Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saint Peter Claver, SJ "We must speak to them with our hands before we try to speak to them with our lips."
Advertisements

Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Ser vs. Estar Español I.
página 1 quince/ 2. seis 3. catorce 4. veintisiete
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes. La fecha es el 11 de febrero LA PREGUNTA: Escribe una lista de 5 cosas que ves un nuestra sala de clases. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
Definite and Indefinite Articles
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
LISTENING COMPREHENSION TEST
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Nouns Forming plurals of Nouns Plurals Practice Indefinite Articles Indefinite Articles Practice Definite Articles Practice Definite Articles.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence of sports in Spanish speaking countries. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes - el 3 de marzo

EL PLAN DE HOY: La semana de los lenguajes mundiales Un repaso de la tarea de ayer Un repaso del vocabulario y estar Una actividad de escuchar Unas actividades de práctica LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes el 3 de marzo LAS METAS: Students will be continue to study general vocabulary associated with objects that are found in the classroom as well as prepositional phrases. Students will use the conjugations of ESTAR.

La tarea de ayer Página 45 Libro de texto: p. 110; 15 & 16

Las cosas en la sala de clase las tarjetas de práctica

Repaso del vocabulario Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda A la derecha

ESTAR – TO BE Conjugamos el verbo estar: Yo estoyNosotros/as estamos Tú estásVosotros/as estáis ÉlEllos Ella estáEllas están Ud.Uds.

Los Usos de Estar P – position (The book is on the desk.) L – location(I am in the classroom.) A – action (You are walking.) C – condition (He is sick.) E – emotion (We are happy.)

Gramática Watch GramActiva

Las traducciones Translate these nouns and articles to Spanish. 1.The notebook 2.The teacher (male) 3.Some classes 4.A few student desks 5.The clocks 6.The classes 7.A backpack 8.A garbage can El cuaderno El profesor Unas clases Unos pupitres Los relojes Las clases Una mochila Una papelera

The plurals of nouns and articles 1.Fill in the worksheet with the appropriate definite or indefinite article. 2.For all nouns that are singular, change them to plural. For all nouns that are plural, change them to singular. Don’t forget to change the article too. Remember: nouns that end in “o” are usually masculine and nouns that end in “a” are usually feminine. If you don’t recognize the word, look it up in the glossary and see if “el” or “la” comes before it – This tells you the gender of the noun.

Actividades del libro Página 111, Actividad 17 Más palabras plurales Write the plural form of each word that you hear.

Escribir Look around the classroom. Write 5 sentences describing what you see. You might include the location of items and how many items there are of certain things. Be careful to make your nouns and articles plural if they need to be plural! Give your description to your partner. They will try to write it in English.

Escribir - Hablar Página 112, Actividad 19 1.Look at the picture and with your partner, say all the items you can see. Remember to include articles and make your nouns/articles plural if you need to. Discuss your list as a class. 2.Look at the pinkish box. What do these questions mean? ¿Qué es esto?¿Quién está? ¿Cuántos(as)….hay?¿Hay…? ¿Dónde está(n)….?¿Qué hay? 3.Write 5 questions using the information from step 1 and step 2. 4.Ask your partner your questions. They will answer the questions in complete sentences.

La tarea de hoy LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo, lunes - el 3 de marzo