Day 14—Intro to Repaso E Vocabulary

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Advertisements

+ E IE STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. The verbs empezar, pensar, perder, querer,
The Verb Jugar #11. The Verb Jugar Notes #11 Murphy Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics.
E  IE BOOT VERBS. You have already learned 2 e  ie verbs: tener (to have) venir (to come) These verbs are LOW TOP BOOT VERBS. The “YO” form is NOT in.
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
La Ropa.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
SPANISH I DAY 40. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 8 DE ENERO Choose the correct word to complete each sentence. Write the entire sentence. 1.Hay once (jugadores,
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORA EL 15/16 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. 1.¿Dónde.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie. How do these verbs work? There are certain groups of verbs in Spanish that have a stem change in the present tense.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Fill out the “what happened in the READING.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
HAGA AHORA 19 de agosto  My dog  Your cats  Their mother  His father  Our grandma  Her grandpas  Our relatives  Your grandson  Our aunts  His.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Write down the NEW VOCABULARY in your “vocabulario.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
DO NOW: Solve each math problem
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 2 de febrero del 2015 Proposito # 49: ¿Prefieres jugar o estudiar? Actividad Inicial: Copy and add letters.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Write out and complete the sentences with a conjugation of “jugar”. Yo _________________ al béisbol para MZHS. Mi hermana no __________________.
Vámonos Write out and complete with the correct form of the stem-changing verb. 1) Ella _____________ (jugar) al fútbol con amigos después de escuela.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Radical Changing Verbs AKA Boot Verbs Español 1 Capítulo 7.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Me llamo ________ Clase 7IM La fecha es el 24 de marzo del 2011 Propósito # 36: ¿Cómo continuamos el repaso para el examen de mañana? Actividad Inicial:
Señora Gamboa Español I.  Write 3 sentences about the following topics in Spanish.  Mi familia…  Mi casa…
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Present tense “go” verbs. Irregular Verb Doesn’t follow the normal conjugation patters (stem + ending). You just have to memorize!
Spanish Stem-Changing Verbs Today… e→ie Later!!! o→ue and u→ue.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Transcripción de la presentación:

Day 14—Intro to Repaso E Vocabulary Spanish II Day 14—Intro to Repaso E Vocabulary

HAGA AHORA 17 de septiembre **You only have to write the singular (yo) form. Rewrite the sentences in the singular: Nosotros empezamos a almorzar a las doce. Yo ___________________________. Nosotros queremos jugar beisbol hoy. Los muchachos duermen tarde los sábados. Laura y yo volvimos tarde de escuela. Mi hermano y yo jugamos los sábados.

EMPEZAR Meanings of the Verbs… What is it’s stem-change?? La fiesta ________ a las nueve.

VOLVER Meanings of the Verbs… What is it’s stem-change?? Nosotros _______ a la casa después de escuela.

JUGAR Meanings of the Verbs… What is it’s stem-change?? Pablo ________ fútbol y baloncesto.

PERDER Meanings of the Verbs… What is it’s stem-change?? No queremos _________ el partido.

PODER Meanings of the Verbs… What is it’s stem-change?? Yo __________ ir al baño.

QUERER Meanings of the Verbs… What is it’s stem-change?? Pedro _______ ganar el partido.

Vocabulary Review soccer

Vocabulary Review baseball

Vocabulary Review basketball

Vocabulary Review volleyball

Vocabulary Review tennis

Vocabulary Review meter un gol

Vocabulary Review El balón

Vocabulary Review El portero

Vocabulary Review La portería

Vocabulary Review Jugador

Vocabulary Review Una base

Vocabulary Review Los deportes

Vocabulary Review encantar

¡Preparate para la Prueba! Prepare for the Quiz! Necesitan… 1. pencil 2. clean desk 3. backpack zipped up 4. NO PHONES. If its out during a quiz, I’ll assume you are cheating and give you a zero.

When you are finished… Just like we did with Repaso D, fill in the Repaso E Vocabulary List USING ONLY YOUR MEMORY. (pencil) Fill in the rest of the words you do not know using your textbook dictionary. (red/blue pen) Check the words you knew/thought you knew to make sure you have the right English translation.

Repaso de ROPA Separate into two teams. I will give you a Clothing Vocabulary word. You will relay/race to your team’s box and find and PUT ON the item. El jugador dressed FIRST with the CORRECT item gets a point for their team!

Encuentra… Un vestido

Encuentra… Una corbata

Encuentra… Un pantalón

Encuentra… Una blusa

Encuentra… Un sombrero

Encuentra… Una falda

Encuentra… La bufanda

Encuentra… El cinturón

Encuentra… El chaleco

Vocabulario de Comida Las frutas Las verduras

TAREA Finish workbook Page R.23—AD