UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

How to tell time in Spanish
El pretérito The Preterite
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Telling Time Grammar Essential #8.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
The present tense to express future action Mosaicos, p. 105.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
The Future Tense Español 2 Capítulo 11 Página 379.
The Future Tense.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Es el 28 de septiembre del Traduce las siguientes oraciones usando la condicional. 1.I would like to go to the movies. 2.They would do their homework.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
Revisión de los tiempos verbales en inglés
Irregular Yo. decir hacer Práctica Conjuega: 1. Tú ________ 2. La clase ____________ 3. Los estudiantes ____________ 4. Yo _____________.
Inglés 5 (English 5)   UNIDAD 2
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
SIMPLE FUTURE TEACHER: J. ENRIQUE TORRES DEL CASTILLO.
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
El Futuro. You already know how to express that you are going to do something in the future: Voy a estudiar Vamos a ir al centro comercial.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: So/Neither L.E.L.I. Maria del Rosario Nolasquez Trejo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Future time expressions L.E.L.I. Paulina Trujillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: First conditional L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Frequency adverbs L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Making comparisons L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Too, too much, too many, enough L.E.L.I. Paulina.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
EL TIEMPO FUTURO CONTINUO (The Future Continuous Tense)
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
Of Irregular Verbs Irregular Verbs To talk about what happened yesterday, we use the PAST TENSE. Irregular Verbs CHANGE completely example: Go -> Went.
FUTURE TENSE GOING TO/WILL
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Inglés V
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho
First Grade Dual High Frequency Words
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Los pronombres relativos que y quien
SIMPLE FUTURE TENSES. Be going to We use be going to + infinitive without to: To express an intention/plan. To express a prediction based on something.
Licenciatura en Contaduría
SUGERENCIAS Área Académica: Ingeniería Mecánica
Los pronombres relativos que y quien
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
ESCUELA SUPERIOR POLITECNICA DE CHIMBORAZO ENGLISH CONDITIONAL NAMES: ANDREA ALTAMIRANO DIEGO TENICOTA COURSE: 3 “U”
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio 2014

Tema: Be going to Resumen (Abstract) One of the most common form to talk about the future us Be going to. In the following presentation, it is possible to observe, its uses, forms and examples. Una de las formas mas comunes para hablar acerca del ftro es Be going to. En la siguiente presentación, es posible observar sus usos, formas y algunos ejemplos.

Palabras clave: (keywords) Am, is,are, future, prediction, tomorrow, soon, next. Soy/ estoy, es/ esta, son/ estan, predicción, pronto, siguiente.

Objetivo general: El alumno podrá expresar eventos, sueños, expectativas y ambiciones, y de manera breve dar su opinión acerca de planes futuros, preferencias. El alumno podrá describir experiencias y eventos sucedidos en un pasado indefinido acerca de temas comunes en contextos tales como el trabajo, la escuela, y de esparcimiento; estableciendo la duración de los mismos. El alumno podrá expresar la duración de eventos y su propósito.

Nombre de la unidad: UNIDAD 5: Into the future Objetivo de la unidad: Al culminar la unidad, el alumno será capaz de hablar de planes e intenciones futuros. Asimismo entenderá artículos de revistas y entrevistas.

Tema: 1.2 Hablar de planes futuros, previamente decididos. Introducción: When we want to talk about the future we can use mainly two forms: future simple with will and be going to. Be going to can be very useful to talk about future plans which are already decided.

Desarrollo del Tema: We use be going to: future.To talk about the future. Is a prediction based on what we know or think is going to happen very soon. To talk about our plans for the future.

For example: POSITIVE FORM

For example: NEGATIVE FORM

For example: INTERROGATIVE FORM

FUTURE TIME EXPRESSIONS Tomorrow Soon Next The day after tomorrow

NOTE: I am going to do something = I have already decided to do it. Examples: There’s a film on TV tonight. Are you going to watch it? No. I’m tired. I’m going to bed early. he decided to go to bed early tonight.

I heard Ruth has won some money. What is she going to do with it? She’s going to buy a new car.

You can also say that “something is going to happen” in the future, for example: Look at that black cloud! It’s going to rain!

Bibliografía del tema: Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face Pre- Intermediate Student’s Book. Cambridge, London. Cambridge University Press. Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face Pre- Intermediate Workbook. Cambridge, London. Cambridge University Press. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Coursebook 1.Newbury, Berkshire. Express Publishing. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Workbook 1.Newbury, Berkshire. Express Publishing.