Understanding Two- and Three-Year-Olds

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Understanding Four- and Five-Year-Olds
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Stem-changing verbs.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Listening activities The basics.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Repasar para el Examen.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Expression of Equality. But first…..a review Comparisons of Inequality Más + adjective + que Más + adjective + que –Iris is taller than Samuel = Iris.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Adjectives Spanish One ch.2.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Understanding Two- and Three-Year-Olds Chapter 5 Understanding Two- and Three-Year-Olds

Comprendiendo Niños de Dos y Tres Años Capítulo 5 Comprendiendo Niños de Dos y Tres Años

Understanding Two-and Three-Year Olds In this chapter, you will learn about physical development of two-year-olds cognitive development of two-year-olds social-emotional development of two-year-olds teaching two-year-olds physical development of three-year-olds cognitive development of three-year-olds social-emotional development of three-year-olds teaching three-year-olds ww4.lhj.com/lhj/story.jhtml?storyid=/templatedata/lhj/story/data/16076.xml ww4.lhj.com/lhj/story.jhtml?storyid=/templatedata/lhj/story/data/16077.xml www.cdc.gov/ncbddd/child/toddlers2.htm

Comprendiendo Niños de Dos y Tres Años En éste capítulo usted aprenderá sobre desarrollo físico de niños de dos años de edad desarrollo cognitivo de niños de dos años de edad desarrollo socio-emocional de niños de dos años educando a los niños de dos años desarrollo físico de niños de tres años de edad desarrollo cognitivo de niños de tres años desarrollo socio-emocional de niños de tres años educando a los niños de tres años ww4.lhj.com/lhj/story.jhtml?storyid=/templatedata/lhj/story/data/16076.xml ww4.lhj.com/lhj/story.jhtml?storyid=/templatedata/lhj/story/data/16077.xml www.cdc.gov/ncbddd/child/toddlers2.htm

Objectives Describe the physical, cognitive, and social-emotional development of two-year-olds. Explain how three-year-olds develop physically, cognitively, socially, and emotionally. Relate how the development of two-and three-year-olds will affect your role as a teacher.

Objetivos Describir el desarrollo físico, cognitivo y socio-emocional de niños de dos años. Explicar como se desarrollan físicamente, cognitivamente, socialmente y emocionalmente un niño de tres años. Relacionar como le afecta en su rol como educador el desarrollo de los niños de dos y tres años de edad.

Terms to Know language comprehension expressive language egocentric gender roles self-concept

Términos a Conocer comprensión del lenguaje lenguaje expresivo egocentrismo rol o papel del género auto concepto o percepción interna

Physical Development of Two-Year-Olds Two-year-old children continue to grow physically, but the rapid growth that occurred during infancy tapers off. These are some characteristics of physical development of two-year-olds regarding gross motor development fine motor development self-help skills

Desarrollo Físico de Niños de Dos Años de Edad Niños de dos años de edad continúan creciendo físicamente pero el crecimiento rápido que ocurrió durante la infancia disminuye. Estas son algunas de las características del desarrollo físico de un niño de dos años en cuanto a desarollo de las destrezas motoras primarias (desarrollo del motriz grueso) desarollo de destrezas motoras finas (desarrollo del motriz fino) destrezas de independencia

Gross Motor Development Improved coordination and body control More control in leg and foot muscles

Desarrollo de las Destrezas Motoras Primarias Mejor en coordinación y control de su cuerpo Mas control en los músculos de las piernas y los pies

Fine Motor Development Finger dexterity and control Hand preference Build with blocks

Desarrollo de las Destrezas Motoras Finas Destreza y control con los dedos Preferencia de manos Construye con bloques

Cognitive Development of Two-Year-Olds The two-year-old’s cognitive development focuses on three main areas: language comprehension skills expressive language skills math readiness skills

Desarrollo Cognitivo de Niños de Dos Años de Edad El desarrollo cognitivo de niños de dos años de edad se enfoca en tres áreas principales: destrezas en la comprensión de lenguaje destrezas en la expresión del lenguaje destrezas para la preparación en matemáticas

Language Comprehension Skills Language comprehension: a person’s understanding of language Follow directions Give answers to where questions Appreciate the difference between soft and heavy Understand words such as big and tall Start to understand words related to space

Destrezas en la Comprensión de Lenguaje Comprensión de lenguaje: la comprensión que una persona tiene del lenguaje Sigue direcciones Puede dar respuestas a preguntas de “donde” Puede apreciar la diferencia entre suave y pesado Entiende palabras tales como grande y alto Comienza a entender palabras relacionadas a espacio

