El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Los números Hundreds 100s Tens 10s Ones 1s.
Telling Time Grammar Essential #8.
TENER TO HAVE. IRREGULAR = NO PATTERN TO HAVE TENGOTENEMOS TIENESTENÉIS TIENETIENEN.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Hagan Ahora (Do Now) Pg. 57 #29. Los números el 13 de noviembre.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
¡Los números! cero 11 once 12 doce 13 trece.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
¡Gustar! ¡More fun with la gramática española!. Gustar We use GUSTA with: La comida china El animal La fiesta La hamburguesa El libro *Anything singular*
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Affirmative and Negative Words
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué quieres ser? Quiero ser …...
Notes over Articles, nouns and Adjective Agreement H. Márquez Spanish I.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
gustar with infinitives
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Capítulo 2.
Which verb is used? To tell the time in Spanish, you should use ¨ Ser ¨verb Third person singular or plural conjugation is used, depends on what time.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Números Ordinales ordinal numbers
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
The verb Ser + Making things agree
Gustar y los sujetos. So far, we have seen the phrases: Me gusta correr. – I like to run. Te gusta bailar. – You like to dance. Le gusta comer. – He likes.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Capítulo 8.1 Vamos de compras
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
La Hora.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Objetivo: Yo puedo describir una relacion ideal y dar mi opinión acerca de la relación de otras personas Calentamiento: Who is carrying out the action.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Espa ň ol 1 N ú meros La semana: de enero, 2011.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
¿Qué hora es? (What time is it?)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Apuntes el 25 de octubre Los números de 30 a 59
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 28/9/2017 Papeles – 12 Día/Fecha - 17 acá - over here
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
(How to tell time in Spanish)
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
Need to take Quiz #3 luego: …
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora no es muy inteligente.  4. El profesor es muy bajo.  “Singularize,” then translate:  5. No tengo los cursos de español.  6. Quiero las clases difíciles.  7. Las muchachas gordas son bonitas.  8. Las jirafas no son de aquí.

 I can ask about and talk about classes in school and provide some facts/opinions about them.  I can correctly spell and recite all Spanish Personal Pronouns (I, you, he, she, we, you all, they).  I can correctly use all forms of SER in the present tense.  I can correctly use adjectives in the singular and plural form with any given person/object.  I can ask how many of something there is and answer how many of something there is using the word Hay.  I can correctly use articles (the, a, an) in the singular and plural forms with any given person/object.  I can correctly use the words some, any, a lot of/many, few, and same with any given person or object.  I can say any number from El objetivo del día

Singular – Plural, Plural – Singular SINGULAR  Make SINGULAR!  1. Tengo unos burros flacos.  Tengo un burro flaco.  2. Quiero las abejas grandes.  Quiero la abeja grande.  3. Los alumnos son guapos.  El alumno es guapo.

Singular – Plural, Plural – Singular PLURAL  Make PLURAL!  4. Me gusta el caballo bonito.  Me gustan los caballos bonitos.  5. Hay una culebra mala.  Hay unas culebras malas.  6. El profesor es aburrido.  Los profesores son aburridos.

REPASO  Singular y Plural  P. 52

Speaking & Listening  Actividad D  P. 48  Listen and repeat!

 Carro rápido Carro rápido  You gotta learn numeros, We can start with 20 it’s veinte, then comes 30, it’s treinta yea that’s the way, then comes 40, it’s cuarenta, now don’t stop now, 50 es cincuenta, they’re numeros now you know how.  You gotta learn numeros, 60 es sesenta, 70 es setenta, that third letter went from s to t. 80 es ochenta, 90 es noventa more es ciento, 100 alone es cien.  20 es veinte, 30 es treinta, 40 es cuarenta, 50 es cincuenta, 60 es sesenta, 70 es setenta, 80 es ochenta, 90 es noventa.  Números uno - cien, muy fácil after veinte. Just say a multiple of diez, then y, then uno – nueve.  So remember when you were learning, learning numeros, rememberin’ those multiples of diez, Then all ya did was add y and un fácil number uno to nueve – uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve. Sí, that’s it. Sí, that’s it.

Los números  Un video aburrido Un video aburrido  Canción Canción

Higher vs. Lower GAME ¿“Más alto” o “Más bajo”? 30-99

POWERBALL 5 #s # 1-35

El repaso

Tarea #10 (40 pts.)