Español II, miércoles, el 23 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 5-B Vocabulary P. 266 doler to hurt el yeso cast.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
El pretérito Spanish.
Un verbo especial LOS REFLEXIVOS.
1 El Pretérito de los verbos (una forma del pasado)
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Español 2 Capítulo 9 Vocabulario Parte 1 Páginas
5B El Hospital. What happened to you? ¿Qué te pasó?
Regular Preterite Verbs
Capítulo 5B En Las Noticias to hurt doler (oue)
One of the Past Tenses in Spanish El Pretérito -AR Verb Endings Yo – é Tú – aste Él/Ella/Ud. – ó Nosotros(as) – amos Ellos/Ellas/Uds. - aron -ER/-IR Verb.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Los cambios de Y Español 3CP Unidad 1.1. Y-changers multi-vowel verbage Certain verbs who insist on having a lot of vowels in them, have to be treated.
Español II Capítulo 1 El pretérito. *Note*  There are five sets of these irregular conjugations. Learn the patterns and you’ll be able to conjugate these.
Verbs with reflexive pronouns  Reflexive pronoun + a verb to talk about someone doing something to himself or herself. El cocinero se cortó The cook cut.
EL PRETÉRITO CON EL CAMBIO ORTOGRÁFICO I  Y Preterite tense with i  y spelling changes.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Ahora: Completa la frase según las fotos.
Preterite of er & ir verbs Chapter 9.1. Preterite of er & ir Verbs The preterite is used to talk about what happened at a specific point in the past.
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Repaso del vocabulario Manos a la obra. Sally just got a job working as a receptionist at an emergency clinic. She must write a short explanation for.
Hacer Ahora Lunes, el 2 de mayo Complete each of the following sentences by choosing the correct verb from the word bank and conjugating it in the past.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
REPASEMOS LA TAREA No había tarea este fin de semana.
1 Conjugate regular –ar infinitives in the present tense Grammar essential.
El pasado de español: AYER…
Objetivo: ¿Cómo te sientes? Hagan Ahora: Saquen los cuadernos de más práctica y ábranlos a la página 83. Traduzcan las oraciones en actividad 6. Hoy es.
Realidades 2 Capítulo 5B. doler (o ➞ ue) doler (o ➞ ue)  to hurt "Doler" means to cause pain, as a wound does; people cannot "doler". el presente de.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Tomorrow, you will take a quiz on –er and –ir verbs in the preterite tense.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Tema 5-B Vocabulary Un accidente Learning Objectives: I can describe an accident scene. I can discuss injuries and treatments. I can explain what was.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
ALC 76 Miércoles el 5 de diciembre. objetivo I can conjugate verbs correctly. I can design a shoe for a company.
Unscramble the parts of the body: 1. hlomssorbo 2. maalceuñ 3. dlllaaori 4. ollcueel 5. btleoilol los hombros la muñeca la rodilla el cuello el tobillo.
Preterite Ms. Pomar Spanish II. Preterite = -An action that happened in the past. The action began and ended at a definite time in the past (it only happened.
PRETERIT TENSE REGULAR –AR VERB CONJUGATIONS To conjugate verbs that end in -AR, we need to do the following: Yo Tú Ud/él/ella Nosotros Vosotros Uds/ellos/ellas.
Gramática 2 Capítulo 4. Verbs with reflexive pronouns and D.O.s You can use a reflexive pronoun with a direct object. The DO is usually a part of the.
Entrada: ¿Qué quieres? [En el libro importante] Answer the questions in Spanish sentences using the pictures. Español 2 El 8 de noviembre de ¿De.
Trabajo de timbre Make each of these into a past participle. 1.Quemar 2.Herir 3.Torcer Correct the following: 1.Tengo rodillas rotos. 2.Tuve un tobillo.
AHORA: Escribe la palabra en español.. Agenda: Repaso del cuerpo Vocabulario nuevo Claves Tarea: Deja un mensaje de un accidente. SWBAT talk about different.
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
5B-Repaso del capítulo. 1. doler (o-ue) To hurt 2. El dolor Pain 3. El enfermero-a Nurse 4. Examinar To examine, to check 5. La inyección Injection,shot.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Vocabulary Chapter 5B. Doler (o-ue) El dolor The pain.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
Pretérito regular Acción que pasó una vez en el pasado y se ha completado.
Los verbos reflexivos Español II. What is a reflexive verb? A subject doing something to itself In English: “I shave myself” or “I wash myself.” Typically,
Los regulares del pretérito Voces 1 Cap. 15. Los usos del pretérito Used to talk about a one time event that occurred in the past or to narrate a sequence.
LAS PARTES DEL CUERPO PARTS OF THE BODY. La boca The mouth.
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
-ER and –IR Verbs.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
Guanajuato. Bienvenidos a Guanajuato, lugar principal del Videomisterio. A unos 450 kilómetros al noroeste de la Ciudad de México, Guanajuato tiene una.
Review of irregular preterit verbs The verbs venir, poner, decir, and traer follow a pattern in the preterite that is similar to that of estar, poder,
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
Exprésate 4-2.  A reflexive verb is a verb that ends in “SE” in it’s infinitive form. (-arse, -erse, -irse)  When you conjugate a reflexive verb in.
You need a blank sheet of paper and two different colored writing utensils Fold our paper hot dog style so that you have 2 tabs on the side.
LAS HERIDAS SECCIÓN 4.2 Verbos Reflexivos. ¿Qué es un verbo reflexivo? It is a verb that ends in “-arse”, “-erse”, or “- irse” The person doing the action.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Basic review: pronouns
Transcripción de la presentación:

