Chapter 3: India and China – 3000 B.C. – A.D. 500

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Accents and Punctuation
Advertisements

¡Feliz Día de San Valentín!
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Subject pronouns and ser
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Subject Pronouns and Ser
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Buddhism Presented By: Ms Soler Discuss the key characteristics of Buddhism. Las Cuatro Verdades Noble- explica el sentido del universo Las Cuatro Verdades.
Hinduism (Hinduismo) Presented By: Ms Soler.
The Gupta Dynasty Presented By: Ms Soler. Como la Dinastía Gupta le sedó poder a los gobiernos locales? How the Gupta Dynastys give power to its local.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
El Imperfecto Los Verbos en -ER/-IR. El Imperfecto Usos del Imperfecto: –Express habitual or repeated actions/events in the past –Actions without definite.
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Preterito vs. imperfecto Both past tenses. PRETERITO single event Visité Barcelona el sábado I visited Barcelona on Saturday. Fui a España el año pasado.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Ondas sísmicas. Seismic waves The energy travels as seismic waves which are vibrations caused by earthquakes. La energía viaja como ondas sísmicas que.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
In our postmodern times, to talk about abstractions has no sense anymore. The individualism of the late 20th century was the framework that allowed women.
Imagina Lección 4-2 Los verbos reflexivos. In a reflexive construction, the subject of the verb both performs and receives the action. In other words,
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Que tiempo hace 2? ?.
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
“La comprensión interdisciplinaria es la capacidad de integrar conocimientos y formas de pensar de dos o más disciplinas para crear una nueva perspectiva.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
SPANISH CULTURE FORM 3. FLAMENCO Flamenco is a form of Spanish folk music and dance from the region of Andalusia in southern Spain. It includes cante.
Title: Geocultura Santo Domingo
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016
Transcripción de la presentación:

Chapter 3: India and China – 3000 B.C. – A.D. 500 Section 1 – Early Civilizations in India (pages 66-75)

FOCUS: Bell Ringer

FOCUS: Bell Ringer 1. ¿Qué enseñanzas se presentan en este organizador gráfico? 2. ¿Cuántas enseñanzas Siddhartha Guartarna recomendó? 3. ¿Qué usted piensa es significado por “control sus pensamientos”?

Essential Question What geographic factors do you think influenced the development of Indian civilizations? ¿Qué factores geográficos usted piensa influenció el desarrollo de civilizaciones indias?

Essential Question Climate Land Water access Clima Tierra Acceso al agua

The Impact of Geography El impacto de la geografía The Big Idea: Changes to the physical environment and the migration of the Aryans led to major changes in India’s culture beginning around 1800 B.C. La Idea Importante: Los cambios al ambiente físico y a la migración de los Aryans condujeron a los cambios importantes en la cultura de la India que comenzaba alrededor 1800 B.C.

The Impact of Geography El impacto de la geografía History and You: What is the climate like in your region? How does the climate affect your clothing, activities, and architecture? Historia y usted: ¿ Cómo es el clima en su región? ¿Cómo el clima afecta su ropa, actividades, y arquitectura?

Spotlight Video Early Civilizations in India http://www.glencoe.com/video_library/index_with_mods.php?PROGRAM=9780078745256&VIDEO=3963&CHAPTER=3&MODE=2

Land of Diversity 110 spoken languages 1,000+ dialects Core Regions: Mountain ranges River valleys A dry interior plateau Fertile coastal plains

Tierra de Diversidad 110 idiomas hablado 1,000+ dialectos Regiones Centrales: Cordilleras de montañas Valles de ríos Una meseta interior seca llanura costera fértil

Mountains, Rivers Plains Himalayas North Highest mountains in the world Himalayas Norte Las montañas más altas en el mundo

Mountains, Rivers Plains Ganges River a chief region of Indian culture. El Río Ganges una principal región de la cultura india

Mountains, Rivers Plains Indus River Valley Dry plateau that forms the backbone of Pakistan Valle de Indus River meseta seca que forma la espina dorsal de Paquistán

Mountains, Rivers Plains Deccan Plateau Dry and hilly interior Lush plains along the coast Interior seco y montañoso Llanos fértil a lo largo de la costa

Monsoons - monzónes Seasonal winds that bring rain during the summer and winter to different parts of India. Vientos estacionales que traen la lluvia durante el verano y el invierno a diversas partes de la India.

Monsoons in India Map (67) Where are Mumbai, Chennai and Cherrapunji located? ¿Dónde se localizan Mumbai, Chennai y Cherrapunji? How does location affect the precipitation in each city? ¿Cómo la localización afecta la precipitación en cada ciudad? What do the Monsoon winds bring? ¿Qué los vientos de la monzón traen?

Maps in Motion http://glencoe.com/sites/common_assets/socialstudies/in_motion_08/gwh/GWH_067.swf

Reading Check How does the monsoon affect Indian farmers? ¿Cómo la monzón afecta a granjeros indios? They depend on it for growing their crops. Too much rain or too little can wipe out the crops. Lo dependen para crecer sus cosechas. Demasiada lluvia o lluvia no bastante puede destruir las cosechas.

