Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? List 3 additional interesting.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
Advertisements

17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
Vocab en Costa Rica unas carpetas – folders unos cuadernos – notebooks
Vocab en Costa Rica unas carpetas – folders unos cuadernos – notebooks unas carpetas – folders unos cuadernos – notebooks una regla – a ruler papel – paper.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Bellwork Copy your DLT I can translate vocabulary so I can describe what I have and what I need. Puedo traducir el vocabulario así que puedo describir.
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Capítulo 4 Vocabulario y Gramática 1
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Chapter 4 Part 1 Vocab. science Las ciencias folder La carpeta.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
CHAPTER 4 VOCABULARY: PART I LA CALCULADORA 2 2. (CALCULATOR)
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
Hoy es el diecisiete de marzo de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to discuss school supplies you need for school. Hagan Ahora:
Español 1 Capitulo 4 Vocabulario 1 Sustantivos
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
El verbo: Necesitar- to need  Necesitonecesitamos  Necesitas  Necesitanecesitan  WATCH YOUR SPELLING!!! “C” BEFORE “S”!!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Tu día en la escuela Unidad 2A. CLASS la clase …CLASS la clase de…
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Ch. 3 Nuevas Clases, Nuevos Amigos
To rent videos alquilar videos. to download files bajar archivos.
Bellwork Copy your DLT 1. I can learn vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. Puedo aprender vocabulario para decir lo.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1 Classroom Vocab / Classes.
¿Necesitas algo para el colegio/ la clase de _______?
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
İExprésate! Capítulo 4. Vocabulario 1 school supplies los útiles escolares.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Matemáticas- math. Inglés- English educación física- Phys. Ed.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Hoy es lunes, el 13 de abril. La Tarea: página ciento veintisiete – actividades trece- catorce Prueba – Tener & tener expressions ¿Qué tiempo hace? 78°F.
¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Answer the following questions in Spanish to talk about what you have and what you need for school.
Yo tengo… Utiles escolares.
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Capítulo 4: Vocabulario 1
Transcripción de la presentación:

Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? List 3 additional interesting facts about Costa Rica.

Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? –Panama & Nicaragua Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? –Oscar Arias Sanchez List 3 additional interesting facts about Costa Rica. –3.8 million people –Capital San Jose –Currency: Colon –Volcanoes –Earthquake –No Armed Forces

Be able to identify: Río San Juan San José Parque Nacional Corcovado Volcán Arenal Central Valley Mono congo Quetzal Ticos Fiestas patronales colón

Cap. 4: La vida escolar Say what you have and what you needSay what you have and what you need Name school supplies and school subjectsName school supplies and school subjects Use indefinite articles and ¿Cuánto?, mucho, pocoUse indefinite articles and ¿Cuánto?, mucho, poco Form “tener” and some of its expressionsForm “tener” and some of its expressions Use venir and “a” + timeUse venir and “a” + time

Calentamiento What are Costa Rica’s neighboring countries? Who was Costa’s Rica’s president that won a Nobel Peace prize? List 3 additional interesting facts about Costa Rica.

Objetivo de hoy… TSWBAT say what you have and what you need for class Name three classes & at least one thing you need for each of them

Theme/Title: School Supplies & Classes Overview/Purpose: To talk about the classes you are taking & to say what you have and need for each Language Objective: write out & say what you need for three of your classes & tell three supplies you have and three you need using new vocabulary

En mi mochila tengo… (In my backpack I have…) Un/una –A (a notebook, a pencil) Unos/unas –Some (some notebooks, some pencils) Unos cuadernos –Some notebooks –Un cuaderno Unos lápices (un lápiz) –Some pencils (a pencil)

Una regla –A ruler Una hoja de papel –A leaf (sheet) of paper –Un mont ó n de papel ( a bunch of paper) Una carpeta –A folder Unos bolígrafos –Some ball-point pens –Un bol í grafo Un diccionario –A dictionary

Una computadora –A computer Unos zapatos –Some shoes Ropa –Clothes Un reloj –A watch/clock Una mochila –A backpack

El sacapuntas –The pencil sharpener La borra/el borrador/la goma –The eraser La pizarra/El pizarrón –The chalk/white board El libro –The book Los marcadores –The markers Los lápices de color –The colored pencils Los creyones –The crayons –El creyón

En mi mochila tengo… Unos zapatos Una regla Un bolígrafo Un cuaderno 10 things -two NOT from vocabulary! Un teléfono celular Chicle Un Ipod Una cámara Unos lentes Un estuche de lentes de contacto

¿Qué clases tienes? (What classes do you have?) Tengo (el) alemán. –I have (the) German. School subjects are not capitalized in Spanish! Tengo… –(las) ciencias (the) sciences –(la) computación (the) computation (computers)

Tengo… –(el) francés (the) French –(la) química (the) chemistry –(el) taller (the) workshop

(las) matemáticas –The mathematics (la) historia –The history El inglés –The language arts La música –The music Los deportes –Athletics Educación física –P.E. (la) banda –Band (el) coro –The choir (el) teatro –Theater Arts (el) arte –The art Liderazgo juvenil –Teen Leadership Computación –Synergistics

Escriban …. A las Tengo la clase de…. Necesito (2)… 8:44 las matemáticas Un lápiz, una regla, un cuaderno, un libro 9:48 La orientación (advisory) 10:52 El español 12:52 1:56 3:00

Theme/Title: School Supplies & Classes Overview/Purpose: To talk about the classes you are taking & to say what you have and need for each Language Objective: write out & say what you need for three of your classes & tell three supplies you have and three you need using new vocabulary

Calentamiento Write a sentence telling three things you have in your backpack. –En mi mochila tengo _____, ______ y ______. Remember to use un/una/unos/unas before each item.

