement hist.html (January 29, 2007). hist.html 1.“Special Feature: The Equal Right Amendment”. The Congressional Digest. March 1924, vol.3 is.6, pp Google Images