Expressive Language Skills Expressive language: the ability to produce language forms Speech involving simple sentences There are two language strategies that are important when you work with two-year-olds. Feeding-in: you provide the child’s language Expansion: you expand the child’s language

Destrezas en la Expresión del Lenguaje Expresión del lenguaje: la capacidad para producir formas del lenguaje Lenguaje que involucra oraciones simples Existen dos tipos de estrategias que son importantes cuando usted trabaja con niños de dos años. Alimentar: usted provee al niño con el lenguaje Expansión o crecimiento: usted aumenta o expande el lenguaje del niño

Math Readiness Skills Math skills are developed as children interact with others and with objects. Size concepts Big Small Forms and colors Sort objects by shape and color

Destrezas Para la Preparación en Matemáticas Las destrezas en matemáticas son desarrolladas mientras los niños interactúan con otras personas y objetos. Concepto de tamaño Grande Pequeño Formas y colores Dividir objetos por forma y color

Social-Emotional Development of Two-Year-Olds Social development Play next to each other, but not cooperatively Tend to be positive Can be very physical in their responses Are usually affectionate Emotional development Like to control their surroundings Are afraid of being hurt Show love and caring

Desarrollo Socio-Emocional de Niños de Dos Años Desarrollo social Juegan uno al lado del otro pero no cooperan Tienden a ser positivos Pueden ser muy físicos en sus respuestas Usualmente son muy afectuosos Desarrollo emocional Les gusta controlar sus alrededores Tienen miedo a ser heridos Demuestran amor y cariño

Discuss Why do you think patience is an important quality when you work with two-year-olds?

Discusión ¿Por que usted piensa que ser paciente es una cualidad muy importante cuando se trabaja con niños de dos años de edad?

Teaching Two-Year-Olds Working with two-year-olds requires gentle and firm guidance flexibility and patience noise control from time to time adequate supervision a dramatic play corner some routine in their day

Educando a los Niños de Dos Años Trabajar con niños de dos años requiere una orientación firme y tierna flexibilidad y paciencia de vez en cuando controlar el ruido supervisión adecuada una esquina de juego para dramas algún tipo de rutina durante el día

Brainstorm Suggest some strategies you can use to control the noise level in a room with two-year-old children.

Lluvia de ideas Sugiera algunas estrategias que usted puede utilizar para controlar el nivel de ruido en un salón con niños de dos años.

Physical Development of Three-Year-Olds Three-year-olds continue to develop in the following areas: gross motor development fine motor development self-help skills

Desarrollo Físico de Niños de Tres Años Los niños de tres años continúan desarrollándose en las siguientes áreas: desarollo de las destrezas motoras primarias (desarrollo del motriz grueso) desarollo de las destrezas motoras finas (desarrollo del motriz fino) destrezas de independencia

Gross Motor Development As a result of better coordination, three-year-olds are able to throw, jump, and hop catch large balls ride and steer tricycles walk heel-to-toe for four steps balance on one foot for up to eight seconds hop in one foot up to three times

Desarrollo de las Destrezas Motoras Primarias Como resultado de una mejor coordinación, el niño de tres años puede lanzar, brincar y saltar agarrar pelotas grandes correr y manejar triciclos puede caminar cuatro pasos siguiendo su talón y luego el dedo balancearse en un pie hasta ocho segundos saltar en un pie hasta tres veces

Fine Motor Development The fine motor skills of three-year-olds include using scissors to cut paper reproducing simple shapes manipulating blocks and puzzles

Desarollo de las Destrezas Motoras Finas Las destrezas motoras finas de un niño de tres años incluyen utilizar tijeras para cortar papel reproducir formas simples manipular bloques y rompecabezas

Self-Help Skills Three-year-olds become increasingly self-sufficient. They turn the water faucet on and off become better at dressing themselves are able to use knives during mealtime have almost full control over toilet routines

Destrezas de Independencia Los niños de tres años de edad comienzan a ser mucho mas independientes. Ellos cierran y abren la llave del agua se pueden vestir por si mismos mucho mejor durante la comida pueden utilizar cuchillos tienen casi control absoluto sobre su rutina del inodoro

Discuss What are some construction features that manufacturers of children’s clothing might use to help three-year-olds dress and undress themselves?

Discusión ¿Cuales son algunas de las características de construcción que los fabricantes de ropa de niños desarrollan para que niños de tres años de edad puedan vestirse y desvestirse por si mismos?