Main Idea The cities of the Indus Valley Civilization were well planned and very advanced. Las ciudades de la civilización del valle de Indus eran bien pensadas y muy avanzadas.

Harrapa & Mohenjo Daro Advanced civilization Civilización avanzada Government was a theocracy El gobierno era una teocracia Economy based on farming Economía basada en cultivar

Harrapa & Mohenjo Daro Draw the city of Harrapa based on the description on page 68. Dibuje la ciudad de Harrapa basado en la descripción en la página 68.

Indus Civilization and Trade (p 68) What were the dominant physical characteristics of the Indus Valley Civilization? How did the Indus people use their environment for trade? What is the main factor that contributed to the establishment of cities in the Indus region? ¿Cuáles eran las características físicas dominantes de la civilización del valle de Indus? ¿Cómo la gente de Indus utilizó su ambiente para el comercio? ¿Cuál es el factor principal que contribuyó al establecimiento de ciudades en la región de Indus?

Reading Check What evidence indicates that there were well-organized governments in Harappa and Mohenjo Daro? ¿Qué evidencia indica que había gobiernos bien-organizados en Harappa y Mohenjo Daro?

Reading Check There were accommodations for public drinking water, sewer, drainage, and trash Había comodidades para el agua potable, la alcantarilla, el drenaje, y la basura públicos

Main Idea Around 1500 B.C., India’s culture changed, and the Indus Valley cities were abandoned. Alrededor 1500 B.C., la cultura de la India cambiante, y las ciudades del valle de Indus fueron abandonados.

Aryans Indo-European speaking nomadic people that lived in tribal groups and had a strong warrior tradition La gente nómada de discurso indoeuropea que vivió en grupos tribales y tenía una tradición guerrero fuerte

Aryans Began writing in Sanskrit, a Indo-European language Record their legends, religious chants and rituals Called the early writing the Vedas-showed that India was made up of small kingdoms ruled by rajas

Aryans Comenzó a escribir en Sanskrit, un idioma indoeuropeo de los Aryans Anotar sus leyendas, religiosas canta y los rituales Llamados la escritura antigua Vedas-demostrado que la India fue compuesta de los reinos pequeños gobernados por rajas

Aryans Had ideas of an ideal society – lead to caste system Tenían las ideas de una sociedad ideal - condujeran al sistema de casta

Daily Life / La Vida Diaria Family was the center of life. Ideal: 3 generations Patriarchal La familia era el centro de la vida. Ideal: 3 generaciones Patriarchal

Daily Life / La Vida Diaria Males Inherit property Educated Served as priests Could take another wife Hombres Hereda propiedad Recibío una educación Sirvío como sacerdotes Podría tener otra mujer

Daily Life / La Vida Diaria Children Expected to take care of parents Sons began education with guru Men could not marry until completing 12 years of education Daughter were supported until marriage, then dowry was paid Hijos Esperaba tomar el cuidado de padres Los hijos comenzaron la educación con el gurú Los hombres no podrían casar hasta terminar 12 años de educación Apoyaron a la hija hasta la unión, entonces dote era pagada

Daily Life / La Vida Diaria Suttee In ancient India, the dead were placed on heaps of material (pyres) which were then set on fire. Suttee required a wife to throw herself on her dead husband’s flaming funeral pyre.

Daily Life / La Vida Diaria Suttee En la India antigua, colocaron a los muertos en los montones del material (pyres) que entonces fueron fijados en el fuego. Suttee requirió a esposa lanzarse en el pyre fúnebre llameante de su marido muerto.

Caste System/Sistema de casta There were four varnas (social groups) that ranked people from low to high. Había cuatro varnas (grupos sociales) que alinearon a gente del punto bajo al colmo.

Caste System/Sistema de casta Brahmins (priests) Kshatriyas (warriors) Vaisyas (commoners)-merchants and farmers Sudras (peasants and servants) Untouchables Brahmins (sacerdotes) Kshatriyas (guerreros) Vaisyas (plebeyo)-comerciantes y granjeros Sudras (campesinos y sirvientes) Untouchables

Caste System/Sistema de casta Every Indian was born into a caste defined by occupation and family lineage Cada indio nació en una casta definida por la ocupación y el linaje de la familia

Caste System/Sistema de casta Caste determined jobs, who to marry and social groups La casta determinó los trabajos, que casar y los grupos sociales

Caste System/Sistema de casta The caste (jati) is based on beliefs about religious purity. La casta (jati) se basa en creencia sobre pureza religiosa.

Caste System/Sistema de casta Untouchables-people so impure they were outside the caste system Untouchables-gente tan impura estaban fuera del sistema de casta.

Change comes to India’s civilization (p 71) What are the roles of each varna? How did India’s civilization change? ¿Cuáles son el papeles de cada Varna? ¿Cómo la civilización de la India cambió?

