Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
They take the place of nouns. For example, HE and SHE in English. Now lets look at some subject pronouns.
Advertisements

Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Las Palabras Interrogativas
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
Artículos indefinidos
Repaso de la Etapa Preliminar
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
The Plurals of adjectives. Just as adjectives agree with a noun depending on whether its masculine or feminine, they also agree according to whether the.
The Plurals of adjectives
Los Adjetivos Posesivos
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Como se dice en espanol –
Capítulo 2.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Subject Pronouns and Ser
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
Adjectives are frequently descriptive. That is, most often adjectives are used to describe a noun, or distinguish the noun from a group of similar objects.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Spanish 1 Ser with adjectives.
The verb Ser + Making things agree
Describing people in Spanish Making adjectives agree.
Cornell notes Spanish I
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Español 4 Honores: Unidad 9 Gramática E y F. To compare things with one another: more than, less than, as…as Comparing people, activities, or things.
Enfoque: el 26 de octubre 1. Correct your Homework 2. Put homework in In-Box 3. Watch Video de Viernes Comezon Cantado por Pastilla A VERY popular band.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Unidad 1 Lección 2.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Hoy es lunes, el 21 de octubre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. We dont like to wear sweaters. 2. The girls wear dresses. 3. He wears a t-shirt. 4. I like to.
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
Gender and Number of Nouns
Martes, el trece de octubre. Talk about daily activities Vocabulary p. 51 of textbook Tell where people are from Use subject pronouns to replace the subject.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Ésta semana lunes 20: (pre-write was p. 43) 2-2, complete sentences, 2-4 create sentences about the people listed 2-5 create a sentence about yourself.
La heladería La frutería
Los adjetivos demonstrativos Español II. Repaso de … Descriptive Adjectives Describe the noun Match the noun in number (singular vs plural) & gender (masculine.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Los adjetivos en español
Los adjetivos demostrativos
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Warm Up, el jueves, el 27 de septiembre Write the correct pronoun. 1.____ es Juan. 2.______ somos amgias. 3.____ soy una maestra. Write the correct form.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Gustos y Disgustos Aversiones.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Transcripción de la presentación:

Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS

Noun-adjective agreement Can this adjective describe masculine, feminine, or both kinds of nouns? 1. desorganizado 2. bonita 3. joven 4. inteliegente **5. trabajador

Práctica con SER Ask where they are from. Then, write where they are from. Señora Luna y señora Varita/Honduras ¿Vicente/Peru? Tú/Mexico

Práctica con SER Ask where they are from. Then, write where they are from. Señora Luna y señora Varita/Honduras ¿De dónde son ellas? Ellas son de Honduras. Vicente/Perú 2. ¿De dónde es él? Él es de Perú. Tú/Mexico 3. ¿De dónde eres tú? Tú eres de Mexico.

p. 63

Anuncios Reunion del Club de Español- ¡¡AYUDA EXTRA!! (EXTRA HELP!) el martes, el 9 de octubre 7:20 de la mañana ¡¡AYUDA EXTRA!! (EXTRA HELP!) El miércoles y el viernes a las 7:20 Durante el estudio 12:45-1:10

El Calendario Lunes-repasar Martes-repasar Miercoles-Habla, Escribe(EXAMEN) Jueves-Escribe, parte II (EXAMEN) Viernes-Escucha a la habla

TAREA Review for UNIT 1 TEST (Be able to do these things in speaking, writing, listening, and reading) 1. I can describe myself and other people. 2. I can say what people do and don’t like to do. 3. I can ask questions about what people look like, where they’re from, and what they like to do. 4. I can use “subject pronouns” and “ser” to say where people are from and to describe personality and physical traits. 5. I can use “tener” appropriately for hair and eye color. 6. I can use definite and indefinite articles appropriately. 7. I can use nouns and adjectives that agree in gender and number. 8. I can identify important people, places, and facts about US Hispanic culture.

Objetivos Repasar Unidad 1.

En el cuaderno Completa: P. 29 Parte 1 y 2 Leer B, p. 39 Con la clase: Integracion p. 33 Habla en tu teléfono y manda en email Escuchar p. 37

Frases con artículos definidos Frases con artículos indefinidos Lee y escribe p. 64, Read the dialogue aloud with your group Take turns being Sandra, Alberto, y Ricardo Frases con artículos definidos Frases con artículos indefinidos Las chicas The girls Un helado An ice cream 2. 3.

¿Cómo es? B Choose a picture , but DON’T TELL ANYONE WHICH ONE! Write a description using SER and TENER about the person. Include definitie and/or indefinite articles DON’T SAY THEIR NAME!! B

Ejemplo: ¿Cómo es? La chica es joven. Tiene pelo castaño. Tiene ojos verdes. Ella es cómica, pero no es inteligente. No es una buena hermana.

ASK what these people look like. Práctica con SER ASK what these people look like. 1. ¿Cómo es? (Es cómico. Es bajo.)

ASK what these people look like. Práctica con SER ASK what these people look like. 3. ¿Cómo son? (Son atléticos. Son guapos.)