I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
El verbo tener The Verb “To Have”.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
¿Qué materias estudias?
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
Telling Time.
El verbo. Iwe you (informal)**************** he/she/it (& you formal) you plural /they.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes. Learning Targets Talk about daily schedulesTalk about daily schedules Ask & tell timeAsk & tell time Say what.
1. Yo __________ al cine. 2. ¿__________tú al restaurante con tu familia? 3. ¿Quién ________ al partido de Rippowam? 4. Los estudiantes ____ a las clases.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
41 Es el 28 de mayo. El Verbo Tener. tener to have Yotengo TúTútienes Él, Ella, Ud Nosotros Vosotros Ellos, Ellas, Uds. tiene tenemos tenéis tienen.
The verb Venir and a + time Spanish 1- Chapter 4.
#2- Present Tense of IR.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Expressions of Frequency
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
TENER= to have 1U2L1 The verb TENER= to have tengotenemos Yo tengoNosotros tenemos tienestenéis Tú tienesVosotros tenéis tienetienen Él, Ella, Ud. tieneEllos,
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
El arte. las ciencias el español la historia el inglés.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
The Verb IR IRREGULAR VERBS The verb you are about to learn, “ir” is IRREGULAR. It means “to go” in English. It is followed by the word a: Voy al cine.
Sra. Schwarz Ir + a + infinitivo Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Present tense of –ar verbs,Hay que & Tener que,Adverbs Español 1 Unidad 2 etapa 1.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Unidad 2 Lección 1.
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Transcripción de la presentación:

I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes.

Learning Targets Talk about daily schedules Ask & tell time Say what you have & have to do Say how often you do things

The verb TENER= to have Yo tengo un perro. Mis amigos tienen un gato. Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes Vosotros tenéis Él, Ella, Ud. tiene Ellos, Ellas, Uds. tienen Yo tengo un perro. Mis amigos tienen un gato. [My friends have a cat.]

Blue Blue tiene dieciocho meses. Tenemos que caminar con Blue todos los días. ¿Tienes un perro? *tener que = to have to

Tener que + infinitive to have to do something… Write what they have to do. 1. Yo / tomar apuntes 2. Miguel / estudiar 3. Nosotros / llegar a tiempo 4. Ellas / usar la computadora Tengo que tomar apuntes Miguel tiene que estudiar. Tenemos que llegar a tiempo. Ellas tienen que usar la computadora.

How often…? Add the phrases in RED where appropriate. De vez en cuando muchas veces mucho siempre todos los días 1. Yo tengo que tomar apuntes. 2. Miguel tiene que estudiar. 3. Nosotros tenemos que llegar a tiempo. 4. Ellas tienen que usar la computadora.

Possible answers… 1. Yo tengo que tomar apuntes de vez en cuando. 2. Miguel siempre/ muchas veces tiene que estudiar. 3. Nosotros tenemos que llegar a tiempo todos los días. 4. Ellas tienen que usar la computadora mucho.

NUNCA…(never) Nunca must come before the verb or Nunca tenemos que trabajar. No tenemos que trabajar nunca. Nunca must come before the verb or the word NO must come before the verb and NUNCA can come later!

REPASO Write the Spanish. We have to get good grades. They have to rest. I have a computer. Carina has science class at 2:30 in the afternoon.

REPASO Write the Spanish. Tenemos que sacar buenas notas. Ellos tienen que descansar. Tengo una computadora. Carina tiene la clase de ciencias a las dos y media de la tarde.

Matching: How often/when? De vez en cuando Siempre Nunca Muchas veces Mucho ¿A qué hora? ¿Qué hora es? Todos los días Never What time is it? Always Often Every day Once in a while A lot At what time?

Matching: How often/when? De vez en cuando Siempre Nunca Muchas veces Mucho ¿A qué hora? ¿Qué hora es? Todos los días Never What time is it? Always Often Every day Once in a while A lot At what time?