Cognitive Development of Three-Year-Olds By the third birthday, the ability to think matures, improving language comprehension skills expressive language skills math readiness skills

Desarrollo Cognitivo de Niños de Tres Años En el tercer año de edad, la habilidad de pensar madura mejorando en los siguientes aspectos destrezas en la comprensión de lenguaje destrezas en la expresión del lenguaje destrezas para la preparación en matemáticas

Language Comprehension Skills Understanding of language continues to grow in three-year-olds. They begin to understand the pronouns you and they. Space concepts become clearer. Toward Up Top Next

Destrezas en la Comprensión de Lenguaje La comprensión del lenguaje continua creciendo en los niños de tres anos. Comienzan a entender los pronombres de tu y ellos. Los conceptos de espacio se hacen mas claros. Hacia Arriba Encima Próximo

Expressive Language Skills Children’s ability to produce language continues to increase. May use more than 900 words Improve grammar Understand the difference between past and present tense Understand positive nouns Start to use question words Talk out loud to themselves

Destrezas en la Expresión del Lenguaje La habilidad de los niños para producir lenguaje continua aumentando. Puede utilizar mas de 900 palabras Mejora la gramática Entiende la diferencia entre el tiempo pasado y presente Entiende los nombres positivos Comienza a utilizar palabras interrogativas Se hablan en voz alta a ellos mismos

Math Readiness Skills Three-year-olds continue to learn concepts basic to math. Start to understand the following concepts: full less smaller empty Begin to develop counting skills Distinguish between one and many

Destrezas Para la Preparación en Matemáticas Los niños de tres años de edad continúan aprendiendo los conceptos básicos de matemáticas. Comienzan a entender los siguientes conceptos: lleno menos mas pequeño vacío Comienzan a desarrollar destrezas de conteo Distingue entre uno y muchos

Brainstorm Name some activities you can use with three-year-olds that might contribute to the development of their counting skills.

Lluvia de ideas Mencione algunas actividades que usted puede utilizar con sus niños de tres años que pueden contribuir al desarrollo de sus destrezas de conteo.

Social-Emotional Development of Three-Year-Olds After the third birthday, children start to learn socially acceptable ways of expressing their feelings. Social development Emotional development

Desarrollo Socio-Emocional de Niños de Tres Años Luego de su tercer año de edad, los niños comienzan a aprender formas socialmente aceptables de expresar sus sentimientos. Desarrollo social Desarrollo emocional

Social Development Social development during this age involves using new ways to show concerns for others applying positive ways to get attention adjusting to new people more easily recognizing gender roles (behaviors that are expected of girls or boys)

Desarrollo Social Desarrollo social durante esta etapa implica utilizar nuevas maneras para demostrar preocupación por otros aplicar maneras positivas de como llamar la atención adaptarse a nuevas personas de forma mas fácil reconocer los roles de géneros (comportamiento anticipado para un niño y para una niña)

Emotional Development Emotional development involves strong visible emotions less frustration less likelihood to become angry when things do not go their way development of self-concept Self-concept: the way you see yourself

Desarrollo Emocional Desarrollo emocional implica emociones fuertes visibles menos frustraciones menos oportunidad de enfadarse cuando las cosas no salen a su manera desarrollo de conciencia sobre su cuerpo Auto concepto: la forma en que uno se ve a uno mismo

Reflect Why do you think three-year-olds are less likely to get frustrated than two-year-olds?

Reflexión ¿Porque usted piensa que los niños de tres años son menos propensos a frustrarse que los niños de dos años?

Teaching Three-Year-Olds When teaching three-year-olds, you have to consider that they are happy, sociable, agreeable enjoy playing in groups of two or three like pretending are becoming increasingly independent

Educando Niños de Tres Años Cuando se educa niños de tres años, debe considerar que ellos son alegres, sociables y simpáticos les gusta jugar en grupos de dos o tres les gusta pretender se van volviendo mas independientes

Summary Two-year-olds grow and change in many ways, including improving their motor skills so they can run, jump, and balance understanding and saying many words answering simple questions beginning to learn simple math striving to be independent

Resumen Los niños de dos años de edad crecen y cambian de muchas formas, ellos mejoran sus destrezas motrices para poder correr, brincar y balancearse entienden y dicen muchas palabras pueden contestar preguntas simples comienzan a aprender conceptos matemáticos simples se esfuerzan por ser independientes

Summary Three-year-olds show muscle control and coordination thinking abilities understanding of grammar rules for past tense refined concepts of number and size friendship strong emotions, but they are learning appropriate ways to show their emotions

Resumen Los niños de tres años de edad demuestran control y coordinación de músculos habilidad de pensamiento entendimiento de las reglas de gramática en tiempo pasado conceptos refinados de números y tamaño amistades emociones fuertes pero están aprendiendo formas apropiadas de como demostrar sus sentimientos

The authors want to recognize Bethany L. Baughman for her contributions to this project.

Los autores desean reconocer Bethany L. Baughman por sus contribuciones a este proyecto.