Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
1 Los nombres en español Los nombres en español 2 ¿Cuál es?
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Los sustantivos y artículos en español.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Possessive Adjectives
la bandera l flag el teclado l (computer) keyboard.
Artículos indefinidos
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Tener – To Have Yo tengo – I HaveYo tengo – I Have Tú tienes – You haveTú tienes – You have Él/ella/ud tiene – he/she has, you haveÉl/ella/ud tiene – he/she.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
The plurals of nouns and articles.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
¿Qué hay en el salón de clase?
Me llamo __________ Clase 9N La fecha es el 29 de noviembre del 2011 Propósito # 22: ¿Cuáles son los artículos? Actividad Inicial: Copia y completa: 1.¿_________.
Los artículos Understanding definite and indefinite articles.
Los Artículos Understanding Definite and Indefinite Articles in Spanish.
Capítulo 2.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
El or La, Los or Las All people, places and things in Spanish have a corresponding article (el, la, los or las). The article tells if the person, place.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Spanish Nouns Gender and Articles. Feminine Nouns Words that refer to females Words that refer to females Most words that end in –a Most words that end.
1 School Objects. Objetos Escolares (School Objects) la sala de clases classroom el estudiante / la estudiante student el profesor / la profesora teacher.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
2B-3 Plural nouns and articles And showing ownership/possession And a review of contractions.
Cornell notes Spanish I
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Los interrogativos.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Tu sala de clases Part II.
To indicate Locations. Procedure: To indicate location you have to use: Verb "estar" (to be) + prepositions.
Tu sala de clases Part I.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Gender and Number of Nouns
NOMBRES Y ARTÍCULOS. un carro unos carros.
Sustantivos= Nouns.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
La vida universitaria. 20. En la clase 21. el aula 22. la puerta 23. el reloj 25. la pantalla 24. el televisor 28. la tarea 26. la videograbadora/
Miss Rogers’ notes from class. Subject Pronouns Singular Plural 1st person Yo– I Nosotros –We Nosotras-We clue: “y yo”- and I ________________________________________________________________________________.
Los sustantivos en español
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
Español el 6 de septiembre.
Artículos y sustantivos
Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles
La Clase de EspaÑol.
Transcripción de la presentación:

Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?

Ejercicio#22 1.Backpack? 2. Calculator? 3. Pen & Pencil 4. 3 ring binder? 5. Qué necesitas para la clase de español?

Ejercicio #23 1. uUUna 2. 3. 4. 5. 6.

Ejercicio #24 1. There are 2 doors. Hay 2 puertas. Hay unA mesa en el salón. Hay 32 pupitres. Yo necesito un lápiz. Yo tengo un papel. 1. There are 2 doors. 2. There is a table in the classroom. 3. There are 32 student desks. 4. I need a pencil. 5. I have a paper.

Ejercicio #25 1. There 2 posters. 2. There is a bookbag in the classroom. 3. There is a blackboard & chalk. 4. I need a notebook. 5. I have a 3 ring binder. Hay 2 carteles. Hay una mochila en el salón. Hay una pizarra y tiza. Yo necesito un cuaderno. Yo tengo una carpeta de 3 argollas.

La Tarea- HW Memorize classroom objects for a POP QUIZ & how many there are, you need, & Have Collect your warmups & you should have 25 all together Will collect for a CW Grade 25 pts

El Objetivo: Los estudiantes van a escribir los objetos de la clase y que necesitas para el salón y cuántas cosas hay en la clase. The students are going to write the class objects and need for the classroom & how many things are in the class.

Una mochila

Un lápiz Unos lápices

Un bolí—una pluma Un bolígrafo

Una goma/ un borrador

Una Carpeta

Un libro

Un cuaderno

Un papel unos papeles

Un diccionario

Una carpeta de argollas

Una calculadora

Una tiza

Una pizarra

Una Tarea

el libro / los libros

Un marcador Unos marcadores

Una profesora

un profesor

Un Salón/ Una Aula

un estudiante / una estudiante

Tienes?- You have?? Yo Tengo- I have No tengo- I don’t have Un… a(an) Una a (an) Ejemplos: Yo tengo una mochila. Tienes tú un bolígrafo?

Necesitas? - Do you need? Yo necesito- I need un- una- a(an) unos-unas- some Ejemplos: Necesito un papel. Necesito unos lápices.

Practica Talk with a partner about items and people in your classroom One person ask the question: ¿Cómo se dice________ en español? And the partner answers: Se dice ____________. Do this for at least 5 items or people in the classroom.

Un proyector

Una computadora

Un cartel

Una pantalla

Un sacapuntas

Una mesa

el pupitre

La escuela La intermedia/la secundaria

Un escritorio

Una silla

Una bandera

el mapa

el reloj

Una puerta

Una Ventana

Haber – Auxiliary Verb (used in a lot of different situations) HAY There is/there are We will use to say that something or someone exists Hay ______. No hay ____________. Hay dos mesas. Hay libros y cuadernos.

Cuántos ______________ hay en el salón/ el aula? How many ____________ are there in the classroom/room? Hay ___________ en el salón. There is/are __________ in the class.

Cuántos ______________ hay en el salón/ el aula? Cuántos escritorios hay en el salón? Cuántas sillas hay? Cuántas ventanas hay? Cuántas pupitres hay? Hay ___________ en el salón. There is/are __________ in the class.

Sustantivos Masculine Feminine El libro La carpeta El bolígrafo Nouns refer to people, animals, places, things, and ideas. In Spanish, nouns have gender. They are either masculine or feminine. Most nouns that end in –o are masculine. Most nouns that end in –a are feminine. Masculine Feminine El libro La carpeta El bolígrafo La hoja

Articles Masculine Feminine El profesor La noche El lápiz The definite articles el and la also point out if a word is masculine or feminine. They both mean “the”. Spanish nouns that end in –e or a consonant must be learned as masculine or feminine. You have to memorize them. Masculine Feminine El profesor La noche El lápiz La conversación

Los Artículos Definido – when you are talking about something specifically. It is the equivalent of “the” in English. gender of noun singular definite article plural definite article Masculine el los Feminine la las

Los Artículos Indefinido – when you are talking about something in general. It is the equivalent of “a”(singular) or “some” (plural) in English. gender of noun singular indefinite article plural indefinite article Masculine un unos Feminine una unas

To pluralize a noun For nouns that end in a vowel – add a “s” as you would in English. el chico los chicos the boy the boys For nouns that end in a consonant – add a “es”. el cartel los carteles the poster the posters **Accents that were on the last syllable of the singular noun that ends in a consonant are no longer necessary on the plural noun.

To pluralize a noun For nouns that end in “z” – take off the “z” and add a “ces”. (You will never follow a “z” with an “e” in Spanish.) el lápiz los lápices the pencil the pencils

¡Exit Ticket-nov.12! Los pupitres Unos estudiantes Diez mapas Los salones Unos relojes Unas carpetas Los borradores Unos lápices Las hojas de papel Las reglas The desks Some students Ten maps The classrooms Some clocks Some folders The erasers Some pencils The pieces of paper The rulers

Exit Ticket-Nov.14th 1. The chairs Las sillas 2. A calculator 3. the teacher’s desks 4. A window 5. the pencils 6. a screen Las sillas Una calculadora los escritorios Una ventana 5. los lápices 6. Una pantalla

Juego de Matamoscas

Juego de Matamoscas

Juego de Matamoscas

14 13 12 15 18 19 16 17 11