El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
By Gabe Kittle. Describe Time Periods! How long has it been since…? Ago ¿Cuánto tiempo hace que…?
Advertisements

This is an interactive presentation
Doler – to hurt/cause pain
El Calentamiento Read 320 & list all the words/phrases you dont understand Pre-write 321.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Las Partes del Cuerpo The Parts of the Body.
Mi Tiempo Libre jueves, 7 de junio Objetivos del día:
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
MI PUEBLO.. Choose the adjectives that describe better where you live… Sucio/a, ruidoso/a, contaminado/a, tranquilo/a, bonito/a, precioso/a, turistico/a,
Los animales radioactivos
Un tatuaje Un piercing Tengo un piercing en … Tiene un piercing en … 1.
Click anywhere to begin El cuerpo ¿Cómo se dice en español? El cuerpo = body Click anywhere to see the answer Click anywhere to continue.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El Verbo “Doler (oue)”
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
¿Cómo te sientes? How do you feel?.
¿Cómo te sientes? How do you feel?. Ways to ask how you are feeling: ¿Cómo te sientes? How do you feel ¿Qué pasa? Whats happening? ¿Qué te duele?What.
SPANISH I 6 th Six Weeks Vocabulary. El estómago stomach.
+ Bell Ringer el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb TENER. Read the following symptoms and write down the diagnosis you would give.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
¿Dónde está el Corte Inglès?
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
STARTER: Listen & decide whether each sound is matched up correctly to the picture If you think it is wrong, write the correct word for the item WRITE.
How to say ‘the’ in Spanish
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Una Papa canción Steps to Success: Be able to recognise the body parts when you hear them Be able to say them to a partner Understand about using adjectives.
La Salud y el medico By: Laura Stitt, Kali Uhrich.
After watching the next slide try to guess what we are going to learn today!!
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
El cuerpo (the body). Cabeza El cuerpo (the body) Boca.
The verb doler The verb doler is like the verb gustar. It is a verb that works ‘back to front’ when compared with its English equivalent. Me duele la garganta.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
(!Feliz dia de San Patricio!) Hacer Ahora Jueves, el 17 de marzo (!Feliz dia de San Patricio!) Traduce: 1. I like the books. 2. We like to play soccer.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Gustar y verbos como Gustar Jasmina Lukolic. Singular y Plural Me gusta/n- I like Te gusta/n- You like Le gusta/n- He/She like Nos gusta/n- We like Les.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Gustos y Disgustos Aversiones.
El Verbo “Doler (oue)”
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Comparatives.
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
La Salud Health La aspirina Farmacia La píldora La medicina – Enfermero(a) El hospital Médico(a) Doctor (a)
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
En español doler significa “to hurt”
Objetivo: to talk about being sick and/or in pain. Ahora: “El Hombre” worksheet.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Chapter 8 – Using Doler Mira p..
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
LAS PARTES DEL CUERPO PARTS OF THE BODY. La boca The mouth.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
26 de septiembre de Hoy es lunes el 26 de septiembre de What happened? 2.I fell and broke my nose. 3.Did you sprain your foot? 4.When did.
Organización de cuadernos
Calentamiento Hoy es martes, el 23 de febrero
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Partes del Cuerpo.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
DOLERSE to hurt oneself.
El verbo DOLER to hurt.
Transcripción de la presentación:

El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo

¿Qué te duele? WHAT’S HURTING? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts in a conversation using vocabulary from memory – level 4

El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo

How To say where it hurts. To say where it hurts use: ME DUELE… + PART O FTHE BODY EG: ME DUELE LA CABEZA – MY HEAD HURTS BE CAREFUL: WHEN MORE THAN ONE PART IS HURTING USE ME DUELEN…+ PART OF THE BODY EG: ME DUELEN LOS OJOS – MY EYES HURT COPY IN YOUR BOOK!

Leer Empareja las frases con los dibujos (match the phrase with the correct picture) Me duele la cabeza Me duele la garganta Me duelen los brazos Me duelen los pies Me duele el estómago Me duelen las muelas A) B) C) D) E) F)

Listening activity (listos 2 Activity 3a p 93) ¿Qué te duele? WRITE NUMBERS 1 TO 6 IN YOUR BOOK What’s hurting? 1- 2- 3- 4- 5- 6- arms stomach Level 2a (4/5/6 correct answers) feet head throat teeth

Match the sentences 1-6 with the correct picture a-f Activities from Listos 2

Gramática Two ways of saying something hurts: Me duele - My ………hurts Tengo dolor de – I have got a pain in …. Ejemplos: me duele la espalda – my back hurts me duelen los oidos – my ears hurt Tengo dolor de cabeza – I’ve got a headache COPY IN YOUR BOOK & WRITE AT LEAST 3 SENTENCES (SAYING WHERE IT HURTS) OF YOUR OWN IN SPANISH AND ENGLISH IN YOUR BOOK

B- Me duele (la garganta)/me duelen (las muelas) HABLAR (Speaking!) In pairs, make a dialogue : A- ¿Qué te duele? B- Me duele (la garganta)/me duelen (las muelas)

ESCRIBIR WRITE A SENTENCE SAYING why you cannot go to school: No puedo ir al colegio porque ME DUELE/ ME DUELEN

Deberes Learn the vocabulary and complete worksheet