Change comes to India’s civilization (p 71) Brahmin (priest/teach) Kshatriyas (warriors/defend) Vaisyas (merchants, farmers/supply needs) Sudras (workers/support society) How did India’s civilization change? They moved east and south, became farmers, and traded less with the outside world. Brahmin (el sacerdote/enseña) Kshatriyas (los guerreros/defienden) Vaisyas (comerciantes, granjeros/necesidades de la fuente) Sudras (trabajadores/sociedad de la ayuda) ¿Cómo la civilización de la India cambió? Movieron el este y al sur, sintieron bien a granjeros, y negociaron menos con el mundo exterior.

Reading Check (71) Name the varnas and what function they performed in Aryan society. Nombre los varnas y qué función realizaron en sociedad Aryan.

Reading Check (71) Brahmin (priest/teach) Kshatriyas (warriors/defend) Vaisyas (merchants, farmers/supply needs) Sudras (workers/support society) Brahmin (el sacerdote/enseña) Kshatriyas (los guerreros/defienden) Vaisyas (comerciantes, granjeros/necesidades de la fuente) Sudras (trabajadores/ soporta la sociedad)

Venn Diagram on Hinduism & Buddhism Religions of India (72-75) Venn Diagram on Hinduism & Buddhism

Religions of India (72-75) Place the following principals and beliefs into the correct space in the Venn diagram. Ponga los principales y la creencia siguientes en el espacio correcto en el diagrama de Venn.

Hinduism & Buddhism A singe force governs universe All people can achieve nirvana Dharma Eightfold Path Four Noble Truths Humans can merge with universal force Karma Many gods Reincarnation Yoga Una fuerza sola gobierna el universo Toda la gente puede alcanzar nirvana Dharma Trayectoria Eightfold Cuatro verdades nobles Los seres humanos pueden combinarse con la fuerza universal Karma Muchos dioses Reincarnation Yoga

Religions of India (72-75) Hinduism Vedas – collection of hymns and religious ceremonies passed down by the Aryans Vedas - la colección de himnos y de ceremonias religiosas pasó abajo por los Aryans

Religions of India (72-75) Hinduism Believed in Brahman – a single force in the universe The individual self (atman) had to seek this ultimate reality to merge with Brahman after death. Creído en el Brahman - una sola fuerza en el universo El uno mismo individual (atman) tuvo que intentar esta última realidad para combinarse con el Brahman después de muerte.

Religions of India (72-75) Hinduism Hinduism Three Chief Gods: Brahma the Creator Vishnu the Preserver Shiva the Destroyer Hinduism Tres principales dioses: Brahma el creador Vishnu el Preserver Shiva el destructor

Religions of India (72-75) Principals of Hinduism Reincarnation-individual soul is reborn in a different form after death Final goal – union with Brahman Principales del Hinduism Reincarnation-individual nació otra vez en una diversa forma después de muerte Objetivo final - unión con el Brahman

Religions of India (72-75) Principals of Hinduism Karma – force generated by a person’s actions that determines how the person will be reborn. What people do in this life, determines what they will be in their next life. Principales del Hinduism Karma - fuerza generada por las acciones de una persona que se determina cómo la persona será reborn. Qué gente hace en esta vida, se determina cuáles serán en la su vida próxima.

Religions of India (72-75) Principals of Hinduism dharma – divine law – requires all people to do the duties required of them by their status in society. Principales del Hinduism el dharma - ley divina - requiere a toda la gente hacer los deberes requeridos de ellos por su estado en sociedad.

Religions of India (72-75) Buddhism Founded by Siddhartha Guatama Buddha – “the Enlightened One” Fundado por Siddhartha Guatama Buddha - “el Educado”

Religions of India (72-75) Principals of Buddhism bodhi – wisdom– pain, poverty, sorrow come from an attachment to things of this world. Principales del Buddhism bodhi - la sabiduría - el dolor, pobreza, pena viene de un accesorio a las cosas de este mundo.

Religions of India (72-75) Principals of Buddhism nirvana – ultimate reality – end of the self and a reunion with the Great World Soul Principales del Buddhism nirvana - última realidad - final del uno mismo y una reunión con la gran alma del mundo

Religions of India (72-75) Principals of Buddhism Four Noble Truths (page 75) Eightfold Path (page 75) Principales del Buddhism

Religions of India (72-75) Principals of Buddhism Reincarnation – could reach nirvana as a result of their behavior in this life. Principales del Buddhism Reincarnation - podía alcanzar nirvana como resultado de su comportamiento en esta vida.

Reading Check (p 75) How does Buddhism differ from Hinduism? ¿Cómo el Buddhism es distino de Hinduism?

Reading Check (p 75) The Buddha rejected the Hindu gods and the caste system, and taught that all could achieve nirvana. El Buddha rechazó los dioses hindúes y el sistema de casta, y enseñó que todo podría alcanzar nirvana.

HOMEWORK Chapter 3 – Section 1 Review (page 75) 1-8 Vocabulary (#1) must be done using LINCS!!