Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2B me queda bien. ME~TE~NOS 1.ME quedA bien. 2.No ME quedA bien. 1.It fits me. 2.It doesnt fit me. 3.They fit me. 3. ME quedaN bien.
Advertisements

VEINTE PREGUNTAS Unidad 2 Etapa 2 Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then click.
Y.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
Tres verdades y una mentira
Traduce todos los verbos siguientes. Y…
Español II – El vocabulario de ropa y ir de compras
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Clothing and Accessories Avancemos 2 Unidad 3, lección 1
I can describe how clothes/shoes fit me
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Gustar- To like (to please)
Gramática 2 Español 2-2 Sra. Carpinella. Ir Ir – to go YoNosotros Nosotras TúVosotros Vosotras Él Ella Usted (Ud.) Ellos Ellas Ustedes (Uds.) voy vas.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Please Have Out… Agendas: All students: 3x1 pg. 163 sections: “Clothing and Accessories” and “Clothing Fit and Fashion” Please pick up your notebook if.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Los Verbos Español 1 J. Payano. The following is a midyear review of the verbs that we have covered so far this year. This grade will be part of your.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Guess who am I ? ¿Adivina quien soy ? ATTENTION SOME PICTURES CAN HURT.
Reflexive Verbs Show that the person (or people or thing) doing the action of the verb does it to themselves.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
Mis asignaturas y mis opiniones
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
DIRECT OBJECT PRONOUNS -Receive the action in the sentence. -Agree with the object that they replace in number and gender.
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
SALUDOS THERE ARE BASICALLY 4 WAYS TO SAY HELLO TO SOMEONE. THEY ARE: ¡HOLA! ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
1. PICK UP HANDOUT ON BACK TABLE 2. PUT IT IN THE PRONGS OF YOUR FOLDER TURN IN YOUR MI DEPORTE FAVORITO FINAL PRODUCT IN THE BIN.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Anuncio Personal.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
AHORA MISMO:Aparea las siguientes palabras/frases
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Community & Neighborhood Essay Common Errors. Con mi conmigo = with me contigo= with you (tú)
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
REPASEMOS LA TAREA (para martes el 27) 1.Escriba una lista de los días de la semana 2.Escriba una lista de los meses del año.
Me llamo _____________ Clase 701 La fecha es el 12 de enero del 2016 Proposito 39b PROYECTO: CAPITULO 4 – LA PIRAMIDE DE ALIMENTOS Leer las instrucciones.
Lección : ¡de compras! Warm-up 3/25/2014 Recuerda GAP! (Underline the Verb, DO, IO) 1.I give you the expensive sandals. / I give them to you. 2.The orange.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Español 2 28 de septiembre de La Campana-Hoy es lunes el 28 de septiembre de 2015  Contesta las preguntas en español.  1. ¿Qué llevas cuando hace.
Tocar and Parecer Coach Campos Spanish 1. Review of Gustar  Remember how gustar works?  The indirect object pronoun refers to the person who likes something.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Antes de empezar Interrogative words – question words
The Imperfect vs. The Preterite
Transcripción de la presentación:

Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer

Paracer To appear to be…. Me parece que…(it appears to me OR it seems to me…) Ejemplo: Me parece que te queda bien.

En mi opinión… Me parece que… ¡Creo que si! ¡Creo que no! No importa a mi…

Esquinas Tell whether or not you agree with these statements, then give a reason. ¿Porque? You will be called on randomly to back up your opinion, and the rest of the class will comment.

Un abrigo es necesario donde vivo

Es buena idea comprar ropa por Internet (la red)

Estar de moda todos los días

No debes llevar gorra en clase

Español es mi clase favorita

Me gusta el día de San Valentín <3