La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Tu sala de clases Part II.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Tu sala de clases Part II."— Transcripción de la presentación:

1 Tu sala de clases Part II

2 Repaso: El Vocabulario 2B

3 Repaso: ¿Dónde está…?

4 Parts of Speech: What is a noun? What is an adjective? What is a verb?
A noun is a person, place, thing. Has a definite or indefinite article attached. What is an adjective? An adjective describes a noun. In Spanish, it comes after the noun. What is a verb? A verb is an action or a state of being. Comes after the subject. What is a preposition? A preposition describes a location.

5 Label each word using parts of speech:
El chico gracioso estudia delante de la computadora. El chico = Noun El = Definite Article Gracioso = Adjective Estudia = Verb Delante de = Preposition La computadora = Noun La = Definite Article El reloj azul está encima de la mesa roja. Las ventanas grandes están debajo de la bandera roja, azul, y blanca.

6 El verbo ESTAR = to be The –ar verbs you have used until now are called “regular verbs” because they follow a regular pattern. For example: Bailar = to dance Bailo Bailamos Bailas Bailáis Baila Bailan Verbs that do not follow a regular pattern are called “irregular verbs.”

7 Conjugating ESTAR = to be
Estar is irregular because the YO form doesn’t follow a regular pattern and because the forms estás, está, and están require accent marks. Use estar to tell how someone feels or where someone or something is located (TEMPORARY STATES OF BEING) Estar = to be Singular Plural 1st person (yo) estoy (nosotros) estamos (nosotras) 2nd person (tú) estás (vosotros) (vosotras) estáis 3rd person (Ud.) (él) está (ella) (ellos) (ellas) están

8 Practica (No lo escribas):
¿Dónde está el pizarrón? El pizarrón está debajo de la bandera. ¿Dónde están las ventanas? Las ventanas están al lado del reloj. NOTICE (de + el = del) ¿Dónde estás (tú)? (Yo) Estoy encima de la silla. ¿Dónde están (Uds.)? Estamos delante / detrás de la clase.

9 The plurals of nouns & articles:
To make nouns plural, you usually add –s to words ending in a vowel and –es to words ending in a consonant. Example: la silla  las sillas el cartel  los carteles Singular nouns that end in z, change the z to c in the plural. Example: el lápiz  los lápices Nouns Singular Plural Masculine el reloj el lápiz un disquete los relojes los lápices unos disquetes Feminine la ventana una mesa las ventanas unas mesas

10 Interrogatives: What is an interrogative?
An interrogative is a question. What are some examples of interrogatives in English? Who? What? When? Where? Why? How? How many?

11 Interrogatives in Spanish:
¿Quién? –Who? ¿Quién está..? ¿Qué? –What? ¿Qué es esto? ¿Cuándo? –When? ¿Dónde? – Where? ¿dónde está(n)…? ¿Por qué? –Why? ¿Cómo? -- How

12 Interrogatives in Spanish:
¿Quién? –Who? ¿Quién está..? ¿Qué? –What? ¿Qué es esto? ¿Cuándo? –When? ¿Cuándo es…? ¿Dónde? – Where? ¿dónde está(n)…? ¿Por qué? –Why? ¿Cómo? – How ¿Hay…? ¿Qué hay? What is there? ¿Cuántos(as)…hay? How many are there?

13 Perspectiva: tuya, y de Javier

14 Escribe dos preguntas sobre la foto. ¿Qué hay?


Descargar ppt "Tu sala de clases Part II."

Presentaciones similares


Anuncios Google