Objective To write out & say what you need for three of your classes & tell three supplies you have and three you need using new vocabulary

Abran los libros a la página 122 P. 122 ex.2 La clase de _______. –La clase de español. Para la clase de español, necesito un lápiz o bolígrafo, papel y un libro.

Calentamiento (show your pre-write) Write out and answer the following: –¿Qué necesitas para la clase de matematicas? (escribe 3 cosas) Para la clases de matemáticas necesito… –¿Qué tienes en tu mochila? (escribe 4 cosas) En mi mochila tengo…. ¿Cómo se dicen en español?: –The ruler-the pen –The notebook-the pencil –P.E. class-math class –Science class-English class

Theme/Title: School Supplies & Classes Overview/Purpose: To talk about the classes you are taking and when you have them Content Objective: To learn the sentence structure necessary to tell what classes you have in different periods Language Objective: To describe orally and in writing what class you have in different class periods & to complete a written passage about your classes

Turn in: Mochila/Horario

Necesitar (to need) Necesitar NecesitoNecesitamos NecesitasNecesitáis Necesitanecesitan

Key words Algo –something Muchas cosas –many things –Cosas things Nada –nothing

¿Necesitas algo para el colegio? –Do you need something for school? Sí, necesito muchas cosas. –Yes, I need lots of things. No, no necesito nada. –No, I don’t need anything. ¿Necesitas algo para la clase de arte? –Do you need something for art class? –Sí, necesito un lápiz. Yes, I need a pencil

¿Necesitas una calculadora para (las) matemáticas? Sí, necesito una calculadora. ¿Tienes un lápiz?/¿Tienes papel? –Sí, tengo un lápiz/ No, no tengo papel. –Sí, tengo un montón. Yes, I have a bunch/ton. –No, no tengo. No I don’t have (any).

Practica en clase: ¿Qué necesitas para la clase de….? What do you need for ….. Class? ¿Qué necesitas para la clase de español? Necesito un diccionario, un cuaderno y una carpeta. –I need a dictionary, a notebook and a folder. La tarea: Estudia para la prueba ( )

Look up the following words: Primero Luego Después Después de almuerzo Materia Difícil fácil

Look up the following words: Primero –First Luego –Therefore –Later/Then Después –Afterward Después de –After (noun) Almuerzo –Lunch Materia –Subject Difícil –Difficult/hard Fácil –easy

To ask about classes… Primero – First Luego – Then/Later Después (de)– After Ésta - This ¿Qué clases tienes ésta tarde? –What classes do you have this afternoon? Primero, tengo español y después tengo computación. –First, I have Spanish and then I have computation/computers. ¿Qué clases tienes después del almuerzo? –What classes do you have after lunch?

¿Cuál es tu materia preferida? –What (which) is your favorite subject? Mi materia preferida es español. –My favorite class is Spanish. ¿Qué clases no te gustan? –What classes don’t you like? No me gustan ni la mate ni la historia. –I don’t like (nor) math nor history. Porque es difícil. –Because it’s hard (difficult). Porque es fácil. –Because it’s easy.

¿Cuándo tienes la clase de….? When do you have…..class? Por la mañana –In the morning Por la tarde –In the afternoon Por la noche –In the evening A las 8:30 (ocho y media) –At 8:30

Practica con tu pareja 1.Repasa el vocabulario de las pag Saca 5 cosas diferentes de tu mochila, dile a tu pareja lo que tienes en tu mochila y para que clases lo necesitas 3.Dile tu horario de clases a tu pareja 4.Hazle 5 preguntas diferentes a tu pareja sobre sus clases, sus útiles y su horario. 5.Deja que conteste tu pregunta antes de hacerle otra!

Libro 123 ex. 4 Copy the questions and answer (tengo…) them according to the schedule on p ¿Qué clases tienes los lunes por la mañana? 2.¿Qué tienes primero los martes? 3.¿Qué días tienes educación física? 4.¿Qué clase tienes después de química los miércoles? 5.¿Qué clases tienes por la tarde los martes?

Write out the paragraph in ex. 5 on p.123 and complete with information about YOUR schedule Por la mañana tengo ____ clases. Primero, tengo la clase de _____. Después, tengo ________ y _______. Me gusta la clase de _____ porque es _____. Después de _____ tengo el almuerzo. Por la tarder tengo la clase de. La profesora/el profesor es _____. Para la clase de español, necesito _____ y para la clase de matemáticas, necesito _____. Mi materia preferida es _____>