Español II, miércoles, el 23 de abril Ahora mismo: The word romper means “to break”. How would you conjugate romper in the preterite tense? Write all 5 forms. The word lastimar means “to hurt”. How would you conjugate lastimar in the preterite tense? Write all 5 forms. Objetivo: Students will write 7 sentences in Spanish using accident vocabulary from Chapter 5B.

¿Qué te pasó? -Tuve un accidente. Caerse Tropezar con… Chocar con… Vocabulario – 5B -To explain how an accident occurred: ¿Qué te pasó? -Tuve un accidente. Caerse (Yo me caí de una escalera Él se cayó de una escalera. Ellos se cayeron de una escalera) Tropezar con… (Yo tropecé con el libro.) Chocar con… (Yo choqué con un árbol.) Cortarse (Yo me corté la rodilla (knee).) Torcerse (Yo me torcí la muñeca.) Romperse (Yo me rompí el brazo.) Lastimarse (Yo me lastimé el codo.)

¿El hombre se cayó de un edificio El hombre chocó con un edificio?

¿Él se rompió la rodilla Él se cortó la rodilla?

¿Kobe se torció el tobillo Kobe se cortó la cabeza?

Fill in the blanks with the preterit form of the verb in parentheses: Yo ______________________________ (lastimarse) la mano. Tú ___________________________ (chocar) con un coche. Ella _____________________________ (caerse) de una escalera. Nosotros __________________________________(cortarse) las rodillas en el accidente. Ellos _________________________________ (tropezar) con los libros. Ustedes __________________________________ (romperse) muchos huesos (bones). --------------------------------------------------------------------------------------------- Preterite Endings: Preterite conjugations for caerse: Yo (-é, -í) Yo me caí Tú (-aste, -iste) Tú te caíste Él/ella/ud. (-ó, -ió) él/ella.ud. se cayó Nosotros (-amos, -imos) nosotros nos caímos Ellos/ellas/uds. (-aron, -ieron) ellos/ellas/uds. se cayeron Reflexive Pronouns: Yo (me) Tú (te) Él/ella/ud. (se) Nosotros (nos) ellos./ellas/uds. (se)

El codo El brazo El cuello La espalda La muñeca La rodilla El tobillo To name parts of the body while describing an accident: El codo El brazo El cuello La espalda La muñeca La rodilla El tobillo El hombro El hueso El músculo

¿Qué se lastimó LeBron? LeBron se lastimó el……….

¿Qué se rompió ella? Ella se rompió el…..

¿Qué se torció el muchacho? El muchacho se torció el….

¿Qué se cortó el hombre? El hombre se cortó el…

Write a sentence in Spanish that says each of the following: I fell off a ladder (de una escalera) and I hurt my back. ______________________________________________________________________________________________________________________________ I crashed into (con) a car and I broke my arm. ______________________________________________________________________________________________________________________________ I had (Tuve) an accident. _______________________________________________________________ You cut your knee. _______________________________________________________________ My friend tripped over (con) a book and twisted her ankle. ______________________________________________________________________________________________________________________________ There was (Hubo) an earthquake and the buildings fell. ______________________________________________________________________________________________________________________________ We crashed into a tree (un árbol) and we hurt our backs. ______________________________________________________________________________________________________________________________

Partner Conversation: You and your partner live in the same apartment building. Write out a dialogue that includes the following: -mention a natural disaster/fire/explosion that affected your building -each partner asks what happened to the other -each partner states their injuries