Chronicle Alison Bell Claire Lopez Lisa Sanfilippo Alison Bell Claire Lopez Lisa Sanfilippo July 10, 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

¡Feliz Día de San Valentín!
Gr-gr gracias Es muy importante decir gracias cuando alguien te ayuda a hacer algo. It is very important to say thank you when someone helps you do something.
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Los días de la semana.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Expresiones superlativas
Fill in the chart IWe YouYou all (Spain) He She You (formal) They ( girls) They (girls and mixed group) You all (formal)
Subject pronouns and ser
Español 4 Honores. Tema Para el ensayo final, van a escribir sobre una situación hipotética que no es una muy posible. Por eso, no van a usar el presente.
En la universidad Mosaicos (pág. 29, 57). Lugares de la universidad Malena is learning her way around campus. First, she will see the buildings where.
Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
Los dias de la semana.
Remember present tense –AR verbs… Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved
2B-3 Plural nouns and articles And showing ownership/possession And a review of contractions.
Peligro = Jeopardy Español I La ubicación Preguntando la ubicación de cosas Preguntando la ubicación de personas y de lugares Diciendo la ubicación de.
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know. They both also have irregular yo forms.
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
THE VERB TO BE.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
WHICH “TO BE” IS BEST? ¿Ser o Estar?. Ser = soy eres es somos sois son to be.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Los saludos Greetings.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Español II Hoy es martes, el quince de marzo de dos mil once. Las Reglas A Repasar: vocabulario A Introducir: más vocabulario Tarea: conjuguemos.com.
LA TAREA NO HAY TAREA – es fin de semana PRUEBA (quiz) – martes el 6 de octubre números de 0 a 60 subject pronouns ser (all forms) and telling where someone.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
¿Qué haces en la escuela?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
WARM-UP ¿Qué hacen? What are they doing? Bart Simson baila.
¡Bienvenido a español! Welcome to Spanish!
Agenda -Notes: Numbers 0-10,000 Cont
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Los adjetivos Descriptivos
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Bell ringer – on a piece of paper!
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Las Estaciones (Seasons)

Estar Ch. 2B.
Welcome to Spanish class With pedro and Emilio
STEM CHANGE VERBS!.
Alison Bell Claire Lopez Lisa Sanfilippo
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Jugar.
Los adjetivos Descriptivos
Transcripción de la presentación:

Chronicle Alison Bell Claire Lopez Lisa Sanfilippo Alison Bell Claire Lopez Lisa Sanfilippo July 10, 2013

 El día 22 de junio de 2103 se celebró una conferencia sobre el Síndrome de Ulises en la en la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad Jesuita de San Francisco, ubicada en la propia ciudad de San Francisco, en California

 La conferencia fue organizada por la Profesora Alba Lucía Díaz, profesora de la Universidad Jesuita de San Francisco y estaba dirigida a los estudiantes de la Universidad entre los que había un grupo de hispanos muy activos en el trabajo psicosocial con los inmigrantes

 La conferencia fue impartida por el Dr. Achotegui y a continuación tuvo lugar un intenso debate sobre la temática dirigidos por la Dra Espeso del SAPPIR de Barcelona y el Dra Alba Lucía Díaz de la Universidad Jesuita de San Francisco

Introduction to Dr. Achotegui  Spanish Song: “Fina Estampa” Dedicated to Dr. Achotegui-  Spanish Song: “Migration”  The Ulysses Syndrome  Spanish Song: “Fina Estampa” Dedicated to Dr. Achotegui-  Spanish Song: “Migration”  The Ulysses Syndrome

Dr. Joseba Achotegui The Ulysses Syndrome  Psychiatrist/Professor University of Barcelona  Ulysses Syndrome Symptoms: - Difficulty sleeping - Headaches -Sadness - Confusion  How to Assess Stress and Migratory Mourning  Psychiatrist/Professor University of Barcelona  Ulysses Syndrome Symptoms: - Difficulty sleeping - Headaches -Sadness - Confusion  How to Assess Stress and Migratory Mourning

Work with Migratory Families  Dr. Dori Espeso, Ph.D SAPPIR, Barcelona  Ms. Donaji Lorna Power, San Francisco  Dr. Dori Espeso, Ph.D SAPPIR, Barcelona  Ms. Donaji Lorna Power, San Francisco

Group Picture

REVIEW Key Points on the Ulysses Syndrome  “Migration is a change in the life, a “life event”  All changes have a part which is grievous  Migration is not a cause of mental illness, but a risk factor”. Dr. Dori Espeso  “Migration is a change in the life, a “life event”  All changes have a part which is grievous  Migration is not a cause of mental illness, but a risk factor”. Dr. Dori Espeso

Seven Losses of Mourning  Family/Friends  Language  Social Status  Culture  Discrimination/Racism  Difficulty Getting Here  (Heroes/Sheroes)  Survival  Family/Friends  Language  Social Status  Culture  Discrimination/Racism  Difficulty Getting Here  (Heroes/Sheroes)  Survival

The Model  LOSS OF:  -contact with family  - mother language  - culture  - homeland  - social status  Existence of serious physical risk (dangerous travel.._)  Racism – Discrimination.  LOSS OF:  -contact with family  - mother language  - culture  - homeland  - social status  Existence of serious physical risk (dangerous travel.._)  Racism – Discrimination.

Thank you Dr. Achotegui and Dr. Espero  MPH Program Students University of San Francisco  MPH Program Students University of San Francisco