¡Bienvenidos! Español I – Sra. Wheeler

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
Advertisements

¡Bienvenidos a la clase de español!
Calentamiento: Warm up! Tarea – signatures/2-column notes
Los cognados -- Cognates
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
¡Bienvenidos a la clase de español C/C... conversación y culturas!
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Calentamiento: Warm up!
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
Español de octubre.
Calentamiento: Contesta en español: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¡Bienvenidos! Español I – Día 1.2 WELCOME!! PLEASE, SIT IN YOUR ASSIGNED SEATS GRACIAS.
Español 3 Unidad 1 Día 6. PARA EMPEZAR 1. Escribe «Para Empezar» en el cuaderno – Write Para Empezar 2. Escribe la fecha – Write the date 3. Completa.
Survival Spanish – SPA II y III
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Sp 1 Unit 1 Introduccion 20/8, 21/8. Señor Brant Lloyd Bacán Inteligente Genial Mas chileno que los porotos Atlético Chilenopo.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
1. Where are you going? -class, the office, the library, the park, the train, home 2. What do you have there? -a book, a flower, a letter, my homework,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos! Español I – Sra. Wheeler Welcome!! Please, take a card and have a seat. GRAcias. 

Tarjetas de información – Info. Cards Calentamiento: Warm up! Tarjetas de información – Info. Cards Instrucciones: Escribe… / Write… 1. Nombre y apellido : First and last name 2. Grado: Grade Level 3. Maestro/a de homeroom: Homeroom teacher 4. Nombre de los padres: Parents’ names 5. Número de teléfono: Parents’ phone number 6. Correo electrónico: Parents’ email address 7. Any previous experiences with Spanish? Explain. 8. What do you hope to be able to do by the end of the semester? 9. Do you have a computer, Internet access and a printer at home? 10. Help me get to know you: What three words best describe you?

¡Todo sobre mí! All about me! Instrucciones: Escuchen mientras la profesora Wheeler habla en español. Listen while Mrs. Wheeler talks in Spanish. See what you can understand from visuals and context clues.

Me llamo Señora Wheeler. Soy profesora de español. Me gusta el español porque es muy interesante.

Yo visité… España Inglaterra Túnez

Tres gatos Un perro: Penny Un esposo: Se llama Andrew Yo tengo… Tres gatos Un perro: Penny Un esposo: Se llama Andrew

Me gusta… El arte Comer en restaurantes Leer libros Ir de compras

creativa simpática inteligente trabajadora Yo soy… creativa simpática inteligente trabajadora

Conversación: Conversation --¡Hola! --¿Cómo te llamas? --Me llamo… --Mucho gusto.

Las expectativas de la clase: Ahora, vamos a leer las expectativas de la clase de español. Now, we are going to read the expectations for Spanish class. 3, 2, 1…¡Vámonos! ¡Ayúdenme, por favor!

Calendario: Español I Fecha Objetivos Tarea Anuncios Hoy es lunes, 25 de agosto 2014 -Intro. -Expectations - “The Basics” -Estudia “The Basics” -Parent signatures (firmas) on course outline -Get class materials!! (refer to course outlines)

Los cognados: Cognates Can you identify the meaning of the following cognates? televisión colores insectos microscopio tráfico océano gorila furioso planeta independencia humano

Lección 1.1 -- Lesson 1.1 “The Basics” En esta lección vamos a aprender: Los cognados El alfabeto español La pronunciación Los números El juramento a la bandera

El alfabeto español https://www.youtube.com/watch?v=MhYKuKA0qLo

A E I O U La Plaza eres tú Las vocales -- Vowels https://www.youtube.com/watch?v=4ffjBbXocqI

Los números -- Numbers La telefonista: You are in Mexico City. The telephone operator asks you to repeat a number. You reply. Take turns playing the role of the telephone operator. Ejemplo: Señor(ita), necesito el número… 852 6910 (ocho-cinco-dos-seis-nueve-uno-cero) 435 8720 671 0429 780 5802 486 3739 596 9113 276 9041

El juramento a la bandera Yo prometo lealtad a la bandera de los Estados Unidos de América y a la república que representa, una nación, bajo Dios, indivisible, con libertad y justicia para todos.

Mi vida loca Los objetivos del video: http://www.bbc.co.uk/languages/spanish/mividaloca/ep01.shtml - dealing with simple social situations - saying 'yes, no' - saying 'I don't understand‘ Mi vida loca: Episodio 1 Temas (Topics) Apuntes (Notes) --

3 2 1 Enfriamiento: Cool down! Pasaporte -- Passport Complete on a small sheet of paper. Always use complete sentences. 3 2 1 3 things you learned today 2 things you found interesting or fun 1 question you have