Agenda 10-07-2013 1. Introduction 2. Homework 3. Activity # 10: Identifying the Unknown Solids (Actividad #10: Identificando los sólidos desconocidos)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Advertisements

MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Las Palabras Interrogativas
Measurement-A Common Language Médidas – Un lenguaje Común
Goal: Factor trinomials of the form ax2 + bx + c
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
CORDOVA SOCIAL STUDIES TODAYS DATE IS WEDNESDAY, DECEMBER 05, 2012 Essential Question #66 DO NOT WRITE ON THE HANDOUT What are todays Learning Targets?
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Enfoque: viernes, el 18 de septiembre, 2009 (dos mil nueve) Complete Daily routine Put all materials on desk Submit your homework.
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
Eggspert Time, Color, Classroom Objects, and Big numbers.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Los dias de la semana.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved You have already learned that ser and estar both mean to be but are used for different.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.
Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.
Pecan Creek Science Fair Thursday, February 7 th 2013.
Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Youth and political participation Attitudes towards voting and the protest.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the Word of the Day section of your notebook under Semana 14 – 11/4 – 11/7. Busquen.
INTRODUCCION MECN 4610 – Automatic Control System Required Pre-requisite(s): MECN 4600 Mechanical Measurements and Instrumentation PROFESOR: AMILCAR RINCON-CHARRIS.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Agenda Warm-up: Wk 5 Day 3 –Have your homework out for a check grade (map side). Grade Question side of the South America Maps Africa: Physical Geography.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 19 de abril del 2013 Propósito # 48: ¿Te gusta cantar y bailar? Actividad Inicial: Answer the following questions.
Science Fair Project Template. PowerPoint Online Find: MrsHernandez Find: MrsHernandez.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Semana 26 de noviembre Lunes Libro 15-1, 15-5 Quizlet 484 (due last Friday) MSL Dibujos (due tues) Pre-write 488 Martes Worksheet MSL Miércoles Libro 15:6-8.
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Un refrán para ser contado Workshop Borinquen Writing Project Sra. María de los Angeles Camacho January 29, 2005 Sala Mater, Women’s Residence Workshop.
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Derechos de Autor©2008.SUAGM.Derechos Reservados Sistema Universitario Ana G. Méndez División de Capacitación Basic Quality Tools CQIA Primer Section VII.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
SPNA - Proyecto #2.   Sign up to research a famous Hispanic from the list.  You may suggest another person that isn’t already on the list if you know.
Circle the information What is the density of an object with a of 12.5g; who when placed in a graduated cylinder the water rises from 7ml to 12 ml?
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Properties of Matter Mass/ Masa Volume/ Volumen Density/ Densidad.
Warm-Up Dictado del Alfabeto:
601 pd. 5 COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY, FEBRUARY 24th Whatever.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Etapa Preliminar Item La Cubierta Índice 1-4 Las Tapas 5 Hoja de EP 6
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Slope to Car Runout Distance Investigation
How to ask and answer … In Spanish
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Agenda Introduction 2. Homework 3. Activity # 10: Identifying the Unknown Solids (Actividad #10: Identificando los sólidos desconocidos) 4. Update Table Activity # 5 (Complete Tabla Actividad #5)

Introduction (Introducción) Students will be able to (Los estudiantes serán capaces de): –Identify the metallic solids based on data about density and a reference chart (Identificar los sólidos de metal usando la densidad y una tabla de referencia).

Table 2: Identifying Objects Material Using Density ObjectDensity CalculatedClosest Density from Table 3 (p. A40) Objects material Light gray bar 3 g/mL2.7 g/mLaluminum Dark gray bar 8 g/mL7.9 g/mLiron Light gray cube 2.8 g/mL2.7 g/mLaluminum Dark gray cube 8.2 g/mL7.9 g/mLiron Light gray cylinder 3 g/mL2.7 g/mLaluminum Dark gray cylinder 7.6 g/mL7.9 g/mLiron

Tabla 2: Identificando el Material del Objeto usando su Densidad ObjetoDensidad CalculadaDensidad más cercana en Tabla 3 (p. A40) Material del Objeto Barra gris clara 3 g/mL2.7 g/mLaluminio Barra gris oscura 8 g/mL7.9 g/mLhierro Cubo gris claro 2.8 g/mL2.7 g/mLaluminio Cubo gris oscuro 8.2 g/mL7.9 g/mLhierro Cilindro gris claro 3 g/mL2.7 g/mLaluminio Cilindro gris oscuro 7.6 g/mL7.9 g/mLhierro

Homework 1.Analysis Question 1, p. A44. Letter to your teacher. Include (Pregunta de Análisis 1, p A44. Carta a la Maestra. Incluya): Introduction (Introducción) Body (Cuerpo de la carta) Conclusion Conclusión) Due date: Wednesday, October 9 th (Fecha de Entrega: Miércoles 9 de Octubre) 2.Work on (Trabajar en): Hispanic Scientist/Inventor Project, due October 18 th (Científico/Inventor Hispano, entrga el 18 de Octubre).

Objective (Objetivo) Students will be able to (Los estudiantes serán capaces de): –Identify the unknown metals in the mixture based on data about density collected through measurements and calculations (Identificar los metales desconocidos, presentes en la mezcla, con base a datos sobre densidad resultado de medidas y cálculos).

Purpose (Proósito) Students will be able to (los estudiantes serán capaces de): –Determine the identity of any metallic solid based on data about density (Determinar la densidad de cualquier metal sólido con base a datos de densidad).

Activity # 10: Density of Unknown Solids (Actividad #10: Densidad de los Sólidos Desconocidos) 1.Set up Activity 10, p. A41 (Preparar la Actividad 10, p. A41) 2.PRE-LAB: density (densidad). 3.DATA (DATOS): Copy Table Data for Two Metallic Metals, p. A43 (Copie la Tabla Datos de los Dos Metales). Object (Objeto) Mass (g) Masa (g) Volume (Volumen) (mL or cm³) Density (Density) (g/mL or g/cm³) Objects material (Material del Objeto) Light gray metal (Metal gris claro) Dark gray metal (Metal gris oscuro)

Activity # 10: Density of Unknown Solids (Actividad #10: Densidad de los Sólidos Desconocidos) 1.Data for Two Metallic Metals (Datos sobre los dos Metales) Object (Objeto) Mass (g) Masa (g) Volume (Volumen) (mL or cm³) Density (Density) (g/mL or g/cm³) Objects material (Material del Objeto) Light gray metal (Metal gris claro) Dark gray metal (Metal gris oscuro) 6.9 g 7.2 g 1 mL 2 mL 7.2 g/mL 3.4 g/mL Zinc (Zinc) Aluminum (Aluminio)

More Density Data Copy Tables More Density Data (Copie las Tablas Más Datos sobre Dendidad) Complete the tables by following steps in Activity 10, Part B, pp. A43-A44 (Complete las tablas siguiendo los pasos en Actividad 10, pp A43-A44).