La Princesa Vestida con una Bolsa de Papel

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Una mujer un hombre.
Advertisements

Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. El subjeto/pronombre cambia la forma del verbo I He walk walks …y es lo mismo en español.
Voc C1A.
Verb Conjugations Easier than you think.
PRUEBA TRES Cajas de cartón. Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the.
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
Cuentos Érase una vez reconocer tiempos distintos – sus usos y cómo se forman aprender cómo buscar formas de verbos en Internet 3.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Apuntes el 9 de noviembre
By Saray, Leyre and Emily. Once upon a time the giraffe had a very small neck. Hace mucho tiempo la jirafa tenía el cuello muy pequeño.
By Aníbal, Julio and Andrew. One day a dragon was walking,through the dark woods. He only had a smallest wings. Un día un dragón estaba andando, a través.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
PRUEBA TRES Cajas de cartón. Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the.
By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.
Quijote Expreciones hecho por: Jose Fuentes y Manuel Gomez.
EL MANDAMIENTO DEL AMOR.
H ELLO MY NAME IS L AUREN. Hola me llama Lauren. Yo vivo en Nueva York. Cuantos 14 años. Yo fue a Suffern High School. Hay tres hermanos.
Los días de la semana Days of the week.
Ha nacido una estrella.
TITLE: Good morning, princess
Emancipation Day (Puerto Rico)
PRUEBA TRES Cajas de cartón. Las instrucciones: In groups of three – 1 person is the reader and sits with one person on the right and one person on the.
PretéritoeImperfecto  Principio  Final  Acción completada  Acción que interrumpe  Irregulares importan tes: ser, estar, tener  Saber – Conocer –
Hola me llamo Christine Jurgensen. Mi color favortio es azul. Yo tengo quince años. Yo juego a hockey de campo.
By David,Rafa and Bethany. The octopus lives at the bottom of the sea but she has no legs. El pulpo vive en el fondo del mar pero no tiene patas.
Capitulo 3 de Pobre Ana Seirra Sipe. acompaña Sara y Elsa tambien acompañan a Ana aeropuerto. Sara and Elsa accompany Ana at the airport.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
LA TAREA COMPLETE el ejercicio “quia” (El delantal blanco part 2)
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
Palabras Sabias de Miguel De Cervantes Hecho Por Elsie Aguilar Y Susan Sarai.
Acabar de + infinitive Used to state the subject has just done the action. Acabar is a regular –ar verb (-o, -as, -a, -amos, -áis, -an) Remember that infinitives.
Final Jeopardy Question Vocabulario Traduce 100 Preguntas personales Preguntas del cuento Preguntas de la imaginación
Hoy es el 13 de mayo de La Campana El domingo era el Día de los Madres… ¿qué hiciste para tu mamá? ¿adónde fueron tu y tu familia? ¿cómo reaccionó.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
By Laura, Oscar and Tyler. One day a lion went to the city. Un día un león fue a la ciudad.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
English Lesson 3.
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
Accomplishment 1: Enrique es muy exitoso. Él tienes 142 premios de musica. He has been nominated for 335 awards. In 1997 he went on his Vivir Tour.
Selena Quintanilla Perez
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Bolivian Independence Day Por: Selina. Bolivian Independence was celebrated on 6th August in Sucre patriotic parades by smartly dressed children. No horses.
Cuento No. 7 Había una araña que se llamaba Araña. There was a spider that called herself Spider. Se cayó y tuvo un problema con uno de sus tobillos. She.
THE CITY MOUSE AND THE COUNTRY SQUIRREL 1. Había una vez un ratón de ciudad who went to visit an old friend, a squirrel, who lived in the country.
First Grade Spanish High Frequency Words.
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
Hola, me llamo Kayla Simpson, yo vivo en Nueva York. Me gusta jugar lacrosse, volibol, y bailar. Yo vivo con mi harmoano, madre y padre. Yo escuchar diferente.
Brittany Hepfer Pobre Ana Chapter 3. Tres meses más tarde Ana está emocionada porque se va a México en dos días. Three months later, Ana is excited because.
This is Jamee. Jamme was a freshman at UCLA and she studied journalism. She was very beautiful and sexy. Loved to go camping in the country. Ella es Jamee.
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
Preterite Vs. Imperfect. BEGINNING / END - PRETERITE HABITUAL OR REPEATED (USED TO/WOULD)- IMPERFECT  Ayer, fui al cine.  Yesterday, I went to the movies.
She was a pretty girl. Ella era una chica bonita. She had blonde hair and blue eyes. Ella tenía el pelo rubio y ojos azules. She was seven years old. Ella.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 2.
Para Empezar: el 13 de febrero de 2012 Empareja la palabra al significado 1.La saludó 2.Empezó a 3.Soñó con 4.Se mejoró 5.Se dio cuenta de que 6.Como si.
Pero and Sino p Chapter 7 Realidades 3.
Historias y cuentos Vázquez. PERSONAJES- characters El dios El Fantasma El rey La reina El traidor El desconocido }
Conectores de secuencia First (primero) later (más tarde) then (entonces) after (después) after a while (al cabo de un rato, al rato) finally (finalmente)
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
Preterite vs Imperfect
JN. DE NS. “FANNY ANITUA” SECTOR: 02 ZONA: 08 C.C.T.: 15DJN1412Q
First Grade Dual High Frequency Words
  We all know the great leaders or inventors of history, but we know very little about how they came to be. Thomas Alva Edison, creator of devices such.
Transcripción de la presentación:

La Princesa Vestida con una Bolsa de Papel Adaptación del libro “The Paperbag Princess” Historia de ROBERT N. MUNSCH

La Princesa Vestida con una Bolsa de Papel Adaptación realizada e ilustrada por: Cristian Rodríguez González Pamela de la Nieve Brito David Muñoz Rodríguez José Ramón Valdés Muñiz Daniel Martínez Fernández Sara Fresneda Beyu

Érase una vez una princesa muy guapa y elegante llamada Isabel que vivía en un enorme castillo. La princesa tenía un prometido llamado Ronaldo. Elizabeth was a beautiful, elegant princess. She lived in a huge castle. She was going to marry a prince named Roland.

Un día, un enorme dragón que echaba fuego por la boca quemó el castillo y toda la ropa de la princesa. El dragón se llevó también al príncipe Ronaldo. One day, a huge dragon burned the castle and all the princess´ clothes with his fiery breath. The dragon also carried off Prince Ronald.

La princesa decidió perseguir al dragón y rescatar al príncipe, pero primero tenía que vestirse. Sólo encontró una bolsa de papel y se la puso encima. The princess decided to chase the dragon and get Ronald back. She had first to get dressed. The only thing she could find was a paper bag. She put on the paper bag.

Elishabeth started out the search. He Isabel emprendió la búsqueda. Era fácil perseguirle porque dejaba un rastro de bosques quemados y de huesos de caballos. Elishabeth started out the search. He was easy to follow because he left a trail of burnt forests and horses´bones.

Finalmente llegó a una cueva con una enorme puerta que tenía una gigantesca aldaba. Isabel golpeó con la aldaba tan fuerte como pudo. El dragón sacó la cabeza a través de la puerta y le dijo que se marchara, pero Isabel insistió. Finally, Elizabeth came to a cave with a large door that had a huge knocker on it. She took hold of the knocker and banged on the door as hard as she could. The dragon stuck his head out of the door and told her to go away, but Elisabeth insisted.