Cuento del Gato.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

How to tell time in Spanish
Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Los objetos directos página 212 ¿Qué es un objeto directo? o o A direct object is the person or thing receiving the action of the verb. Ejemplos o Pongo.
Verbos Reflexivos Reflexive Verbs. Read the following sentences as you look at the illustrations Federico lava el carro. Federico lo lava. Federico se.
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Capítulo Uno: Primer paso
Subject Pronouns and Ser
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
Time Expression with Hacer
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Possessive Adjectives
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
Gustos y Disgustos Aversiones.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Hace + Time Expressions
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
8 de febrero de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
Mi ciudad.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Cuento del Gato

TPRS step by step Establishing meaning. Tell the story with as much interaction as possible. Repeat story for 3 days. Do a True/False exercise.

Cuento del Gato: Verdadero o Falso La muchacha se llama Chiqui. La muchacha tiene un perro. El gato tira el perro. El muchacho se llama Pedro. Pedro es un muchacho bueno Pedro escapa. Pedro tira el gato al suelo. La otra chica se llama Mónica. Mónica llora. Chiqui le da el gato a Mónica.

Do an activity where students organize sentences from the story.

Cuento del Gato Organiza las oraciones Chiqui tiene un gato. El muchacho tira el gato al suelo. Pedro es un muchacho malo. Pedro agarra el gato. Mónica tiene otro gato. Mónica le da el gato a Chiqui. El gato escapa. Chiqui está contenta porque tiene otro gato. Chiqui llora. Pedro se ríe.

Give the text of the story and read with the students. Group students and assign them characters, they will perform the story while another student reads it.

Hay una muchacha. Se llama Chiqui. Ella tiene un gato grande. Hay un muchacho. Se llama Pedro. Él es un muchacho malo. Él corre hacia la muchacha, agarra el gato y tira el gato al suelo. El gato escapa. La muchacha está triste. Ella llora, pero Pedro se ríe. Hay otra muchacha. Se llama Monica. Ella tiene otro gato. Mónica ve que Coqui está llorando. Coqui está llorando porque ella ya no tiene un gato. Monica va hacia Coqui y le da su gato. Ahora Coqui está muy contenta.

Students complete sentences of the story.

Cuento del gato: Completar 1. La muchacha se llama _________. 2. __________ tiene un gato. 3. Chiqui tiene un _______ grande. 4. Pedro es un ___________ malo. 5. Pedro _________ el gato al suelo. 6. El _________ escapa. 7. Chiqui ________, pero Pedro ríe. 8. La otra muchacha se llama __________. 9. Mónica va hacia Chiqui y le da su ________. 10. Chiqui no está _______, está contenta porque tiene otro gato.

Ask students to tell parts of the story. An alternative is the following game: Post key words from the story, pair students and ask them to tell as much of story for 90 seconds. Every time they use a word, they score one point. Following team take over the story where was left by previous team.

Fin Hay Llama Tiene Corre Agarra Otro Tira Está Llora Se ríe Ve Da Juego Hay Llama Tiene Corre Agarra Otro Tira Está Llora Se ríe Ve Da Fin

Pair students. Each will receive a copy with drawings that depicts a new story using the same vocabulary and structures as the original. As a student tells the new version, her partner will draw it.

Finally, ask students to create their own story using the vocabulary learned. You may ask them to tell their story to the class or to a group of classmates (they also draw their story).

Resources “Look, I can Talk! by Blaine Blair Available at www.tpr-world.com Also: www.blaineraytprs.com Resources in Spanish, French, Chinese, German and Russian. Learn more with this article: http://jan.ucc.nau.edu/~jar/RIL_5.html Or www.tprstories.com/ (Karen Rowan´s webpage)